AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Justyna Szymik, 2018-11-29
Bielsko- Biała

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć dla dzieci 6- letnich z zakresu edukacji matematycznej

- n +

Liczymy, określamy i porównujemy liczbę elementów- scenariusz zajęcia dla dzieci 6- letnich z zakresu edukacji matematycznej. Dzieci swoje zdolności matematyczne rozwijają od najwcześniejszych lat dlatego potrzebują dużo ćwiczeń praktycznych poprzez dotyk, manipulowanie przedmiotami czyli zabawę. Takie rozwija nie zdolności matematycznych przyniesie efekty.

Temat zajęcia: ,,Zimowe zabawy”- słuchanie listu od pani Zimy z poleceniami wykonywania zadań matematycznych, ,,Dzwoni dzwoneczek”- zabawa słuchowa, ,,Kolorowe pętelki”-liczenie, określanie, porównywanie ilości elementów oraz rozpoznawanie kolorów, ,,Zgadnij czego brakuje?”-zabawa doskonaląca spostrzegawczość, ,,Kulig”- zabawa ruchowa w parach z użyciem szarf do zimowej piosenki, ,,Bałwanki”- praca plastyczna w grupach.

Cele ogólne:
- praktyczne stosowanie pojęć matematycznych, dotyczących umiejętności przeliczania elementów i porównywanie ich ilości;
- ćwiczenia doskonalące pamięć;
- rozpoznawanie znanych cyfr i doskonalenie ich wykorzystywania do działań matematycznych;
- estetyczne i precyzyjne wykonanie pracy plastycznej.

Cele operacyjne:
Dziecko
- uważnie słucha zapamiętuje podane informacje;
- liczy, określa i porównuje liczbę elementów;
- rozpoznaje znane cyfry i potrafi je prawidłowo przyporządkować;
- rozpoznaje kolory;
- wypowiada się na dany temat;
- umie wykonać pracę plastyczną.

Metody:
-słowna,
-oglądowa,
-zabawy przy muzyce

Formy pracy:
- zbiorowa
- w grupach
- indywidualna

Pomoce:
Puzzle dużych ilustracji zimowych, cegiełki, kolorowe pętelki, sylwety do manipulowania, cyfry, płyta CD, instrumenty muzyczne, przybory do zajęcia plastycznego.


Przebieg zajęcia:

1. Powitanie piosenką o tematyce zimowej: ,Zima, zima zima pada, pada śnieg” z wykorzystaniem trójkątów jako akompaniamentu.
2. Odczytanie listu od pani Zimy- listu z zadaniami matematycznymi ( dzieci podzielone na cztery zespoły):
-zadanie 1- poskładajcie puzzle (bałwan, sanki, płatek śniegu, łyżwy- koperty), z ilu części składa się ułożony obrazek?, wyszukajcie odpowiednią cyfrę zgodną z ilością elementów.
-zadanie 2- z przedmiotów (sznurki, guziki, patyczki, krążki, waciki itp.), które macie w kopertach ułóżcie postać przedstawioną na waszym obrazku (bałwan, sanki, pani zima, łyżwy).
3. ,,Dzwoni dzwoneczek”- zabawa słuchowa, nauczyciel wystukuje rytm z użyciem trójkąta, a dzieci powtarzają klaszcząc.
4. Nauczyciel układa obrazki o tematyce zimowej(bałwan, zima, śnieg, sopelek) na środku dywanu, zadaniem dzieci jest:
-zadanie 1- podzielić na sylaby nazwy, określić z ilu sylab się składa wyraz, ułożyć odpowiednią ilość kartoników oraz przyporządkować cyfrę;
-zadanie 2- wskazać które obrazki mają taką samą ilość sylab.
5. ,,Kulig”- zabawa ruchowa w parach z użyciem szarf do zimowej piosenki, naśladowanie dźwięku: dzyń, dzyń.
6. ,,Zgadnij czego brakuje?”- nauczyciel układa w rzędzie pięć lub więcej sylwet. Zadaniem dzieci jest:
zadanie 1-nazwać (sanki, łyżwy, narty, bałwan, sopelek), policzyć ilość ułożonych sylwet i przyporządkować cyfrę;
zadanie 2-następnie jedno z dzieci zamyka oczy, a prowadzący chowa jedną sylwetę - dziecko odgaduje , którego brakuje.
7. ,,Kolorowe pętelki”- dzieci podzielone na cztery zespoły, otrzymują koperty ze wstążkami i sylwetami bałwanków z kapeluszami o różnych kolorach, ich zadaniem jest:
zadanie 1- ułożyć w pętli wszystkie i policzyć, wskazać cyfrę zgodną z ilością,
zadanie 2- w pętli umieścić tylko np.: bałwanki mające czerwone kapelusze, policzyć i również wskazać cyfrę zgodną z ilością .
9. ,,Powrót na swoje miejsce”- dzieci ustawiają się w rzędzie, muszą zapamiętać swoje miejsce, na dźwięk tamburyna poruszają się po sali w rytm dźwięku, nas przerwę wracają na swoje miejsce.
10. ,,Bałwanki”- praca przy stolikach w grupach- układanie z różnorodnego materiału (sznurki, guziki, patyczki, krążki, waciki itp.) sylwet bałwanków i naklejanie na kartkę kolorowego papieru.



Opracowała: Justyna Szymik


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.