Katalog Elżbieta Matuszak, 2018-07-20 Pakość Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego mgr Elżbieta Matuszak nauczyciel matematyki i fizyki Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2017 r. Data zakończenia stażu – 31.05.2020 r. WSTĘP Plan rozwoju zawodowego uwzględnia wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01.03.2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Cel główny: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Cele szczegółowe: • podniesienie jakości pracy szkoły • podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno – wychowawczych • własny rozwój zawodowy i nabywanie nowych kompetencji • dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami • wspieranie rozwoju szkoły Zadania do realizacji Formy realizacji zadań Termin Dowody realizacji § 8 ust. 2 pkt 1. Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. 1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. 2006. 97. 674) z późn. zm. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli wraz z Rozporządzeniem z późniejszymi zmianami. 2. Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego. IX 2017r. Cały okres stażu. Znajomość procedury awansu zawodowego. 2. Bieżąca analiza zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. 1. Systematyczne analizowanie dokumentów szkoły: statutu, planów, regulaminów szkolnego systemu oceniania itp. Cały okres stażu. Plan rozwoju zintegrowany z dokumentami szkoły. 3. Systematyczne poszerzenie wiedzy w zakresie pracy wychowawczo- dydaktycznej i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu podnoszenia jakości pracy szkoły 1. Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami szkoły. 2. Systematyczne zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną. Okres stażu zgodnie z potrzebami szkoły oraz zainteresowaniami nauczyciela. Cały okres stażu. Zaświadczenia o ukończeniu różnorodnych form doskonalenia zawodowego. 4. Praca w komisjach egzaminacyjnych 1. Praca w komisji egzaminacyjnej egzaminu gimnazjalnego oraz egzaminu po szkole podstawowej. Cały okres stażu. Potwierdzenie dyrektora. 5.Współpraca z Samorządem Szkolnym przy organizacji uroczystości szkolnych. 1. Organizacja uroczystości szkolnych we współpracy z Samorządem Uczniowskim. Cały okres stażu. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 6. Organizacja wycieczek. 1. Wycieczki przedmiotowe w celu wzbogacenia poznanej wiedzy oraz staranne przygotowanie do egzaminów zewnętrznych OKE. 2. Wycieczki krajoznawcze w celu zapoznania z pięknem natury oraz w celu integrowania grupy. Cały okres stażu. Karta wycieczki, potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 7. Praca z uczniem zdolnym. 1. Wzbudzanie szerszych zainteresowań uczniów. 2. Udział w konkursach międzyszkolnych. Cały okres stażu. Opis działania, dyplomy. 8. Podejmowanie dodatkowych zadań w szkole 1. Konsultacje z matematyki przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego dla klas trzecich w celu podnoszenia wyników egzaminu gimnazjalnego. 2. Społeczne zajęcia pozalekcyjne mające na celu zwiększenie efektów nauczania i podnoszenie wyników z matematyki poprzez kółko matematyczne i zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze. 2017/2018 Od września 2017r. do czerwca 2020r (w miarę potrzeb) Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Dokumentacja w dzienniku zajęć pozalekcyjnych. § 8 ust. 2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej. 1. Przygotowanie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego. 1. Publikacja planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej. 2. Przygotowywanie i analiza diagnoz oraz egzaminów próbnych z matematyki dla uczniów klas VII sp oraz klas II gimnazjum. 3. Opracowywanie analiz i konstruowanie w razie potrzeby planów naprawczych po egzaminie gimnazjalnym z matematyki w kl. III. 4. Udział w różnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego 5. Aktywne uczestnictwo w działaniach związanych z usprawnieniem pracy szkoły – dokumentacja Zespołu Matematyków oraz Zespołu Ewaluacyjnego. X 2017 r. Cały okres stażu. Wydruki. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 2. Przygotowanie pomocy dydaktycznych i narzędzi badawczych. 1. Korzystanie z prezentacji multimedialnych. 2. Przygotowanie sprawdzianów, pomocy dydaktycznych, kart pracy itp. mające na celu wzbogacenie zajęć lekcyjnych z matematyki. Cały okres stażu. Wydruki. 3. Śledzenie aktualności na portalach internetowych. 1. Zapoznanie się z aktualnościami zamieszczonymi na różnych portalach internetowych. Cały okres stażu. Wydruki. 4. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Zastosowaniem technologii informacyjnej i komunikacyjnej na zajęciach edukacyjnych. Przygotowanie zajęć z wykorzystaniem technik multimedialnych. 2. Wykorzystanie programów komputerowych w realizacji niektórych lekcji matematyki (wzbogacenie, uatrakcyjnienie lekcji). 3. Wykorzystanie własnego komputera do przygotowania i drukowania materiałów dydaktycznych, testów, scenariuszy, dokumentów związanych z pracą itp. (ułatwienie uczniom pracy na lekcji). 4. Opracowanie wyników sprawdzianów z wykorzystaniem technologii komputerowej . 5. Korzystanie z e- dziennika. Cały okres stażu. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. § 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. 1. Przeprowadzenie zajęć otwartych z matematyki wykorzystując urządzenia multimedialne i ewaluację w formie ankiety: -lekcje pokazowe dla zainteresowanych nauczycieli (szczególnie nauczyciela stażysty). 2. Opublikowanie na stronie internetowej portalu edukacyjnego własnego „Planu rozwoju zawodowego”. Cały okres stażu. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły, scenariusze lekcji, recenzje – informacje zwrotne. 2. Aktywne uczestniczenie w pracach zespołu Matematyków oraz Zespołu Ewaluacyjnego 1. Wymiana poglądów, spostrzeżeń, dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami uczącymi matematykę oraz przedmiotów przyrodniczych. 2. Udział w pracach Zespołu Matematyków podczas tworzenia planów pracy, opracowywania diagnoz, pomiarów osiągnięć edukacyjnych ucznia, konstruowania analiz egzaminów próbnych, gimnazjalnych i na zakończenie szkoły podstawowej oraz pisania planów naprawczych. 3. Opracowanie wraz z nauczycielami matematyki wspólnych zasad i warunków oceniania z matematyki dla szkoły podstawowej. 4. Opracowanie wraz z innymi nauczycielami pytań kluczowych, ankiet ewaluacyjnych, ich analizy oraz przedstawienia raportu podczas przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej w szkole Cały okres stażu. Notatki. § 8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Współpraca z rodzicami uczniów. 1. Pogadanki z rodzicami, rozmowy indywidualne, stały kontakt mailowy, telefoniczny sms – owy, angażowanie rodziców do pomocy w pracy wychowawczej udział w imprezach klasowych i szkolnych. 2. Wspólne rozwiązywanie problemów we współpracy z pedagogiem szkolnym. Cały okres stażu. Zapisy w dzienniku lekcyjnym, lista obecności. 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów ich problemów i współpraca z tym środowiskiem 1. Rozmowy indywidualne z rodzicami. 2. Rozmowy indywidualne z młodzieżą. 3. Aktywna współpraca rodziców, wychowawcy i pedagoga szkolnego. Cały okres stażu. Zapisy w dzienniku, potwierdzenie pedagoga. 3. Dostosowanie programu pracy z uczniem z opinią/orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej. 1. Opracowanie IPETu dla ucznia posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim. 2. Opracowanie dostosowania programu pracy z uczniem dyslektycznym, mającym trudności w uczeniu się. 2017/2018 r. (w razie potrzeby) IPET, Program. Dokumentacja wychowawcy. § 8. ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1.Organizowanie konkursów na forum Szkoły 1. Prowadzenie kółka matematycznego w celu: a) doskonalenia umiejętności zdobytych na lekcjach b) poszerzania umiejętności matematycznych c) przygotowywania do egzaminu gimnazjalnego oraz egzaminu po szkole podstawowej; 2. Organizowanie konkursów: a) Kuratoryjnych przedmiotowych, b) Gigant Sudoku; c) Najlepszy Matematyk Cały okres stażu. Potwierdzenie Dyrektora, przykładowe materiały, zdjęcia, potwierdzenia udziału. 2.Podejmowanie działań związanych z pomocą uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi 1. Organizowanie zajęć dodatkowych. 2. Organizowanie spotkań z pedagogiem. 3. Tworzenie dodatkowych materiałów dydaktycznych. Cały okres stażu. Potwierdzenie Dyrektora. 3. Organizowanie pokazów 1. Organizowanie pokazów o tematyce matematycznej i przyrodniczej podczas Festiwalu Nauki Cały okres stażu. Tematy przygotowanych pokazów, zdjęcia. 4. Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury 1. Wyjazdy do kina ; 2. Opieka nad uczniami oraz przygotowanie uczniów do projektu (czytelniczego, projektu gimnazjalnego oraz np. Archipelag Skarbów. Cały okres stażu. IX-XII 2017 (według potrzeb)1 Potwierdzenie Dyrektora. § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami lub innymi podmiotami 1.Współpraca policją 1. Organizowanie spotkań z przedstawicielami policji na tematy związane m. in. z bezpieczeństwem w Internecie Cały okres stażu. Dokumentacja własna. 2. Współpraca z wydawnictwami Stała współpraca z przedstawicielem wydawnictwa WSiP oraz Nowa Era, pozyskiwanie pomocy dydaktycznych. Cały okres stażu. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 1.Opis i analiza dwóch przypadków problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Zdiagnozowanie problemu, dobór właściwych metod, wyciągnięcie wniosków. Przypadek 1 „Uczeń „uzdolniony”” Przypadek 2 „Uczeń z trudnościami w nauce” Cały okres stażu. Opisy przypadków. Elżbieta Matuszak Zatwierdzam do realizacji. ………………………………….. ........................................................ miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |