Katalog Anna Timek, 2018-10-23 Biały Dunajec Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan awansu zawodowego na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko – Anna Timek Nazwa szkoły – Szkoła Podstawowa nr 4 w Zakopanem Nauczane przedmioty – matematyka Czas trwania stażu – 01.09.2018r. – 31.05.2021r. (2 lata i 9 miesięcy) Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU § 7 ust. 1 pkt 1 Uczestniczenie w pracach związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i innych statutowych zadań szkoły oraz wynikających z potrzeb szkoły i środowiska lokalnego LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1 Analiza organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu Szkoły Podstawowej nr 4 w Zakopanem, Regulaminu Rady Pedagogicznej, Programu Profilaktyczno-Wychowawczego Szkoły, procedur postępowania w sytuacjach zagrożenia itp. IX–X 2018 notatki 2 Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dot. Awansu zawodowego tj. ustaw, rozporządzeń. IX 2018 Notatki 3 Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu Rozmowa z opiekunem stażu, zawarcie „kontraktu” określającego warunki współpracy, napisanie harmonogramu lekcji doradczych. IX 2018 kontrakt 4 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, konspektów lekcji. Cały okres stażu Konspekty, zaświadczenia, potwierdzenia 5 Uczestniczenie w pracach różnych organów szkoły. • Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. • Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania. • Współpraca z Samorządem Uczniowskim Cały okres stażu Zaświadczenie dyrektora 6 Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. V 2021 Sporządzenie sprawozdania 7 Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Wnioski do dalszej pracy VI 2021 § 7 ust. 1 pkt 2 Doskonalenie kompetencji w związku z wykonywanymi obowiązkami, zwłaszcza w zakresie kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1 Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. • Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym • Zdobycie nowych doświadczeń, rozwinięcie własnych zainteresowań i uzdolnień poprzez udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego, warsztatach metodycznych, sesjach dla nauczycieli, kursach i konferencjach dotyczących matematyki organizowanych przez różne instytucje doskonalenia zawodowego nauczycieli Cały okres stażu Zaświadczenia 2 Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej. • Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę. • Studiowanie literatury fachowej, pedagogiczno-psychologicznej, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli Cały okres stażu Prowadzenie dziennika lektur, potwierdzenie opiekuna stażu 3 Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi • Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych • Prowadzenie kółka matematycznego dla uczniów uzdolnionych Cały okres stażu Dziennik zajęć dodatkowych § 7 ust. 1 pkt 3 Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu w wymiarze co najmniej 4 godzin w roku szkolnym oraz dyrektora szkoły w wymiarze co najmniej jednej godziny w okresie stażu oraz omówienie ich z osobą, w której obecności zajęcia zostały przeprowadzone LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1 prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu oraz dyrektora szkoły konsultacje, przeprowadzenie zajęć, omówienie zajęć, ewaluacja. Cały okres stażu Karty obserwacji, konspekty § 7 ust. 1 pkt 4 Prowadzenie co najmniej 2 godzin zajęć otwartych dla nauczycieli szkoły, w której odbywa staż, oraz dokonanie ich ewaluacji, w obecności, w miarę możliwości, nauczyciela-doradcy metodycznego w zakresie tych zajęć. LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1 Przeprowadzenie zajęć otwartych konsultacje, przeprowadzenie zajęć, omówienie zajęć, ewaluacja. Cały okres stażu konspekty § 7 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1 Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem profilaktyczno-wychowawczym. • Analiza wyników w nauce i wyciąganie wniosków do dalszej pracy • Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom. • Objęcie szczególną troską uczniów mających trudności w nauce. • Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy oraz udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów). • Przeciwdziałanie konfliktom w klasie. • Podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia. • Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej. • Przeciwdziałanie nałogom i uzależnieniom poprzez pracę uświadamiającą na godzinach do dyspozycji wychowawcy. • Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych. Na bieżąco Wg potrzeb Wg potrzeb Wg potrzeb Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Zaświadczenie dyrektora szkoły 2 Kierowanie, zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim. • Diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn. • Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania, sprawdzania i oceniania uczniów. • Zebrania i indywidualne rozmowy z rodzicami (służenie rodzicom pomocą w pokonywaniu trudności wychowawczych; informowanie rodziców o zagrożeniach, na które narażona jest dzisiejsza młodzież). • Rozmowy wychowawcze z uczniami. • Opieka nad uczniami w czasie imprez szkolnych oraz pozaszkolnych. • Organizowanie klasowych i szkolnych imprez kulturalnych. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Wg potrzeb Wg potrzeb Zaświadczenie dyrektora szkoły § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, Wychowawczej i opiekuńczej LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1 Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów. • Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. • Kontakty z rodzicami (indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójką klasową, współpraca ze szkolną Radą Rodziców). • Konsultacje z innymi nauczycielami. • Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych, indywidualne rozmowy z uczniem. