Katalog AGNIESZKA KRÓL, 2018-07-05 KOSAKOWO Język angielski, Scenariusze Scenariusz zajęć z języka angielskiego. Poszerzanie wiadomości z zakresu kultury W. Brytanii, w tym literatury angielskiej poprzez zapoznanie uczniów z treścią sztuki szekspirowskiej, pt. Makbet.Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klasy II gimnazjum Temat: ‘‘Fair is foul and foul is fair.’’ Cele: •Główny: poszerzanie wiadomości z zakresu kultury W. Brytanii, w tym literatury angielskiej poprzez zapoznanie uczniów z treścią sztuki szekspirowskiej, pt. Makbet na podstawie streszczenia oraz przypomnienie fabuły obejrzanej przez uczniów adaptacji filmowej wspomnianej sztuki w multikinie. Rozwijanie słownictwa w ćwiczeniach: mówienia, rozumienia ze słuchu oraz leksykalnych- kontrolowanych i częściowo- kontrolowanych w relacji między uczniami i nauczycielem. •Operacyjne: -Uczeń wykonuje polecenia i odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące gry aktorskiej, fabuły i ścieżki dźwiękowej obejrzanego filmu; -Uczeń zna znaczenie słynnego cytatu z tragedii szekspirowskiej, zawartego w temacie lekcji; -Aktywnie bierze udział w ćwiczeniu „burza mózgów”. Odwołuje się do nabytej w domu wiedzy(zadanie domowe) i do wiedzy nabytej podczas oglądania filmu w kinie. Zna znaczenie słów wypisanych w domu, nawiązujących do treści sztuki; -Chętni uczniowie odgrywają krótkie role wiedźm na forum klasy i lady Macbeth, pozostali uczniowie słuchają, następnie zadają pytania; -Uczeń zna znaczenie słów: a battle, predictions, terrified, victory, to lie low, to be tortured by guilt, to be promoted, to come up with a plan, cold-blooded, to reward someone; -Uczeń potrafi dopasować definicje do podanych powyżej zwrotów i słów; -Uczeń potrafi ułożyć zdania w porządku chronologicznym po wysłuchaniu streszczenia treści sztuki z nagrania video, notuje na kartach pracy; -Uczeń określa, które zdania są prawdziwe, a które są nieprawdziwe i je koryguje; -Chętni uczniowie zmieniają zakończenie sztuki w formie pisemnej 10-12 zdań na dodatkową ocenę ( zachęcanie do twórczości) lub piszą recenzję filmową – dodatkowe zadanie domowe dla chętnych; -Uczeń stosuje strategie komunikacyjne( domyśla się znaczenia słów z kontekstu w ćwiczeniach rozumienia ze słuchu); -Uczeń doskonali umiejętności interpersonalne poprzez współpracę w grupie. Metody pracy: -Metoda komunikacyjno-aktywizująca -Metoda audiolingwalna Formy pracy: -Praca indywidualna -Praca z całą grupą -Praca w zespołach Pomoce (środki): -Mapa W. Brytanii, -Koperty dla grup z przygotowanym słownictwem i definicjami do połączenia, -Karty pracy dla wszystkich uczniów, -Obrazki z głównymi bohaterami tragedii, -Kartki z przepowiedniami dla uczennic odgrywających role wiedźm, -List dla uczennicy odgrywającej rolę Lady Macbeth, -Nagranie video ze streszczeniem sztuki, pt. Macbeth http://learnenglishteens.britishcouncil.org/, -Nagranie video z dźwiękami burzy https://www.youtube.com/watch?v=Ult4hwTpkhg, -pudełko Przebieg lekcji 1. Czynności organizacyjno-porządkowe a)powitanie b)sprawdzenie frekwencji uczniów c)prosi o przygotowanie zadania domowego 2. Wprowadzenie-nauczyciel zapoznaje uczniów z głównym celem lekcji, następnie pyta, czy podobała im się fabuła, muzyka i gra aktorska w filmie. Zadaje dwa pytania dotyczące miejsca akcji filmu i położenia Szkocji w Wielkiej Brytanii oraz pokazuje na mapie. 3. Prezentacja Nauczyciel prezentuje w formie ustnej I część sceny Makbeta, wprowadza w tajemniczy nastrój, zapoznaje dzieci z tematem lekcji. Wyjaśnia znaczenie słów w temacie. Brainstorming( Burza mózgów)- Nauczyciel zadaje uczniom pytanie: Which characters were good at the beginning of the movie and became bad at the end of the film: Macbeth, King Duncan or the witches? Uczniowie odwołują się do wiedzy z filmu. Odpowiadają na pytanie, robią notatki. 4. Ćwiczenie kontrolowane Nauczyciel inicjuje spotkanie wiedźm z Makbetem i Banko. Przypisuje chętnym uczniom role do odegrania. Chętna dziewczynka odgrywa rolę Lady Macbeth i czyta list od Makbeta. 5. Ćwiczenie częściowo-kontrolowane Nauczyciel dzieli uczniów na zespoły, rozdaje koperty, prosi uczniów o wyjęcie kartek oraz dopasowanie słów i zwrotów do definicji. Nagradza plusami trzy pierwsze zespoły. Sprawdza poprawność w formie ustnej i prosi o przyklejenie kartek do zeszytu w domu. 6. Ćwiczenie częściowo-kontrolowane Nauczyciel prosi poszczególnych uczniów o przeczytanie zdań z zadania pierwszego na karcie pracy. Informuje uczniów o tym, że będą słuchać streszczenia sztuki i po wysłuchaniu uporządkowywać zdania w porządku chronologicznym. 7. Nauczyciel zadaje zadanie domowe: Prosi, żeby uczniowie określili, które zdania są prawdziwe, a które nieprawdziwe i je poprawili. Zachęca chętnych uczniów, żeby zmienili zakończenie sztuki w formie pisemnej 10-12 zdań na dodatkową ocenę lub napisali recenzję filmową. 8. Podsumowanie zajęć w formie ewaluacji Nauczyciel rozdaje karteczki uczniom i prosi o wypisanie nowych słówek i zwrotów, które uczniowie poznali na lekcji. Uczniowie notują i odkładają kartki do pudełka nauczyciela. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |