Katalog Edyta Mazurkiewicz, 2018-08-01 lubaczów Zajęcia zintegrowane, Konspekty Spotkanie z bohaterami „Plastusiowego pamiętnika”.Konspekt do zajęć zintegrowanych dla dzieci z klasy I Prowadząca: E. Mazurkiewicz Krąg tematyczny: Dużo umiem, dużo wiem. Temat dnia: Spotkanie z bohaterami „Plastusiowego pamiętnika”. Cele dydaktyczne: - poznanie twórczości Marii Kownackiej, - zapoznanie z treścią książki Marii Kownackiej pt. „Plastusiowy pamiętnik”, - bogacenie słownictwa. Cele kształcące: - kształcenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami, - kształcenie umiejętności dłuższego wypowiadania się na dany temat, - kształcenie sprawności wyodrębniania głównej postaci książki i postaci drugoplanowych, - kształcenie umiejętności układania i zapisywania zdań z rozsypanek wyrazowych. Cele wychowawcze: - wdrażanie do zgodnej współpracy w grupie, - wdrażanie do poszanowania twórczości innych. Metody pracy: pokaz, pogadanka, opis, praktycznego działania Formy pracy: grupowa, indywidualna Środki dydaktyczne: krzyżówka, kartoniki z literami, karty pracy, prezentacja multimedialna – twórczość Marii Kownackiej, lektura „Plastusiowy pamiętnik”, koperty z rozsypanką wyrazową. Przebieg zajęć: 1. Wprowadzenie do tematu zajęć - wspólne rozwiązywanie krzyżówki Na tablicy rozwieszona jest krzyżówka. Nauczyciel czyta pytania do krzyżówki, a chętne dzieci udzielają na nie odpowiedzi. 1. Tosia pisze nim w zeszycie. 2. Na końcu pióra. 3. Służą do malowania. 4. Tosia struga nim ołówek. 5. Jest z niej zrobiony Plastuś. 6. Wycierasz nią błędy. 7. Bezludna wyspa zrobiona była z Tosinego… . 2. Zapoznanie z bohaterami i autorką lektury „Plastusiowy pamiętnik” – prezentacja multimedialna. Maria Kownacka (1894-1982). Jest autorką książek dla dzieci i młodzieży. Treść utworów Marii Kownackiej jest bliska dzieciom dotyczy zabawek, stworków, zwierząt domowych, codziennych przedmiotów, przyrody. Do najbardziej znanych utworów należą: „Plastusiowy pamiętnik”, „Kajtkowe przygody”, „Przygody Plastusia”, „Rogaś z Doliny Roztoki”, , „Szkoła nad obłokami”. Za swoją twórczość M. Kownacka otrzymała wiele nagród i odznaczeń państwowych. Ulubionym jej odznaczenie był " Order Uśmiechu", który otrzymała dwukrotnie. 3. Odczytanie pierwszego rozdziału książki „ Dlaczego nazywam się Plastuś?” 4. Rozmowa na temat przeczytanego fragmentu lektury. - Jak ma na imię ludzik z plasteliny? - Jak miała na imię dziewczynka, która ulepiła Plastusia? - Jak wyglądał Plastuś, którego ulepiła Tosia? - Gdzie mieszkał Plastuś? - Z kim mieszkał Plastuś? - Jakiego koloru były majteczki Plastusia? - Co ulepiła Bronka? - Jaki nos miał Plastuś? - Kim była Zosia i jak się zachowywała? - O co pióro pokłóciło się z pędzelkiem? - Jak wyglądała wyprawa Plastusia na bezludne wyspy? - Czym jeździł Plastuś? - Co robił Plastuś na choince i za kogo był przebrany? 5. Układanie zdań z rozsypani wyrazowej i zapisywanie ich w zeszycie. Poziom I ludek to z plasteliny. mały Plastuś miły Jest w pracy. i pomaga Tosi dom Jego to Tosi. piórnik Poziom II ludek to z plasteliny. Plastuś w pracy. Pomaga Tosi dom Jego to Tosi. piórnik 6. Praca domowa – Ustal kolejność wydarzeń i pokoloruj obrazki. 7. Ewaluacja: Oceń dzisiejsze zajęcia kolorując Plastusia: Na czerwono- zajęcia bardzo podobały mi się Na pomarańczowo - zajęcia podobały mi się Na brązowo - zajęcia średnio podobały mi się Na żółto - zajęcia nie podobały mi się 8 Podziękowanie uczniom za aktywność i pracę na lekcji. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |