Katalog Agnieszka Ziarkowska-Robak, 2018-07-03 Chełm Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego1 PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: dr Agnieszka Ziarkowska-Robak Nauczane przedmioty: język angielski, język angielski zawodowy Czas stażu: 19 X 2017– 19 VII 2018 Miejsce zatrudnienia: Zakład Doskonalenia Zawodowego w Chełmie Kompetencje przedmiotowo – metodyczne: Studia magisterskie w zakresie filologii angielskiej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim z przygotowaniem pedagogicznym, Uzyskanie stopnia doktora nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa angielskiego. 2 I. Czynności organizacyjne L.P. ZADANIE/ DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ INF. O REALIZACJI ZADAŃ INF. O EFEKTACH PROWADZENIA ZAJĘĆ (zaświadczenia i materiały) TERMIN REALIZACJI 1 Poznanie procedury awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego odnośnie awansu zawodowego - analiza artykułów w czasopismach fachowych - śledzenie stron internetowych MEN -udział w szkoleniach na temat awansu zawodowego - prawidłowo sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu - informacja o udziale w szkoleniu X-XI 2017 2 Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły - zapoznanie z dokumentami szkoły: program wychowawczy szkoły, statut, WSO - plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentacją szkoły X-XI 2017 3 4 Wstępna ocena własnych umiejętności Uczestniczenie w pracach organów szkoły oraz zespołów zadaniowych związanych z realizacją podstawowych funkcji szkoły - podsumowanie własnej pracy, skompletowanie dokumentów ocenianych w pracy - udział w pracach Rady Pedagogicznej - analiza dokumentacji szkoły: statut, regulaminy, plan rozwoju szkoły, wewnątrzszkolnym system oceniania - złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu - potwierdzenie Dyrektora szkoły X/XI 2017 W czasie stażu 3 5 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - zbieranie informacji o realizacji zadań - gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, sprawozdań W czasie stażu 6 Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju - analiza dokumentacji - autorefleksja i autoanaliza - opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju - sprawozdanie VII 2018 II. Zadania wynikające z rozporządzenia L.P. ZADANIE/ DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ INF. O REALIZACJI ZADAŃ INF. O EFEKTACH PROWADZENIA ZAJĘĆ (zaświadczenia i materiały) TERMIN REALIZACJI Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Rozp. §8 ust 2 pkt 1 1 Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym - udział w procesie wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli - udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne, m.in. LSCDN - udział w ogólnopolskiej językoznawczej konferencji PASE i wygłoszenie referatu - zaświadczenia - notatki z udziału w szkoleniu, wykresy wyników W czasie stażu 4 2 Doskonalenie metod i form pracy - stosowanie metod aktywizujących w pracy np. praca w parach, burza mózgów - studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli - wymiana doświadczeń z koleżankami i kolegami, - scenariusze, karty pracy W czasie stażu 3 Sprawowanie opieki nad pomieszczeniem dydaktycznym, organizowanie gazetek tematycznych-gazetka dla maturzystów, gazetka dla zawodu kucharza i hotelarza - gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych do własnej biblioteczki - zdjęcia i notatki W czasie stażu 4 Przygotowywanie uczniów do konkursów, egzaminu maturalnego - prowadzenie konsultacji lub spotkań indywidualnych w razie potrzeb - udział uczniów w konkursach - zaświadczenia i notatki - potwierdzenie odbytych konsultacji W czasie stażu 5 Indywidualne studiowanie literatury. - literatura czasopism pedagogicznych przydatnych do podniesienia jakości pracy - śledzenie aktualności na portalach internetowych, - korzystanie z zasobów biblioteki, wyszukiwanie ciekawych nowości wydawniczych dotyczących między innymi aktywizujących metod pracy - wykaz przyswojonych pozycji bibliotecznych, czasopism - recenzje W czasie stażu 5 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Rozp. §8 ust 2 pkt. 2 1 Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych - korzystanie z Internetu, przygotowywanie testów, sprawdzianów, rozkładów, materiału i konspektów techniką komputerową - odpowiednia dokumentacja W czasie stażu 2 Lekcja języka angielskiego w pracowni komputerowej - prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów komputerowych, Internetu - scenariusze zajęć - notatka z przebiegu zajęć W czasie stażu Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Rozp. §8 ust 2 pkt. 3 1 Prowadzenie zajęć otwartych z języka angielskiego - przygotowanie lekcji otwartej i zaproszenie zainteresowanych osób - scenariusz zajęć W czasie stażu 6 2 Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami - aktywny udział w doskonaleniu wewnątrzszkolnym - udostępnienie opracowanych przez siebie materiałów na stronie internetowej - opublikowanie w internecie zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego – pisanie artykułów do czasopism naukowych - potwierdzenie Dyrektora Szkoły - adresy stron internetowych - stosowne publikacje W czasie stażu Realizacja zadań z §8 ust 2 pkt 4 1 Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§8 ust 2 pkt 4 a) - udział w szkoleniach dotyczących projektów związanych z realizacją programów współfinansowanych ze środków UE - notatki - ewaluacja programu W czasie stażu 2 Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych (§8 ust 2 pkt 4 b) - udział w przeprowadzeniu ustnego egzaminu maturalnego - zaświadczenie W czasie stażu 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§8 ust 2 pkt 4 c) - organizacja konkursów -zaświadczenie Dyrektora Szkoły W czasie stażu Umiejętność rozpoznawania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Rozp. §8 ust 2 pkt 5 1 Współpraca z pedagogiem szkolnym - opis i analiza, co najmniej dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony - potwierdzenie pedagoga szkolnego - analizy W czasie stażu Plan zatwierdzono Podpis ...................................... ...................................... Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |