AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Michał Kutarba, 2018-08-08
Dzierżoniów

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz zajęć z języka angielskiego - Winnie the Witch

- n +

Scenariusz zajęć z języka angielskiego - Winnie

Temat: Winnie the Witch – poznanie historii czarownicy Winnie i jej kota. Czytanie książki dla dzieci autorstwa Valerie Thomas pt. „Winnie the Witch”.

Cel główny:
- rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu i
- motywowanie uczniów do nauki języka poprzez wprowadzanie literatury obcojęzycznej dla dzieci
- rozwijanie słownictwa
Cele szczegółowe:
- uczeń potrafi nazwać postaci z książki o Winnie i powiedzieć kim one są
- uczeń potrafi nazwać części ciała, kolory, meble i postaci z opowiadania
- uczeń podejmuje próby rozwiązania zadań do tekstu po wysłuchaniu historyjki
- uczeń rozwija umiejętności pracy w grupie
- uczeń podejmuje próby śpiewania piosenki na temat bohaterów książki

Pomoce dydaktyczne:
- tablica interaktywna, książka „Winnie the Witch”, obrazki z książki i historyjka z piosenkami w wersji multimedialnej (https://www.youtube.com/watch?v=3jO5Omszt74), karty pracy
Metody pracy:
- metoda komunikacyjna, storytelling (historyjki)
Formy pracy:
- praca zbiorowa, praca w grupach, praca indywidualna

1. Wprowadzenie do historyjki
Uczniowie przypominają nazwy postaci ze świata fantasy. Następnie nauczyciel informuje ich, że będą słuchali historyjki o jednej z wymienionych postaci. Uczniowie podejmują próby zgadnięcia kto to jest. Następnie nauczyciel mówi dzieciom, że postać ta ma zwierzątko – dzieci zgadują nazwę i kolor zwierzaka.
Nauczyciel pokazuje uczniom okładkę książki i przedstawia Winnie i jej kota. Potem uczniowie oglądają na tablicy obrazki przedstawiające Winnie i Wilbur’a, odpowiadając na pytania nauczyciela:
- Who’s this? What’s his/her name? What has she got? What’s on Winnie’s head? What colour is it? What colour are his eyes? What colour is his body?
Następnie uczniowie oglądają dom Winnie i opowiadają o nim z pomocą nauczyciela:
- What roooms has it got? What’s this? What colour is it?
2. Prezentacja słownictwa
Uczniowie powtarzają po nauczycielu słowa przedstawione wraz z obrazkami na tablicy. Nauczyciel po kilku powtórzeniach utrudnia zadanie i zabiera napisy.
Ćwiczenie na tablicy: uczniowie łączą nazwy z obrazkami (opcjonalne)
3. Historyjka
Uczniowie oglądają i słuchają historyjki o Winnie. Nauczyciel w trakcie filmu zatrzymuje nagranie i prosi uczniów o powiedzenie co ich zdaniem stanie się dalej.
4. Zadania w grupach
Uczniowie podzieleni zostają na 3 lub 4-osobowe grupy i otrzymują zadania o zróżnicowanym poziomie trudności.
Następnie wszyscy wspólnie sprawdzają odpowiedzi.
5. Piosenka o Winnie
Uczniowie otrzymują tekst piosenki ‘Winnie’s song’ i uzupełniają luki podczas słuchania. Następnie sprawdzają z tekstem na tablicy. Podczas trzeciego słuchania uczniowie próbują wspólnie śpiewać piosenkę.
6. Zadanie domowe
Karta pracy do historyjki


https://www.google.pl/search?q=winnie+witch+worksheets&client=opera&hs=qUk&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjo-qihsd3cAhUHsaQKHe18BRkQ_AUICigB&biw=1205&bih=574#imgrc=_
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.