Katalog

Anna Pawlikowska, 2018-07-03
Jedlińsk

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Sceanriusz zajęć

- n +

Scenariusz zajęć w grupie dzieci 6- letnich

Prowadząca (opiekun stażu): Anna Pawlikowska
Nauczyciel kontraktowy: Renata Nowak
Data: 15.03.2018r.
Temat: „9 słoni?” – zabawy matematyczne
Cel ogólny: Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9
Cele szczegółowe: dziecko
- potrafi zaśpiewać piosenkę na powitanie
- potrafi rozwiązać zagadkę
- rozpoznaje i nazywa poznane cyfry
- potrafi przeliczyć ilustrację
- potrafi ułożyć działanie z zastosowaniem kartoników z cyframi
- kreśli cyfrę 9 w powietrzu, na podłodze, na placach kolegi
- potrafi narysować obok cyfr odpowiednią liczbę zwierząt
- potrafi połączyć liniami tabliczki z takim samym układem cyfr
Metody: słowne (zagadka, pogadanka), oglądowe ( pokaz, obserwacja), aktywizujące (zadań stawianych dzieciom, praktycznego działania)
Formy: zbiorowa, indywidualna
Środki dydaktyczne: płyta Cd z piosenkami, zagadka, 9 obrazków różnych słoni, kartonik z dziewięcioma krążkami, cyfry, znaki, karty pracy, kontur cyfry 9 dla każdego dziecka,
Przebieg zajęcia:
1. Powitanie piosenką „Hej dzień dobry”
2. „Słoń” – zagadka słowna; rozwiązują zagadkę
3. „Słonie” – zabawy matematyczne: liczenie słoni przedstawianych na obrazkach: dzieci liczą zwierzęta (8 słoni)
Nauczyciel dokłada jeszcze jeden obrazek słonia i zadaje pytanie: Który
z kolei jest ten słoń? Dzieci umieszczają pod obrazkiem ostatniego słonia kartonik z dziewięcioma kropkami oraz przeliczają wszystkie obrazki. Następnie układają działanie, a w miejscu zamiast cyfry 9 umieszczają kartonik z dziewięcioma krążkami.
4. „9” – zabawa matematyczna -pokaz cyfry 9 – drukowanej i pisanej
Omówienie wyglądu cyfry 9, zwrócenie uwagi na jej podobieństwo do cyfry 6; wie jak wygląda cyfra 9
5. „9 czy 6” – zabawa ruchowa – dzieci biegają po sali, na hasło stop dzieci zatrzymują się, jednocześnie klaszczą i liczą tyle razy, ile wskazuje cyfra umieszczona na kartoniku.
6. „9” – pokaz prawidłowego kreślenia cyfry 9 przez nauczyciela; dzieci kreślą cyfrę 9 w powietrzu, na podłodze, na plecach kolegów.
7. „Umieść kartonik we właściwym miejscu” – umieszczenie kartonika
z cyfra 9 w miejscu kartonika z krążkami; dzieci odczytują zapis 8+1=9
8. „Zwierzęta” – rysowanie obok cyfry odpowiedniej liczby zwierząt (karta pracy); potrafi narysować odpowiednią liczbę zwierząt
9. „Połącz” –zabawa matematyczna; potrafi połączyć tabliczki z takim samym układem cyfr.
10. „Magiczna liczba 9” – zabawa ruchowa przy piosence.
11. „Ewaluacja” – rysuje buzię wewnątrz cyfry 9: wesołą (jeśli zajęcie się podobało) lub smutną (jeśli zajęcie się nie podobało).




Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.