Katalog

Barbara Żak, 2018-07-03
Elbląg

Geografia, Scenariusze

Scenariusz gry terenowej

- n +

Zasady gry terenowej:
1. Gra odbywa się na posesji szkolnej, nie wychodzimy poza nią.
2. W trakcie gry potrzebne będzie urządzenie mobilne z wgraną przeglądarką, czytnikiem kodów QR oraz aplikacją Quizizz (oraz długopis).
3. Klasa dzielona jest na 4 drużyny – nazwiska członków poszczególnych drużyn należy wpisać na kartę gry.
4. Drużyny rozpoczynają rywalizację w 4 minutowych odstępach, czas rozpoczęcia i zakończenia gry wpisuje nauczyciel na karcie gry poszczególnych drużyn.
5. Drużyny odszukują zadania w terenie, posługując się umiejętnościami zdobytymi na lekcjach geografii.
6. Punkty za poszczególne zadania przyznaje nauczyciel na podstawie tabeli oceniania.
Dodatkowe punkty przyznaje się za jak najszybsze rozwiązanie wszystkich zadań i zakończenie gry terenowej.

Powodzenia!


Wstęp
Dokończ wiersz, który będzie wskazówką, gdzie znajdziesz pierwsze zadanie.
Stoję samotnie pod szkołą
I cień rzucam zwłaszcza samochodom
Czuję się tam jak wdowiec
A imię moje …………………… (kasztanowiec)

Zadanie 1
Rozwiąż krzyżówkę i wyjaśnij definicję hasła (POZIOMICA)

1. Najważniejsze graficzne źródło informacji geograficznej
2. Jednostka kalendarza
3. Sposób przeniesienia siatki geograficznej na płaszczyznę
4. Jest najdłuższym równoleżnikiem
5. Przyrząd służący do pomiaru prędkości wiatru
6. Linie na mapie łączące punkty o tej samej wartości temperatury
7. Upraszczanie treści mapy, zmniejszanie szczegółowości mapy w wyniku zmniejszania jej skali, pozostawianie na niej najbardziej istotnych elementów
8. Wyłączenie wody z obiegu na pewien czas
9. Wykres na mapie

Wyjaśnienie hasła:


Na znalezionej mapie satelitarnej masz zaznaczony punkt, w którym znajdziesz zadanie nr 2

Zadanie 2
Zeskanuj kod QR za pomocą którego otworzysz stronę internetową. Na podstawie informacji na niej zawartych odpowiedz na pytania:
1) Co to jest GIS?



2) W jakich dziedzinach jest wykorzystywany GIS?





Następne zadanie znajdziesz 40 m na zachód od Ciebie.
Znaleziony punkt z zadaniem 3 zaznacz na mapie


Zadanie 3
Wykonaj test na Quizizz.
Wejdź na www.join.quizizz.com lub przez aplikację Quizizz, wpisz nr drużyny (np. Drużyna 1) oraz wprowadź kod: (tworzymy dowolny test)

Wyznacz azymut 2100 w celu odnalezienia kolejnego punktu.
Znaleziony punkt z zadaniem 4 zaznacz na mapie.


Zadanie 4
Wykonaj test, który znajdziesz na stronie:
http://www.quizowa.pl/quiz/start/841760932
Na koniec wykonaj zrzut ekranu Twojego wyniku
Kolejne zadanie znajdziesz przy północno-wschodnim rogu obiektu sportowego znajdującego się na zachód od głównego budynku szkoły.


Zadanie 5
Jakiego regionu turystycznego dotyczy lapbook? (lapbook dotyczył Toskanii)
Region turystyczny:


Gra zakończona – wracaj do klasy!


KARTA OCENY:
Drużyna ___
Skład drużyny:

Czas rozpoczęcia gry:
Czas zakończenia gry:

Tabela oceniania
Nr zadania Kryterium Punkty
1 Rozwiązanie krzyżówki 3
Wyjaśnienie hasła 2
Odnalezienie punktu nr 2 w terenie 2
2 Wyjaśnienie terminu i podanie dziedzin, w których jest wykorzystywany 2
Pomiar odległości z punktu 2 do 3 3
Zaznaczenie punktu 3 na mapie 2
3 Rozwiązanie zadania na Quizizz Od 6 do 1 (wg skali %)

Wyznaczenie azymutu 5
Zaznaczenie punktu 4 na mapie 2
4 Rozwiązanie testu na quizowa.pl Wynik wg zrzutu ekranu od 2 do 6
Odnalezienie punktu 5 w terenie 3
5 Podanie nazwy regionu turystycznego 3
Punkty dodatkowe za czas 3,2 lub 1
Razem



Ocena celująca: 42 – 40 pkt
Ocena bardzo dobra: 39 – 36 pkt
Ocena dobra: 35 – 29 pkt
Ocena dostateczna: 28 – 21 pkt
Ocena dopuszczająca: 20 – 15 pkt



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.