Katalog Bartosz Kończal, 2018-08-06 Poznań Przyroda, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego (nauczyciel przyrody).Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego nauczyciel przyrody Szkoła Podstawowa Termin odbywania stażu: 1 września 2014 – 31 maja 2017 r. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Poznanie i analiza procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego i publikacji dotyczących awansu zawodowego. Analiza potrzeb szkoły. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. notatki plan rozwoju zawodowego na bieżąco przez cały okres stażu IX 2014 r. 2. Poszerzanie i doskonalenie wiedzy z zakresu przyrody, techniki, psychologii i pedagogiki. Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursach, szkoleniach i warsztatach) adekwatnych do potrzeb własnych i Szkoły. Ukończenie studiów podyplomowych: Technika z wychowaniem komunikacyjnym Samokształcenie poprzez zdobywanie wiedzy z ogólnie dostępnych źródeł informacji. zaświadczenia zaświadczenie skatalogowana baza literatury, czasopism i stron internetowych na bieżąco przez cały okres stażu 2015 r. na bieżąco Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 3. Podnoszenie jakości nauczania poprzez doskonalenie własnej pracy dydaktycznej. Opracowanie i gromadzenie zestawów pomocy dydaktycznych. Poszerzenie wiedzy na temat aktywizujących metod nauczania; organizacja lekcji z ich wykorzystaniem. spis pomocy scenariusze notatki 2014-2017 na bieżąco 4. Doskonalenie kompetencji wychowawczych. Udział w konferencjach szkoleniowych. Rozpoznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków. zaświadczenia dokumentacja wychowawcy na bieżąco na bieżąco Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 5. Przygotowanie uczniów do konkursów Indywidualna praca z uczniami. Organizacja szkolnych etapów konkursów przyrodniczych. Organizacja wyjazdów na konkursy. Wymiana doświadczeń uczestników konkursu i nauczycieli. wyróżnienia dyplomy podziękowania na bieżąco 6. Współtworzenie zasad funkcjonowania Szkoły. Uczestnictwo w pracach zespołu ds. ekologii i ochrony środowiska. 2014-2017 Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 7. Działania na rzecz promocji szkoły w środowisku. Organizacja turnieju piłki ręcznej, w którym uczestniczą uczennice Szkoły. Redagowanie i umieszczanie artykułów z imprez szkolnych do lokalnej prasy. artykuły przez cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej. Opracowanie planu rozwoju oraz całej dokumentacji awansu zawodowego. Korzystanie z programów pakietu Office i Open Office w tworzeniu dokumentów wykorzystywanych podczas lekcji. Wykorzystanie technologii informacyjnej do przygotowania gazetek. Wykorzystywanie encyklopedii multimedialnych i programów edukacyjnych. Projekty i wykonanie dyplomów, podziękowań i zaproszeń na uroczystości szkolne. dokumentacja stażu zestawy ćwiczeń sprawdziany prezentacje multimedialne materiały do gazetek scenariusze lekcji dyplomy zaproszenia podziękowania na bieżąco na bieżąco na bieżąco na bieżąco przez cały okres stażu Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Gromadzenie dokumentacji w postaci biblioteczki multimedialnej. Utworzenie własnej strony internetowej, zawierającej między innymi. materiały dydaktyczne. wydruki komputerowe własna strona internetowa na bieżąco 2014-1015 2. Korzystanie z nowoczesnej technologii komunikacyjnej. Wymiana doświadczeń i poglądów z nauczycielami za pomocą następujących narzędzi: e-mail, forum dyskusyjne, komunikatory. Zdobywanie materiałów dydaktycznych poprzez Internet; wykorzystanie narzędzi zaawansowanego wyszukiwania. Śledzenie stron internetowych pod kątem wyszukiwanie ofert szkoleń i innych form doskonalenia zawodowego oraz wypełnianie formularzy zgłoszeń na stronach www. notatki pomoce dydaktyczne notatki wydruki komputerowe na bieżąco na bieżąco na