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Adnotacje w dzienniku elektronicznym 2 Organizacja zajęć pozalekcyjnych (kultura czasu wolnego) Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych (dyskoteki klasowe, andrzejki, wspólne wyjazdy i wyjścia). Cały okres stażu 3 Organizacja konkursów matematycznych • Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów przygotowujących się do konkursów lub olimpiad • Przeprowadzenie na szczeblu szkolnym konkursów: Kangur Matematyczny, Kuratoryjny Konkurs Matematyczny, Powiatowy Konkurs Matematyczny Cały okres stażu Wg harmonogramów konkursów Dziennik zajęć dodatkowych Protokoły z konkursów § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1 Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno- przedmiotowej i własnej bazy materiałów dydaktycznych. • Zakup pomocy dydaktycznych. • Wykonanie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki komputerowej. • Przygotowanie materiałów matematycznych Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Materiały, pomoce dydaktyczne. Fotografie i plakaty. Prace wykonane przez uczniów. 2 Stosowanie metod aktywizujących na zajęciach lekcyjnych Stosowanie metod aktywizujących tj. mapa myśli, burza mózgów, metoda projektu, dyskusja dydaktyczna, zabawy i gry dydaktyczne. Cały okres stażu Plakaty, karty pracy dziennik lekcyjny § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystywania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1 Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy, popularyzacja wiedzy z własnego przedmiotu • Przeprowadzanie testów diagnozujących i sprawdzających. • Analiza wyników testów diagnozujących i ewentualne zorganizowanie zajęć wyrównawczych dla uczniów • Opracowanie tematów zajęć dodatkowych dla uczniów na podstawie analizy testów sprawdzających. • Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów przygotowujących się do konkursów lub olimpiad. • Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych pomocy dydaktycznych i dekoracyjnych • Analiza wyników nauczania i wyciąganie wniosków do dalszej pracy • Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dziennika elektronicznego i pozalekcyjnego Cały okres stażu Testy Analizy wyników Program zajęć dodatkowych Dziennik pozalekcyjny gazetki, prezentacje multimedialne, mapy myśli prezentacje Dzienniki 2 Uczestniczenie w procesie mierzenia jakości pracy szkoły na różnych jej obszarach • Opracowanie szczegółowych konspektów. • Konsultacja z opiekunem stażu. • Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły. • Ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonej lekcji. • Praca w Komisji Powiatowego Konkursu Matematycznego organizowanego przez SP nr 1 w Zakopanem • Praca w Szkolnych Komisjach Egzaminacyjnych podczas egzaminu gimnazjalnego oraz egzaminów ósmoklasisty W okresie stażu scenariusze zajęć, adnotacje w dziennikach Karty obserwacji Sprawozdanie z przebiegu konkursu Protokoły z przebiegu egzaminów 3 Ewaluacja własnych działań • Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego • Analiza wyników egzaminów ósmoklasisty • Przygotowanie anonimowej ankiety, mającej na celu ocenę mojej pracy przez uczniów • Analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Cały okres stażu Prezentacja Ankieta Notatki § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1 Współpraca z opiekunem stażu oraz innymi nauczycielami • Spotkania, konsultacje, rozmowy. • Obserwacje przeprowadzone przez opiekuna stażu. Cały okres stażu Cały okres stażu Potwierdzenie opiekuna stażu Potwierdzenie opiekuna stażu 2 Współpraca z pedagogiem i biblioteką szkolną. • Konsultacje z pedagogiem szkolnym w sprawie opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej • Korzystanie z księgozbioru na użytek własny oraz pracy dydaktycznej Według potrzeb 3 Szkolenie dla nauczycieli Przeprowadzenie szkolenia w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego 2018 Prezentacja i dokumentacja § 7 ust. 2 pkt 6 Umiejętność uwzględniania w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1 Obserwacja i analiza możliwości uczniów • Zbieranie informacji na temat uczniów. • Dostosowanie metod nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów na podstawie informacji uzyskanych z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Cały okres stażu Notatki Dokumentacja szkolna Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów • Zaangażowanie w spotkania z rodzicami uczniów. • Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami. • Aktywna współpraca z wychowawcami klas. • Analizowanie środowiska uczniów, mające na celu zapobieganie różnym problemom. • Rozmowy z pedagogiem szkolnym mające na celu rozpoznanie potrzeb uczniów. Cały okres stażu Wpisy w dziennikach, plany spotkań z rodzicami, notatki Współpraca z samorządem klasowym • Przygotowanie tematyki godzin wychowawczych zgodnie z potrzebami uczniów oraz programem profilaktyczno-wychowawczym szkoły (pełnienie funkcji wychowawcy) Cały okres stażu Wpisy w dzienniku, plan pracy wychowawcy § 7 ust. 2 pkt 7 Umiejętność posługiwania się przepisami prawa dotyczącymi odpowiednio oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1 Analiza przepisów dotyczących prawa oświatowego, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły • Analiza dokumentów m. in. Karty Nauczyciela; ustawy - Prawo Oświatowe; Rozporządzenia MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; Rozporządzenia MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. • Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego • Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych MEN, Kuratorium Oświaty, OKE, Urzędu Miasta Zakopane, Starostwa Powiatowego w Zakopanem i na portalach edukacyjnych. Cały okres stażu notatki 2 Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktycznej Cały okres stażu notatki 3 Poznawanie regulaminów wyjazdów, wycieczek i przepisów BHP. Zapoznanie się z przepisami bezpieczeństwa podczas wycieczek z grupą uczniów. Na bieżąco Karty wycieczek. § 7 ust. 2 pkt 8 Umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych. LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi 1 Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej • Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów zajęć, programów nauczania, testów, prac klasowych itd. • Przygotowanie materiałów dydaktycznych (pomocy) Cały okres stażu Cały okres stażu Cała dokumentacja procedury awansu zawodowego. Wykaz adresów portali edukacyjnych. 2 Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela. • Wykorzystywanie portali edukacyjnych w samokształceniu. • Korzystanie w pracy z dziennika elektronicznego Vulcan • Konsultacje z nauczycielami informatyki. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Spis adresów portali Wpisy w dzienniku 3 Publikacje w Internecie Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego. X 2018 Adres strony www Zatwierdzam do realizacji: ______________________________ _____________________________ data i podpis dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |