AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Lucyna Sitkowska, 2018-07-25
Ełk

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć otwartych przedszkole

- n +

Temat tygodnia: Poznajemy zwierzęta.
Temat dnia: Mówimy wyraźnie.

Cele ogólne:
rozwijanie sprawności manualnej; rozwijanie mowy.

Cele operacyjne:
Dziecko:
wykonuje papierowego węża; mówi wyraźnie.

Środki dydaktyczne: piosenki: „Koła autobusu”, „Dżungla”, obrazki (zdjęcia) zwierząt egzotycznych, papierowe koła z narysowanym, zwiniętym wꬿem, nożyczki, kredki, klocki, rymowanka, książka, s. 39.

Przebieg dnia
I
1. Zabawa Dokończ zdanie.
Dzieci siadają w kole. Nauczyciel wypowiada część zdania, które dzieci muszą dokończyć. Np.
Żyrafa ma długą... (szyję)
Wąż nie ma... (nóg)
Wielbłąd ma jeden lub dwa... (garby)
Zebra jest w biało-czarne... (pasy)
Krokodyl roni... (łzy)
2. Ćwiczenia w książce, s. 39.
Odszukiwanie czterech rysunków żółwi, takich jak we wzorze.
Zestaw zabaw ruchowych – nr XXI (przewodnik, s. 44).

II
Wykonanie papierowego, zwiniętego węża.
1. Zabawa przy piosence „W autobusie” (dzieci imitują ruchy opisane w tekście).
2. Zabawa ilustracyjna do piosenki Dżungla.
Dzieci stają w kole, przodem do jego środka. Tańczą rytmicznie w miejscu, przenosząc ciężar ciała z prawej nogi na lewą.

3. Zabawa Jestem wąż.
Dzieci leżą na podłodze, czołgają się i mówią za nauczycielem:
Jestem wąż, wąż, wąż,
pełzam wciąż, wciąż, wciąż.
Potem czołgają się i naśladują syczenie węża.

4. Zabawa Rozplątujemy węże.
Jedno dziecko jest wężem i zwija się, a drugie stara się je delikatnie rozplątać.

5. Ćwiczenia logopedyczne – Zwierzęta egzotyczne.
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych.
Dyszenie jak zmęczony wilk.
Naśladowanie ruchów paszczy krokodyla.
Naśladowanie żucia liści przez żyrafę.
Wysuwanie języka jak najdalej i chowanie go jak egzotyczne żaby.

6. Ćwiczenia oddechowe.
Wykonywanie czynności przedstawionych na ilustracji.

7. Rytmiczny podział nazw (na sylaby) zwierząt.
Nauczyciel pokazuje obrazek (zdjęcie). Dzieci mówią nazwę przedstawionego na nim zwie-rzęcia i dzielą rytmicznie tę nazwę, klaszcząc.
Np. fo-ka, ży-ra-fa, kro-ko-dyl...

8. Zabawa ruchowo-naśladowcza Wesołe zwierzaki.
Dzieci naśladują czynności zwierząt, których nazwy podał nauczyciel.
9. Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
Dzieci dostają papierowe koła z narysowanym, zwiniętym wężem. Wycinają do¬środkowo, według narysowanych linii. Ozdabiają węża w dowolny sposób.

10. Wykonanie węża przez dzieci.
Umieszczenie wykonanych węży w kąciku dla rodziców.


III
1. Budowanie z klocków domków dla zwierząt egzotycznych.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.