bieżąco Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 2. Dokonywanie wpisów w idzienniku, przekazywanie bieżących informacji na temat prac domowych, sprawdzianów, ważnych wydarzeń rodzicom, uczniom i nauczycielom za pośrednictwem wbudowanego w idziennik komunikatora. Wykorzystywanie tablicy interaktywnej podczas lekcji, zajęć dodatkowych i wyrównawczych. scenariusze zajęć, prezentacje w programie Power Point, Impress, Smart i ToolWIT na bieżąco na bieżąco § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Prowadzenie lekcji otwartych. Prowadzenie lekcji przyrody z wykorzystaniem programów komputerowych. Prowadzenie lekcji otwartych z przyrody. scenariusze lekcji scenariusze lekcji 2014 - 2017 2014 - 2017 2. Wykorzystywanie współpracy z nauczycielami w codziennej praktyce szkolnej. Udostępnienie innym nauczycielom wypracowanej dokumentacji i zgromadzonych pomocy dydaktycznych. Kontakty z nauczycielami w celu wymiany doświadczeń. na bieżąco na bieżąco 3. Współpraca z innymi nauczycielami w ramach zespołów przedmiotowych Stała współpraca w ramach zespołu matematyczno-przyrodniczego. Aktywne uczestniczenie w pracach różnych zespołów powołanych wg potrzeb. na bieżąco przez cały okres stażu Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 4. Dzielenie się doświadczeniem poprzez sieć Internet. Umieszczenie własnych publikacji na stronie portalu edukacyjnego. Wydruk strony www 2014-2017 § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawie nieletnich. Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego. Opracowanie, wdrożenie, realizacja i ewaluacja programu zajęć koła przyrodniczego prowadzonych z uczniem szczególnie uzdolnionym. opracowany program 2014-2017 § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Aktywne uczestnictwo w organizacji konkursów, akcji. Organizacja szkolnego etapu Wojewódzkiego Konkursu Przyrodniczego. Organizacja akcji na terenie szkoły „Sprzątanie świata”. Zbiórka odpadów pt..”Elektrośmieci” regulamin konkursu 2014, 2015, 2016, 2017 2. Propagowanie uczestnictwa uczniów w różnych formach życia kulturalnego. Organizacja wyjść do kina i na wystawy. Organizacja lub współorganizacja imprez szkolnych i środowiskowych plan organizacji imprezy cały okres stażu. 3. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. Prowadzenie koła przyrodniczego dla uczniów szczególnie uzdolnionych. Prowadzenie koła piłki ręcznej dla klas 4-6 dzienniki zajęć 2014-2017 § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Dbałość o zapewnienie fachowej opieki diagnozującej niedobory rozwojowe uczniów. Redagowanie opinii na temat funkcjonowania ucznia w szkole. dokumentacja wychowawcy opinie cały okres stażu w miarę potrzeb 2. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w D. Udział w zawodach sportowych, imprezach dla dzieci i konkursach organizowanych przez GOSiR w ... dyplomy zaświadczenia. na bieżąco 4. Współpraca z Biblioteką Publiczną. Zapoznanie uczniów ze zbiorami biblioteki, korzystanie z ciekawych pozycji. podziękowanie z biblioteki okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4f Uzyskiwanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Uzyskanie znaczącego wyróżnienia w konkursie przedmiotowym z przyrody. Udział w konkursie przedmiotowym z przyrody. dyplom cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Obserwacja i analiza trudności edukacyjnych i wychowawczych w pracy z uczniami. Obserwacja i analiza możliwości ucznia i jego środowiska rodzinnego. Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami w celu zdiagnozowania problemu. Współpraca z nauczycielami, pedagogiem i psychologiem, w celu ustalenia form pomocy uczniom w zależności od napotkanych trudności. Opis i analiza dwóch przypadków z zakresu rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych. opis i analiza dwóch przypadków cały okres stażu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |