Katalog Anna Domagalska, 2018-07-20 Rudawa Zajęcia przedszkolne, Konspekty Jaki jest lód? scenariusz zajęć przedszkolnychSCENARIUSZ ZAJĘĆ PRZEDSZKOLNYCH TEMAT:JAKI JEST LÓD? – zabawy badawcze Uczestnicy: dzieci 4 i 5-letnie Cele ogólne: •poznanie właściwości lodu, •kształtowanie zdolności do uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków z zaobserwowanych zjawisk, •poznanie środowiska życia pingwinów. Cele szczegółowe: Dziecko: •wita się z rówieśnikami, •rozpoznaje i wskazuje części ciała, •zna właściwości lodu, •próbuje formułować wnioski z zaobserwowanych zjawisk, •wie, że lód szybciej topnieje w ciepłej wodzie niż w zimnej, •opisuje wygląd pingwina, •wykonuje prace plastyczną, •porusza się w rytm muzyki. Metody: •aktywizująca, podająca, praktyczna, elementy Metody Ruchu Rozwijającego. Formy pracy: •indywidualna •grupowa. Środki dydaktyczne: kostki lodu, 2 miski, ciepła woda, zimna woda, słoik, krążki, magnetofon, płyta CD z muzyką, sylweta pingwina, materiały plastyczne. Przebieg zajęcia: 1. Powitanie. •Nauczyciel mówi : „Witam wszystkich którzy…” np. lubią zimę, lubiąjeździć na sankach, lubią śnieg itp. Dzieci, których dotyczy powitanie machają do nauczycielki ręką. •Zabawa integracyjna: „Witamy się różnymi częściami ciała” elementy Metody Ruchu Rozwijającego- dzieci witają się różnymi części ciała np. łokciami, stopami, itp. •Zabawa integracyjna do piosenki „Pingwin”. 2. „Jaki jest lód?” – poznanie właściwości lodu. Każde dziecko dostaje kostkę lodu. Mówi o swoich wrażeniach dotykowych; lód jest zimny, mroźny, mokry, twardy, bezbarwny. 3.„W co zamieni się lód?” – odstawienie kostki lodu umieszczonej w słoiku na grzejnik. Obserwacja rezultatu po kilku chwilach. (W międzyczasie poznanie właściwości lodu). Sprawdzanie co stało się z lodem pozostawionym na grzejniku. Formułowanie wniosków przez dzieci. 4.„Chodzimy po lodzie” – zabawa ruchowa. Na dywanie rozłożone są krążki – kra lodowa. Gdy dzieci słyszą muzykę odtwarzaną na magnetofonie, skaczą z krążka na inny krążek, uważają, aby nie dotknąć podłogi. W momencie gdy muzyka milknie, dzieci stoją w bezruchu na krążku. 5. „Czy lód umie pływać?” – wrzucenie kilku kostek lodu do miski z wodą ciepłą i do miski z wodą zimną. a. Obserwacja czy lód unosi się na wodzie czy też nie. b. Obserwacja, w której wodzie lód szybciej topnieje. Formułowanie wniosków przez dzieci. 6.Środowisko życia pingwinów-nauczyciel umieszcza na tablicy sylwetę pingwina i zadaje dzieciom pytania z nim związane: Jak wyglądają pingwiny?, Gdzie mieszkają? Czy umieją latać?. Następnie nauczyciel zapoznaje dzieci z środowiskiem życia pingwinów. 7. Praca plastyczna ,,Pingwin”- nauczyciel rozdaje dzieciom wycięte sylwety pingwinów. Zadaniem dzieci jest przyklejenie ich na kartkę papieru i doklejenie pozostałych elementów (oczy, dziób, brzuszek). 8.Ewaluacja - Nauczyciel dziękuję dzieciom za wspólną zabawę. Następnie dzieci otrzymują papierowe śnieżynki. Jeśli podobały im się zajęcia rysują śnieżynkom uśmiechnięte minki, jeśli nie – smutne. Następnie umieszczają je na tablicy. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |