Katalog MIROSŁAW SAŁEK, 2018-08-13 Polska Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego§8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1.Poznanie procedury awansu zawodowego nauczyciela. Analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego. -Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. 2.Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej: Statut Szkoły, WSO, Program Wychowawczy, Program Profilaktyczny regulaminy. Praca w zespołach dostosowujących dokumenty szkolne do aktualnych przepisów. -Właściwe wykorzystanie przepisów w codziennej pracy. 3.Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Uczestnictwo w pracach Rady Pedagogicznej i zespołów zadaniowych. Udział w procesie mierzenia jakości pracy szkoły (przygotowywanie testów diagnozujących, opracowywanie dokumentów i wyników). Praca w zespole matematyczno – przyrodniczym. Okres stażu -Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 4.Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości pracy szkoły. Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. -Zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego. 5.Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Analiza przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów. -Sprawozdanie z pracy i wnioski. 6.Organizowanie konkursów szkolnych. Opracowanie i przeprowadzenie konkursów. Praca w komisji konkursu. -Sprawozdanie, dyplomy i nagrody dla uczniów. 7.Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów. Tworzenie własnych narzędzi badawczych, przeprowadzanie sprawdzianów diagnozujących. -Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Różnorodne formy promocji szkoły w środowisku. Współorganizowanie Dni Otwartych Szkoły itp. Okres stażu Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Zdjęcia na stronie szkoły. 8.Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych. Kontakty z rodzicami. -Opis i analiza realizowanych przedsięwzięć. §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1.Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. Korzystanie z własnego sprzętu komputerowego oraz komputerowych programów edukacyjnych i Internetu. -Potwierdzenie. 2.Zastosowanie technologii komputerowej w prowadzeniu zajęć. Prowadzenie lekcji w pracowni komputerowej. Przedstawianie samodzielnie wykonanych prezentacji multimedialnych. Korzystanie z podręcznika i ćwiczeń w wersji elektronicznej w pracy z uczniami. -Zapisy w dzienniku. -Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 3.Prezentacja i promocja działań szkoły. Prowadzenie strony internetowej szkoły. -Strona internetowa szkoły. §8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1.Dzielenie się swoja wiedzą dotyczącą awansu zawodowego nauczycieli. Udostępnianie własnych materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. -Potwierdzenie nauczycieli. 2.Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich dla nauczycieli. Opracowanie scenariuszy zajęć i przygotowanie pomocy dydaktycznych. -Scenariusze. -Potwierdzenie nauczycieli. §8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1.Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawczej dla klas IV – VIII zgodnego z Programem Wychowawczym Szkoły. Opracowanie programu zespołu matematyczno – przyrodniczego. -Plan pracy wychowawczej. 2.Program wychowawczy dla uczniów kl. IV. Opracowanie i wdrożenie programu na lekcjach wychowawczych. -Program, sprawozdanie z realizacji. §8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1.Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów. Prowadzenie dodatkowych zajęć przygotowujących do konkursów przedmiotowych. Prowadzenie zajęć wyrównawczych. -Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 2.Organizowanie imprez i wycieczek szkolnych. Współpraca z nauczycielami przy organizowaniu akcji charytatywnych, zabaw karnawałowych. Zorganizowanie i przeprowadzenie wycieczek przedmiotowych, edukacyjnych i integracyjnych. -Potwierdzenie Dyrektora Szkoły, karty wycieczek. §8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1.Aktywna i systematyczna współpraca z innymi nauczycielami, pedagogiem szkolnym. Zapewnienie pomocy materialnej uczniom będących w trudnej sytuacji. Wykorzystanie możliwości darmowego dożywiania uczniów w szkole. Konsultacje w sprawach wychowawczo – dydaktycznych. -Potwierdzenie współpracy. 2.Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej. Analiza środowiska rodzinnego ucznia. Organizowanie pomocy uczniom. -Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 3.Aktywna i systematyczna współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. Obserwacja ucznia, pisanie opinii do poradni, sugerowanie konsultacji w poradni. -Opinie o uczniach wydane przez poradnię. 4.Współpraca z Tarnobrzeskim Domem Kultury i lokalnymi mediami. Wyjścia na wystawy, projekcje filmowe. Działalność w Katolickiej Telewizji Serbinów. -Zapis w dzienniku lekcyjnym. -Potwierdzenia współpracy. §8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1.Umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów uczniów. Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczymi. -Potwierdzenia współpracy. 2.Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych. Opis i analiza dwóch przypadków. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |