Katalog Mikołaj Butryn, 2018-07-05 Włodawa Muzyka, Program nauczania Program warsztatów muzycznych w Młodzieżowym Domu KulturyProgram warsztatów muzycznych w Młodzieżowym Domu Kultury Program warsztatów muzycznych jest propozycją zajęć pozalekcyjnych .Realizowany będzie w formie spotkań – 4 godziny tygodniowo. Udział w zajęciach koła pozwala uczniowi uzdolnionemu muzycznie i nie tylko na rozwijanie swoich zainteresowań do śpiewu, wspólnego muzykowania oraz kulturalnego spędzania czasu wolnego. Zajęcia dają uczniom szansę do zetknięcia się z różną twórczością muzyczną i stwarzają warunki samorealizacji. Przeznaczone są dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Zagadnienia związane z realizacją programu, dobrane są z myślą o spełnieniu trzech podstawowych funkcji: poznawczo - kształcącej, wychowawczej i użytkowej; Poznanie i nauka różnych utworów wokalnych i instrumentalnych, Zastosowanie na zajęciach różnych form i metod pracy, Dostosowanie repertuaru do możliwości i zainteresowań uczniów, Własna aranżacja utworów, realizowanie pomysłów uczniów, Unikanie schematycznego prowadzenia zajęć, Udział w konkursach, festiwalach i przeglądach piosenki, koncertach okolicznościowych w placówce i środowisku, Promowanie Młodzieżowego Domu Kultury w formie stałej współpracy z organizacjami i instytucjami kulturalnymi i opiekuńczo – wychowawczymi. Cele programu: a) ogólne: zainteresowanie uczniów różnymi formami kontaktu z muzyką, stworzenie podstaw do samodzielnego rozwijania zdolności i umiejętności muzycznych, zachęcanie do dalszego kształcenia muzycznego. b) szczegółowe: kształcenie głosu i umiejętności posługiwania się nim, kształcenie słuchu muzycznego, poczucia rytmu oraz wrażliwości intonacyjno-emisyjnej, wyposażenie uczniów w podstawowe umiejętności dotyczące zasad muzyki, umiejętności czytania zapisu nutowego, właściwego odbioru muzyki oraz prawidłowego śpiewu, nauka i doskonalenie techniki gry na wybranym instrumencie, wdrażanie uczniów do aktywności artystycznej i kulturalnego wykorzystania czasu wolnego, kształcenie umiejętności nadawania granym utworom indywidualnego wyrazu interpretacyjnego, kształtowanie systematyczności, obowiązkowości oraz umiejętności współdziałania w grupie, integracja środowiska uczniowskiego, pogłębianie intelektualnego i uczuciowego związku z kulturą narodową, regionalną i środowiskową, dostarczanie radości ze wspólnego muzykowania, a także pozytywnych przeżyć związanych z występami, przyczynianie się do wzbogacenia życia kulturalnego placówki i środowiska. Formy aktywności muzycznej: śpiew gra na instrumentach przyswajanie podstawowych wiadomości muzycznych percepcja muzyki Metody nauczania: analityczno-percepcyjna problemowo-odtwórcza zadaniowa naśladowcza ścisła ( pokaz i objaśnienie) Opracowanie i wdrożenie programu do przeprowadzenia warsztatów Program warsztatów muzycznych jest propozycją zajęć pozalekcyjnych .Realizowany będzie w formie spotkań – 4 godziny tygodniowo. Udział w zajęciach koła pozwala uczniowi uzdolnionemu muzycznie i nie tylko na rozwijanie swoich zainteresowań do śpiewu, wspólnego muzykowania oraz kulturalnego spędzania czasu wolnego. Zajęcia dają uczniom szansę do zetknięcia się z różną twórczością muzyczną i stwarzają warunki samorealizacji. Przeznaczone są dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponad gimnazjalnych. Zagadnienia związane z realizacją programu, dobrane są z myślą o spełnieniu trzech podstawowych funkcji: poznawczo - kształcącej, wychowawczej i użytkowej; Poznanie i nauka różnych utworów wokalnych i instrumentalnych, Zastosowanie na zajęciach różnych form i metod pracy, Dostosowanie repertuaru do możliwości i zainteresowań uczniów, Własna aranżacja utworów, realizowanie pomysłów uczniów, Unikanie schematycznego prowadzenia zajęć, Udział w konkursach, festiwalach i przeglądach piosenki, koncertach okolicznościowych w placówce i środowisku, Promowanie Młodzieżowego Domu Kultury w formie stałej współpracy z organizacjami i instytucjami kulturalnymi i opiekuńczo – wychowawczymi. Cele programu: a) ogólne: zainteresowanie uczniów różnymi formami kontaktu z muzyką, stworzenie podstaw do samodzielnego rozwijania zdolności i umiejętności muzycznych, zachęcanie do dalszego kształcenia muzycznego. b) szczegółowe: kształcenie głosu i umiejętności posługiwania się nim, kształcenie słuchu muzycznego, poczucia rytmu oraz wrażliwości intonacyjno-emisyjnej, wyposażenie uczniów w podstawowe umiejętności dotyczące zasad muzyki, umiejętności czytania zapisu nutowego, właściwego odbioru muzyki oraz prawidłowego śpiewu, nauka i doskonalenie techniki gry na wybranym instrumencie, wdrażanie uczniów do aktywności artystycznej i kulturalnego wykorzystania czasu wolnego, kształcenie umiejętności nadawania granym utworom indywidualnego wyrazu interpretacyjnego, kształtowanie systematyczności, obowiązkowości oraz umiejętności współdziałania w grupie, integracja środowiska uczniowskiego, pogłębianie intelektualnego i uczuciowego związku z kulturą narodową, regionalną i środowiskową, dostarczanie radości ze wspólnego muzykowania, a także pozytywnych przeżyć związanych z występami, przyczynianie się do wzbogacenia życia kulturalnego placówki i środowiska. Formy aktywności muzycznej: śpiew gra na instrumentach przyswajanie podstawowych wiadomości muzycznych percepcja muzyki Metody nauczania: analityczno-percepcyjna problemowo-odtwórcza zadaniowa naśladowcza ścisła ( pokaz i objaśnienie) Opracował: mgr Mikołaj Butryn Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |