Katalog

AGNIESZKA KRÓL, 2018-07-05
KOSAKOWO

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz zajęć z języka angielskiego. Poszerzanie wiadomości z zakresu kultury W. Brytanii, w tym literatury angielskiej poprzez zapoznanie uczniów z treścią sztuki szekspirowskiej, pt. Makbet.

- n +

Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klasy II gimnazjum

Temat: ‘‘Fair is foul and foul is fair.’’


Cele:

•Główny: poszerzanie wiadomości z zakresu kultury W. Brytanii, w tym literatury angielskiej poprzez zapoznanie uczniów z treścią sztuki szekspirowskiej, pt. Makbet na podstawie streszczenia oraz przypomnienie fabuły obejrzanej przez uczniów adaptacji filmowej wspomnianej sztuki w multikinie. Rozwijanie słownictwa w ćwiczeniach: mówienia, rozumienia ze słuchu oraz leksykalnych- kontrolowanych i częściowo- kontrolowanych w relacji między uczniami i nauczycielem.

•Operacyjne:

-Uczeń wykonuje polecenia i odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące gry aktorskiej, fabuły i ścieżki dźwiękowej obejrzanego filmu;
-Uczeń zna znaczenie słynnego cytatu z tragedii szekspirowskiej, zawartego w temacie lekcji;
-Aktywnie bierze udział w ćwiczeniu „burza mózgów”. Odwołuje się do nabytej w domu wiedzy(zadanie domowe) i do wiedzy nabytej podczas oglądania filmu w kinie. Zna znaczenie słów wypisanych w domu, nawiązujących do treści sztuki;
-Chętni uczniowie odgrywają krótkie role wiedźm na forum klasy i lady Macbeth, pozostali uczniowie słuchają, następnie zadają pytania;
-Uczeń zna znaczenie słów: a battle, predictions, terrified, victory, to lie low, to be tortured by guilt, to be promoted, to come up with a plan, cold-blooded,
to reward someone;
-Uczeń potrafi dopasować definicje do podanych powyżej zwrotów i słów;
-Uczeń potrafi ułożyć zdania w porządku chronologicznym po wysłuchaniu streszczenia treści sztuki z nagrania video, notuje na kartach pracy;
-Uczeń określa, które zdania są prawdziwe, a które są nieprawdziwe i je koryguje;
-Chętni uczniowie zmieniają zakończenie sztuki w formie pisemnej 10-12 zdań na dodatkową ocenę ( zachęcanie do twórczości) lub piszą recenzję filmową – dodatkowe zadanie domowe dla chętnych;
-Uczeń stosuje strategie komunikacyjne( domyśla się znaczenia słów z kontekstu w ćwiczeniach rozumienia ze słuchu);
-Uczeń doskonali umiejętności interpersonalne poprzez współpracę w grupie.

Metody pracy:
-Metoda komunikacyjno-aktywizująca
-Metoda audiolingwalna


Formy pracy:
-Praca indywidualna
-Praca z całą grupą
-Praca w zespołach

Pomoce (środki):
-Mapa W. Brytanii,
-Koperty dla grup z przygotowanym słownictwem i definicjami do połączenia,
-Karty pracy dla wszystkich uczniów,
-Obrazki z głównymi bohaterami tragedii,
-Kartki z przepowiedniami dla uczennic odgrywających role wiedźm,
-List dla uczennicy odgrywającej rolę Lady Macbeth,
-Nagranie video ze streszczeniem sztuki, pt. Macbeth http://learnenglishteens.britishcouncil.org/,
-Nagranie video z dźwiękami burzy https://www.youtube.com/watch?v=Ult4hwTpkhg,
-pudełko


Przebieg lekcji

1. Czynności organizacyjno-porządkowe
a)powitanie
b)sprawdzenie frekwencji uczniów
c)prosi o przygotowanie zadania domowego

2. Wprowadzenie-nauczyciel zapoznaje uczniów z głównym celem lekcji, następnie pyta, czy podobała im się fabuła, muzyka i gra aktorska w filmie. Zadaje dwa pytania dotyczące miejsca akcji filmu i położenia Szkocji w Wielkiej Brytanii oraz pokazuje na mapie.


3. Prezentacja

Nauczyciel prezentuje w formie ustnej I część sceny Makbeta, wprowadza w tajemniczy nastrój, zapoznaje dzieci z tematem lekcji. Wyjaśnia znaczenie słów w temacie.

Brainstorming( Burza mózgów)- Nauczyciel zadaje uczniom pytanie: Which characters were good at the beginning of the movie and became bad at the end of the film: Macbeth, King Duncan or the witches?
Uczniowie odwołują się do wiedzy z filmu. Odpowiadają na pytanie, robią notatki.


4. Ćwiczenie kontrolowane

Nauczyciel inicjuje spotkanie wiedźm z Makbetem i Banko. Przypisuje chętnym uczniom role do odegrania. Chętna dziewczynka odgrywa rolę Lady Macbeth i czyta list od Makbeta.


5. Ćwiczenie częściowo-kontrolowane

Nauczyciel dzieli uczniów na zespoły, rozdaje koperty, prosi uczniów o wyjęcie kartek oraz dopasowanie słów i zwrotów do definicji. Nagradza plusami trzy pierwsze zespoły. Sprawdza poprawność w formie ustnej i prosi o przyklejenie kartek do zeszytu w domu.


6. Ćwiczenie częściowo-kontrolowane

Nauczyciel prosi poszczególnych uczniów o przeczytanie zdań z zadania pierwszego na karcie pracy. Informuje uczniów o tym, że będą słuchać streszczenia sztuki i po wysłuchaniu uporządkowywać zdania w porządku chronologicznym.

7. Nauczyciel zadaje zadanie domowe:

Prosi, żeby uczniowie określili, które zdania są prawdziwe, a które nieprawdziwe i je poprawili.
Zachęca chętnych uczniów, żeby zmienili zakończenie sztuki w formie pisemnej 10-12 zdań na dodatkową ocenę lub napisali recenzję filmową.


8. Podsumowanie zajęć w formie ewaluacji

Nauczyciel rozdaje karteczki
uczniom i prosi o wypisanie nowych słówek i zwrotów, które uczniowie poznali na lekcji.
Uczniowie notują i odkładają kartki do pudełka nauczyciela.


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.