Katalog ewa trzeszan, 2018-10-24 gdynia Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Czy to Mikołaj?– ćwiczenia kształtujące motorykę małą, percepcję wzrokową i orientację przestrzenną.grupa wiekowa: 5,6- latki Cel główny: • zapewnienie dzieciom równych szans uczestnictwa w zabawach i zajęciach, nabywanie wiary we własne możliwości i znajdywanie przyjemności w przezwyciężaniu chwilowych kłopotów i trudności • kształtowanie motoryki małej Cele szczegółowe: • wzbogacanie czynnego słownika • ćwiczenie orientacji przestrzennej • kształtowanie stronności ciała, osi ciała • doskonalenie percepcji wzrokowej, • kształtowanie pojęć matematycznych(utrwalenie przeliczania w zakresie sześciu elementów oraz aspektu kardynalnego liczby 6) • ćwiczenie koncentracji uwagi • ćwiczenie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej • doskonalenie motoryki małej • kształtowanie estetyki • kształtowanie zdolności relaksacji Przebieg zajęć: 1.Spotkanie Mikołaja z dziećmi - swobodne i kierowane wypowiadanie się na temat obrazka. CEL: wzbogacanie czynnego słownika, ćwiczenie orientacji przestrzennej, doskonalenie percepcji wzrokowej, utrwalenie przeliczania w zakresie 6-i. PRZEBIEG: rozmowa na temat obrazka - wyodrębnianie położenia elementów względem siebie, wskazywanie położenia elementów na obrazku:, przed, obok, za, między; przeliczanie takich samych elementów: dzieci, prezentów(praca grupowa),opowiadanie jak wyglądało spotkanie Mikołaja z dziećmi. POMOCE: karta pracy 2. Mikołaj-układanie podanego schematu CEL: ćwiczenie wzrokowej pamięci sekwencyjnej i koordynacji wzrokowej. PRZEBIEG: układanie sylwety Mikołaja wg wzoru puzzle 6-elementowe POMOCE: duża kartka z ilustracją Mikołaja, puzzle 6-elementowe odpowiadające ilustracji Mikołaja 3.Gimnastyka Aniołka”(KE)- zabawa ruchowa CEL: ćwiczenie koncentracji uwagi i koordynacji ruchowo-słuchowej, orientacji przestrzennej, kształtowanie stronności ciała, osi ciała, relaksacja przy muzyce PRZEBIEG: pokazuję ilustracje aniołka, przedzielonego wzdłuż osi ciała(prawa i lewa strona) wykonywanie ruchów jednostronnych, skrzyżowanych POMOCE: ilustracja Aniołka, płyta CD 4. Magiczny Anioł- wycinanie CEL: ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie motoryki małej, kształtowanie estetyki, ćwiczenie orientacji przestrzennej. PRZEBIEG: wycinanie podanego wzoru POMOCE: karta pracy z narysowanym Aniołem, nożyczki 5.Nagroda(nalepka) 6.Praca domowa Dzieci otrzymują kartę pracy z poleceniem wykorzystania rozpoczętych różnego rodzaju linii do wykonania rysunków. Dodatkowe zabawy: • Śniegowa gwiazdka CEL: kształtowanie elementów zbioru(4,6 –elementowego) i aspektu kardynalnego liczby, cyfra 4,6 PRZEBIEG: pokazuję plastikowe gwiazdy, proszę o ich przeliczenie POMOCE: plastikowe gwiazdy, plansza z cyfrą • Mandale- indyjskie gwiazdki CEL: kształtowanie grafomotoryki, utrwalanie pojęcia figur geometrycznych PRZEBIEG: pokazuję wzory mandali, proszę o wyszukanie ukrytych figur geometrycznych(kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt) • POMOCE: wzory kart z mandalami Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |