AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Wnuk, 2018-07-03
Zamość

Język angielski, Konspekty

konspekt lekcji języka angielskiego dla klasy I SP

- n +

KLASA: I b
CZAS: 45 min
DATA: 07.05.2018
TEMAT: On the farm- zwierzęta.

CEL GŁÓWNY: rozróżnianie i rozumienie znaczenia słów oznaczających zwierzęta oraz odpowiadające im wyrazy dźwiękonaśladowcze

CEL W JĘZYKU UCZNIA: poznaję nazwy zwierząt i ich odgłosy

CELE SZCZEGÓŁOWE:
- wprowadzenie nazw zwierząt
wskazywanie zwierząt na ilustracji w kolejności zgodnej z nagraniem
dobieranie fragmentów zwierząt wraz z ich odgłosami do ilustracji
powtarzanie nowego słownictwa
- informowanie, jakie głosy wydają zwierzęta: The (cow) goes (moo).
udzielanie odpowiedzi na pytania: What’s this? How many (cows)?
śpiewanie piosenki pt. The dog on the farm
opisywanie ilustracji, np. Look! One pink sheep! Three red dogs! itd.
sprawności manualne i mówienie: kolorowanie zwierząt + opisywanie: It’s a (blue horse).

KRYTERIUM SUKCESU: będziesz umiał nazwać zwierzęta po angielsku

CELE WYCHOWAWCZE
- rozwijanie postawy aktywizującej podczas lekcji:
- kształcenie umiejętności aktywnej współpracy w grupach oraz przestrzeganie zasad podczas gier

POMOCE DYDAKTYCZNE:
- podręcznik New Fairyland 1
- zeszyt ćwiczeń New Fairyland 1
- karty obrazkowe – flashcards
- oprogramowanie do tablicy interaktywnej
- piłka zmyłka
- kartki papieru

Przebieg lekcji

Czynności organizacyjne: sprawdzenie listy obecności.

Rozgrzewka językowa: piosenka „Hello”
praca w grupach Metoda aktywizująca
Wprowadzenie: Nauczyciel mówi o czym będzie lekcja, przedstawia jej cel w języku ucznia

Nauczyciel prezentuje My Animals poster na tablicy ineteraktywnej( uczniowie poznają nazwy ze słuchu i widzą pisownię)
Zapisanie tematu- uczniowie wkleją do zeszytu informację o temacie i celu lekcji przygotowaną wcześniej przez nauczyciela
Uczniowie powtarzają nowe słówka chóralnie oraz indywidualnie.
Nauczyciel wydaje odgłos wybranego zwierzątka, uczniowie zgadują, co to za zwierzę.
Uczniowie otwierają podręczniki na str 64 , nauczyciel wyjaśnia na czym polega zadanie 1: uczniowie zapisują w zeszytach numery od 1 do 6, podczas słuchania piosenki dopisują litery od a do f odpowiadające zwierzątkom przedstawionym na obrazku, zgodnie z usłyszaną kolejnością.
Nauczyciel odtwarza nagranie, sprawdza poprawne odpowiedzi z klasą – zapisuje odpowiedzi na tablicy.

Część praktyczna: uczniowie dopasowują fragmenty obrazków przedstawiające zwierzęta do całych obrazków z zadania 1.
Uczniowie głośno wypowiadają zdania typu: The sheep goes baa! i łączą obrazki podchodząc do tablicy.

Część praktyczna:
Uczniowie utrwalają poznane słownictwo, również z poprzednich lekcji (liczebniki, kolory).Nauczyciel zadaje pytania: How many cows? What colour are they? – pyta o kolejne zwierzęta z obrazka.

Część praktyczna:
Uczniowie siadają na dywanie, w kole. Nauczyciel toczy ‘piłkę zmyłkę’ która wskazuje ucznia. Wybrany uczeń wydaje odgłos poznanego wcześniej zwierzątka i toczy piłkę do kolejnej osoby, która ma nazwać usłyszane zwierzątko. Procedura powtarza się kilka razy.

Część praktyczna: uczniowie pracują w grupach wyznaczonych przez nauczyciela. Mają narysować farmę ze zwierzętami.
Ocena pracy uczniów- nauczyciel ocenia aktywność uczniów na zajęciach, pyta czego nauczyli się na zajęciach.

Zakończenie lekcji: nauczyciel podaje pracę domową, uczniowie mają przećwiczyć i utrwalić poznane na lekcji zwroty: pokolorować i nazwać zwierzęta (str 38 zad.1 Workbook).
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.