Katalog Anna Pawlikowska, 2018-07-03 Jedlińsk Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Sceanriusz zajęćScenariusz zajęć w grupie dzieci 6- letnich Prowadząca (opiekun stażu): Anna Pawlikowska Nauczyciel kontraktowy: Renata Nowak Data: 15.03.2018r. Temat: „9 słoni?” – zabawy matematyczne Cel ogólny: Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9 Cele szczegółowe: dziecko - potrafi zaśpiewać piosenkę na powitanie - potrafi rozwiązać zagadkę - rozpoznaje i nazywa poznane cyfry - potrafi przeliczyć ilustrację - potrafi ułożyć działanie z zastosowaniem kartoników z cyframi - kreśli cyfrę 9 w powietrzu, na podłodze, na placach kolegi - potrafi narysować obok cyfr odpowiednią liczbę zwierząt - potrafi połączyć liniami tabliczki z takim samym układem cyfr Metody: słowne (zagadka, pogadanka), oglądowe ( pokaz, obserwacja), aktywizujące (zadań stawianych dzieciom, praktycznego działania) Formy: zbiorowa, indywidualna Środki dydaktyczne: płyta Cd z piosenkami, zagadka, 9 obrazków różnych słoni, kartonik z dziewięcioma krążkami, cyfry, znaki, karty pracy, kontur cyfry 9 dla każdego dziecka, Przebieg zajęcia: 1. Powitanie piosenką „Hej dzień dobry” 2. „Słoń” – zagadka słowna; rozwiązują zagadkę 3. „Słonie” – zabawy matematyczne: liczenie słoni przedstawianych na obrazkach: dzieci liczą zwierzęta (8 słoni) Nauczyciel dokłada jeszcze jeden obrazek słonia i zadaje pytanie: Który z kolei jest ten słoń? Dzieci umieszczają pod obrazkiem ostatniego słonia kartonik z dziewięcioma kropkami oraz przeliczają wszystkie obrazki. Następnie układają działanie, a w miejscu zamiast cyfry 9 umieszczają kartonik z dziewięcioma krążkami. 4. „9” – zabawa matematyczna -pokaz cyfry 9 – drukowanej i pisanej Omówienie wyglądu cyfry 9, zwrócenie uwagi na jej podobieństwo do cyfry 6; wie jak wygląda cyfra 9 5. „9 czy 6” – zabawa ruchowa – dzieci biegają po sali, na hasło stop dzieci zatrzymują się, jednocześnie klaszczą i liczą tyle razy, ile wskazuje cyfra umieszczona na kartoniku. 6. „9” – pokaz prawidłowego kreślenia cyfry 9 przez nauczyciela; dzieci kreślą cyfrę 9 w powietrzu, na podłodze, na plecach kolegów. 7. „Umieść kartonik we właściwym miejscu” – umieszczenie kartonika z cyfra 9 w miejscu kartonika z krążkami; dzieci odczytują zapis 8+1=9 8. „Zwierzęta” – rysowanie obok cyfry odpowiedniej liczby zwierząt (karta pracy); potrafi narysować odpowiednią liczbę zwierząt 9. „Połącz” –zabawa matematyczna; potrafi połączyć tabliczki z takim samym układem cyfr. 10. „Magiczna liczba 9” – zabawa ruchowa przy piosence. 11. „Ewaluacja” – rysuje buzię wewnątrz cyfry 9: wesołą (jeśli zajęcie się podobało) lub smutną (jeśli zajęcie się nie podobało). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |