Katalog

Ewa Dzilińska, 2018-10-23
Grudusk

Język angielski, Scenariusze

konspekt języka angielskiego

- n +

Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie III


Temat lekcji: The Alphabet – lekcja utrwalająca
Data: 15.01.2016 r.
Cele lekcji:
Uczeń:
- utrwala wymowę alfabetu angielskiego, wymawiając i słuchając jego liter we właściwej kolejności, jak i nieuporządkowanej,
- śpiewa piosenkę dotyczącą alfabetu angielskiego poznaną na początkowych lekcjach języka angielskiego w klasie III,
- utrwala pisownię wyrazów zaczynających się na poszczególne litery,
- doskonali poprawną wymowę nazw liter, ćwiczy sprawne kojarzenie graficznego zapisu liter z ich wymową,
- łączy literowane słowo w języku angielskim z jego graficznym odpowiednikiem,
- literuje wyrazy w języku obcym,
- kształtuje postawę etycznej rywalizacji.
Metody pracy:
- bezpośrednia
- gry dydaktyczne
- komunikacyjna
- audiolingwalna
Formy pracy:
- zbiorowa
- praca w parach
- indywidualna
Materiały:
- komplet kart ( format A5) przedstawiających poszczególne litery alfabetu
zestawy liter mniejszego formatu, kilka kompletów ( do pracy w grupach)
- płyta CD z nagraniem piosenki
- karty obrazkowe(flashcards) prezentujące poznane wcześniej przez dzieci słownictwo dotyczące różnych tematów
- laptop
Przebieg lekcji:

1. Powitanie.
2. Przypomnienie alfabetu angielskiego.
Nauczyciel włącza krótką prezentację liter alfabetu wraz z poprawną wymową w języku angielskim.
Uczniowie słuchają nagrania, następnie chóralnie i głośno mówią alfabet wraz z nauczycielem.
W dalszej kolejności dzieci śpiewają piosenkę, która była ćwiczona podczas prezentacji alfabetu na początkowych lekcjach języka angielskiego w miesiącu wrześniu.
2. Powtórzenie wymowy liter przy pomocy kart literowych.
Dzieci metodą łańcuszka kolejno nazywają pokazywane przez nauczyciela litery. (Litery są pokazywane przez prowadzącą w przypadkowej kolejności). W razie, gdy dziecko nie pamięta poprawnej wymowy, nauczyciel prosi następną osobę o wymówienie nazwy litery. Jeśli więcej niż jedna osoba z kolei nie pamięta poprawnej wymowy, nauczyciel zapisuje tę literę na tablicy. Po ukończeniu ćwiczenia uczniowie chórem kilkakrotnie powtarzają za nauczycielem litery zapisane na tablicy. Wybranym osobom nauczyciel pomaga, ustnie wymawiając po kolei litery alfabetu.
3. Gra zespołowa.
Nauczyciel dzieli uczniów na dwie grupy. Dzieci stają jedno za drugim w dwóch rzędach przodem do nauczyciela (rzędy rywalizują ze sobą). Nauczyciel trzyma kartę literową wysoko w górze tak, żeby mogły ją widzieć też dzieci z końca rzędu. Konkurencja polega na tym, żeby jak najszybciej podać nazwę litery. Odpowiedzi mogą udzielać tylko dzieci stojące najbliżej nauczyciela tj. na początku rzędów. Dziecko, które pierwsze poda poprawną nazwę litery, może usiąść. Na jego miejsce wchodzi kolejne z rzędu dziecko. Nauczyciel pokazuje kolejne karty. Gra trwa dopóki nie usiądą wszystkie dzieci. Wygrywa drużyna, która ukończy konkurencję jako pierwsza.
4. Praca w parach.
Nauczyciel sam dzieli uczniów na 2-osobowe grupy. Informuje ich, że będą uczestniczyć w kilku językowych zmaganiach. W drodze uczestnictwa w owych konkurencjach zostanie wyłoniona zwycięska para. Prosi uczniów, by spośród siebie wybrali lidera, który będzie udzielał odpowiedzi na pytania. Informuje uczniów jednak o tym, że lider ma prawo do wskazania kolegi/ koleżanki, który/ -a ma także możliwość odpowiedzi na pytanie. Za poprawną odpowiedź para otrzymuje 1 punkt, nie traci jednak punktów za udzielanie niepoprawnych odpowiedzi.
Ćwiczenie 1 - Każda z par otrzymuje zestaw kart literowych mniejszego formatu (cały alfabet). Nauczyciel przyczepia do tablicy kartę obrazkową przedstawiającą znane dzieciom pojęcia. Ich zadaniem jest jak najszybciej ułożyć dany wyraz z liter, które mają w swoim zestawie. Po ułożeniu wyrazu dzieci sygnalizują wykonanie zadania mówiąc np. Ready! lub Finished!. Para, która wykona to jako pierwsza otrzymuje punkt.
Ważne, aby wyrazy zawierały jak najwięcej liter, których wymowę zazwyczaj trudno dzieciom zapamiętać tj.: W, Y, G, H, J, E, R, na przykład wyrazy takie jak: yellow, jam, monkey, white, three, juice, elephant, grey, green, car, two, honey, cheese. Po ukończeniu zadania przez wszystkie grupy uczniowie chórem przeliterowują każdy wyraz. Poszczególne wyrazy są zapisywane przez nauczyciela także na tablicy. Punkty każdej z drużyn zapisywane są przez prowadzącą na tablicy.
5. Utrwalenie literowania wyrazów w języku angielskim.
Ćwiczenia w słuchaniu – nauczyciel odtwarza nagranie, w którym literowanych jest osiem wyrazów. Zadaniem poszczególnych par (tych samych, w jakich uczniowie pracowali wcześniej) jest ustne dopasowanie literowanego słowa z jego obrazkowym odpowiednikiem. Każda para otrzymuje punkt za udzielenie poprawnej odpowiedzi.
Zabawa językowa - „Spell it” („Przeliteruj to”)
Zadaniem poszczególnych par jest prawidłowe przeliterowanie z pamięci wskazanych przez prowadzącą wyrazów. Literowania dokonuje lider grupy bądź druga osoba z pary. Za poprawnie przeliterowany wyraz para zyskuje 1 pkt.
6. Zliczenie punktów i ogłoszenie wyników – nagrodzenie zwycięskiej pary oceną bardzo dobrą z przedmiotu. Pozostałe drużyny – plusami.
7. Zadanie pracy domowej.
Zadaniem większości uczniów jest utrwalenie (w przypadkowej) kolejności wymowy wszystkich liter alfabetu angielskiego oraz ćwiczenia mające na celu utrwalenie literowania dowolnych wyrazów w języku angielskim.
Wybrane osoby przez prowadzącą są proszone o utrwalenie wymowy liter alfabetu angielskiego oraz ćwiczenia mające na celu utrwalenie literowania swojego imienia, nazwiska oraz imion członków rodziny.
8. Pożegnanie.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.