Katalog

Anna Domagalska, 2018-07-20
Rudawa

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Jaki jest lód? scenariusz zajęć przedszkolnych

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ PRZEDSZKOLNYCH

TEMAT:JAKI JEST LÓD? – zabawy badawcze
Uczestnicy: dzieci 4 i 5-letnie

Cele ogólne:
•poznanie właściwości lodu,
•kształtowanie zdolności do uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków z zaobserwowanych zjawisk,
•poznanie środowiska życia pingwinów.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
•wita się z rówieśnikami,
•rozpoznaje i wskazuje części ciała,
•zna właściwości lodu,
•próbuje formułować wnioski z zaobserwowanych zjawisk,
•wie, że lód szybciej topnieje w ciepłej wodzie niż w zimnej,
•opisuje wygląd pingwina,
•wykonuje prace plastyczną,
•porusza się w rytm muzyki.
Metody:
•aktywizująca, podająca, praktyczna, elementy Metody Ruchu Rozwijającego.
Formy pracy:
•indywidualna
•grupowa.
Środki dydaktyczne: kostki lodu, 2 miski, ciepła woda, zimna woda, słoik, krążki, magnetofon, płyta CD z muzyką, sylweta pingwina, materiały plastyczne.



Przebieg zajęcia:

1. Powitanie.

•Nauczyciel mówi : „Witam wszystkich którzy…” np. lubią zimę, lubiąjeździć na sankach, lubią śnieg itp. Dzieci, których dotyczy powitanie machają do nauczycielki ręką.
•Zabawa integracyjna: „Witamy się różnymi częściami ciała” elementy Metody Ruchu Rozwijającego- dzieci witają się różnymi części ciała np. łokciami, stopami, itp.
•Zabawa integracyjna do piosenki „Pingwin”.

2. „Jaki jest lód?” – poznanie właściwości lodu. Każde dziecko dostaje kostkę lodu. Mówi o swoich wrażeniach dotykowych; lód jest zimny, mroźny, mokry, twardy, bezbarwny.

3.„W co zamieni się lód?” – odstawienie kostki lodu umieszczonej w słoiku na grzejnik. Obserwacja rezultatu po kilku chwilach. (W międzyczasie poznanie właściwości lodu). Sprawdzanie co stało się z lodem pozostawionym na grzejniku. Formułowanie wniosków przez dzieci.

4.„Chodzimy po lodzie” – zabawa ruchowa. Na dywanie rozłożone są krążki – kra lodowa. Gdy dzieci słyszą muzykę odtwarzaną na magnetofonie, skaczą z krążka na inny krążek, uważają, aby nie dotknąć podłogi. W momencie gdy muzyka milknie, dzieci stoją w bezruchu na krążku.

5. „Czy lód umie pływać?” – wrzucenie kilku kostek lodu do miski z wodą ciepłą i do miski z wodą zimną.
a. Obserwacja czy lód unosi się na wodzie czy też nie.
b. Obserwacja, w której wodzie lód szybciej topnieje. Formułowanie wniosków przez dzieci.

6.Środowisko życia pingwinów-nauczyciel umieszcza na tablicy sylwetę pingwina i zadaje dzieciom pytania z nim związane: Jak wyglądają pingwiny?, Gdzie mieszkają? Czy umieją latać?. Następnie nauczyciel zapoznaje dzieci z środowiskiem życia pingwinów.

7. Praca plastyczna ,,Pingwin”- nauczyciel rozdaje dzieciom wycięte sylwety pingwinów. Zadaniem dzieci jest przyklejenie ich na kartkę papieru i doklejenie pozostałych elementów (oczy, dziób, brzuszek).

8.Ewaluacja - Nauczyciel dziękuję dzieciom za wspólną zabawę. Następnie dzieci otrzymują papierowe śnieżynki. Jeśli podobały im się zajęcia rysują śnieżynkom uśmiechnięte minki, jeśli nie – smutne. Następnie umieszczają je na tablicy.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.