Katalog

Agnieszka Semeniuk-Waś, 2018-07-03
Korsze

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +

realizowany od dnia 01.09.2015r. do 31.05.2018r.
mgr Agnieszka Sylwia Semeniuk-Waś
nauczycielka języka angielskiego
Zespół Szkół w Korszach

Lp. Zadania do realizacji
Forma realizacji
• Termin
• Dowody realizacji
Czynności organizacyjne
1.Pogłębianie procedury awansu zawodowego
- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
• Wrzesień 2015
2. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego
- wniosek o rozpoczęcie stażu
- plan rozwoju zawodowego
• Wrzesień 2015
• Plan rozwoju zawodowego
3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju
- gromadzenie dokumentacji
- założenie teczki: „Awans zawodowy”
-praca nad uzyskaniem celu jakim jest awans zawodowy na stopień nauczyciela
dyplomowanego
• Cały okres stażu
• Dokumentacja
4. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju
- przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju
• Co półrocze
• Sprawozdanie
- uzyskanie oceny dorobku zawodowego
• Czerwiec 2018
• Ocena dorobku zawodowego

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1).
1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższania jakości pracy szkoły
- aktywny udział w pracach zespołu ds. ewaluacji wewnętrznej
• Rok szkolny 2015/2016
• Raport z ewaluacji
- aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (udział w konferencjach, warsztatach metodycznych itp.)
• Cały staż
• Zaświadczenia
- zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach oraz pomoc w przygotowaniu do nich
• Cały staż
• Dziennik koła języka angielskiego
- organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych
• Cały staż
• Protokoły z konkursów
2. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów
- aktywny udział we wdrażaniu WZO
• Cały staż
- opracowanie i modyfikacja PZO z języka angielskiego dla SP i gimnazjum
• Wrzesień 2015
• PZO
- przeprowadzenie testu z języka angielskiego w klasie pierwszej gimnazjum sprawdzającego wiadomości i umiejętności po klasie szóstej oraz opracowanie działań doskonalących
• Wrzesień 2015
• Wyniki i ich analiza oraz plan naprawczy
- przeprowadzenie testu z języka angielskiego diagnozującego wiadomości i umiejętności uczniów po klasie 2 gimnazjum, porównanie wyników
• Czerwiec 2017
• Wyniki i ich analiza
3. Doskonalenie kompetencji zawodowych
- aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły
• Cały okres stażu
• Zaświadczenia
- udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
- udział w warsztatach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa
- obserwowanie zajęć innych nauczycieli
4. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności
- studiowanie czasopism anglojęzycznych
• Cały okres stażu
- studiowanie literatury fachowej i wykorzystywanie Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów
- współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictw
• Zaświadczenia
- pogłębianie wiedzy z przepisów prawa oświatowego
- poszerzanie wiedzy z zakresu pracy dydaktycznej, jak i wychowawczej
Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej
(§ 8 ust.2 pkt.2).
1. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej
- przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy na lekcji, wykorzystanie Internetu jako źródła informacji
• Cały okres stażu
• Przykładowe pomoce, wzory kart pracy, dyplomów, testów, plany pracy dydaktycznej
- wykorzystywanie Internetu do kontaktów z przedstawicielami wydawnictw
- wykorzystanie TI na lekcjach języka angielskiego
- wykorzystanie serwisów edukacyjnych związanych z nauką języka obcego
- utworzenie na szkolnej stronie internetowej kącika anglisty
• Materiały, strona do wglądu
- wykorzystanie sprzętu, oprogramowania, Internetu, encyklopedii i słowników multimedialnych
-wykorzystanie dziennika elektronicznego „Librus”
• Logowanie na bieżąco w e-dzienniku
- przygotowanie raportów z egzaminów i sprawdzianów w formie prezentacji multimedialnych oraz przedstawienie ich radzie pedagogicznej
• Raporty
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
( § 8 ust.2 pkt.3)
1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom
- prowadzenie zajęć otwartych
• Okres stażu
• Zaświadczenia, zdjęcia, reportaże, scenariusze zajęć
- konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z mojej i innych szkół
- przeprowadzenie z nauczycielem matematyki lekcji otwartej łączącej matematykę z językiem angielskim
- współpraca z nauczycielem muzyki – przygotowanie uczniów do konkursu piosenki angielskiej
- współpraca z nauczycielami nauczania wczesnoszkolnego w ramach Europejskiego Dnia Zdrowego Żywienia i Gotowania
- przekazywanie materiałów dydaktycznych innym nauczycielom (pomoce dydaktyczne, scenariusze lekcji, płyty CD, kopie testów itp.)
- przekazywanie materiałów dydaktycznych bibliotece szkolnej (scenariusze lekcji i przedstawień szkolnych, materiały tematyczne itp.)
- inicjowanie i koordynacja współpracy z nauczycielami języka angielskiego z sąsiednich szkół w ramach przygotowania i przeprowadzenia międzyszkolnego konkursu języka angielskiego
- systematyczna współpraca z pedagogiem szkolnym, w ramach rozwiązywania bieżących problemów wychowawczych
- współpraca z Samorządem Uczniowskim przy organizacji imprez szkolnych i akcji charytatywnych
- aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznych
- przewodniczenie zespołowi nauczycieli bloku humanistyczno-społecznego i nauczycieli języków obcych
• Protokoły, sprawozdania
- współpraca z rodzicami
2. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod, form pracy
- opublikowanie w portalu internetowym swojego planu rozwoju zawodowego
• Okres stażu
• Wydruk publikacji ze strony internetowej
- przygotowanie artykułów i materiałów do publikacji
• Materiały, artykuły
- opublikowanie materiałów na stronie internetowej szkoły i w lokalnej prasie
- publiczne zaprezentowanie przez uczniów przedstawienia w języku angielskim w ramach realizacji projektu edukacyjnego
• Karta projektu, sprawozdanie
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
(§ 8 ust.2 pkt. 4 a)
1. Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań
- opracowanie planu koła języka angielskiego poświęconego przygotowaniu uczniów do sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego oraz do konkursów
• Okres stażu
• Plan koła
- opracowanie regulaminów i materiałów konkursowych: konkurs wiedzy o krajach anglojęzycznych i konkursu piosenki angielskiej
• Materiały, regulaminy
- opracowanie i wdrożenie planu działań doskonalących na podstawie analizy wyników sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego
• Plan naprawczy
- zorganizowanie Tygodnia Języków Obcych – współpraca z nauczycielem języka rosyjskiego oraz Europejskiego Dnia Zdrowego Żywienia i Gotowania, połączonych z przedstawieniami
• Scenariusze przedstawień, zdjęcia, artykuły
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
(§ 8 ust.2 pkt.4 c)
1. Rozwijanie zainteresowań młodzieży
- organizowanie wyjść i wycieczek dydaktyczno-wychowawczych
• Cały okres stażu
• Zaświadczenia
- prowadzenie koła języka angielskiego
• Plany, listy obecności
- angażowanie młodzieży do opracowania materiałów do kącika anglisty oraz do gazetki szkolnej
- przystąpienie do programu e-Twinning, a przez to zachęcenie uczniów do korespondowania z uczniami z innych krajów w języku angielskim
- przygotowanie lekcji związanych z zainteresowaniami uczniów
• Materiały
- organizowanie konkursów językowych
- wykorzystanie technologii komputerowej na lekcjach języka angielskiego
- przygotowanie inscenizacji teatralnych w języku angielskim w ramach projektów edukacyjnych
• Scenariusze, zdjęcia, karta projektu
- współpraca z Samorządem Uczniowskim
2. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów
- zdiagnozowanie potrzeb i trudności uczniów, opracowanie planu naprawczego
• Cały okres stażu
• Wyniki testów na wstępie, plan naprawczy
- prowadzenie zajęć przygotowujących do sprawdzianu i egzaminu
• Program koła
- indywidualna praca z uczniem przygotowującym się do konkursów językowych
- przygotowanie gazetki ściennej dla uczniów na temat pomocy dydaktycznych do samodzielnego wykorzystania w nauce języka angielskiego
- społeczna praca w Świetlicy Opiekuńczo-Wychowawczej „Caritas” w Korszach
3. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych
- opracowanie regulaminów i scenariuszy konkursów, zorganizowanie nagród
• Cały okres stażu
• Regulaminy, pytania konkursowe, protokoły z konkursów
- przeprowadzanie szkolnych konkursów
- zachęcanie i motywowanie uczniów do brania udziału w konkursach językowych
- przygotowanie Tygodnia Języków Obcych, połączonego z konkursem wiedzy o Zjednoczonym Królestwie
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
(§ ust.2 pkt.4 e)
1. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych
- zdiagnozowanie sytuacji rodzinnej i życiowej uczniów
• Cały okres stażu
- integracja zespołów klasowych poprzez pomoc koleżeńską, pogadanki z uczniami
- zachęcanie rodziców do współpracy ze szkołą
- przeprowadzenie pedagogizacji rodziców na temat: „Jak pomóc dziecku w nauce języka angielskiego?”
- współpraca z pedagogiem szkolnym
• Potwierdzenia
- współpraca z instytucjami oraz podmiotami gospodarczymi celem nawiązania współpracy i pozyskania sponsorów przy organizacji konkursów i imprez szkolnych
• Potwierdzenia
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
(§ 8 ust.2 pkt.5)
1. Opis i analiza dwóch przypadków- rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych lub innych
- zdiagnozowanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych
• Cały okres stażu, zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami
• Opis dwóch przypadków
-ustalenie i zastosowanie środków zaradczych
- opracowanie wniosków
Plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje wynikające z potrzeb szkoły lub potrzeb własnych.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.