Katalog Agnieszka Semeniuk-Waś, 2018-07-03 Korsze Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOrealizowany od dnia 01.09.2015r. do 31.05.2018r. mgr Agnieszka Sylwia Semeniuk-Waś nauczycielka języka angielskiego Zespół Szkół w Korszach Lp. Zadania do realizacji Forma realizacji • Termin • Dowody realizacji Czynności organizacyjne 1.Pogłębianie procedury awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego • Wrzesień 2015 2. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego - wniosek o rozpoczęcie stażu - plan rozwoju zawodowego • Wrzesień 2015 • Plan rozwoju zawodowego 3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju - gromadzenie dokumentacji - założenie teczki: „Awans zawodowy” -praca nad uzyskaniem celu jakim jest awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego • Cały okres stażu • Dokumentacja 4. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju - przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju • Co półrocze • Sprawozdanie - uzyskanie oceny dorobku zawodowego • Czerwiec 2018 • Ocena dorobku zawodowego Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1). 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższania jakości pracy szkoły - aktywny udział w pracach zespołu ds. ewaluacji wewnętrznej • Rok szkolny 2015/2016 • Raport z ewaluacji - aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (udział w konferencjach, warsztatach metodycznych itp.) • Cały staż • Zaświadczenia - zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach oraz pomoc w przygotowaniu do nich • Cały staż • Dziennik koła języka angielskiego - organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych • Cały staż • Protokoły z konkursów 2. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów - aktywny udział we wdrażaniu WZO • Cały staż - opracowanie i modyfikacja PZO z języka angielskiego dla SP i gimnazjum • Wrzesień 2015 • PZO - przeprowadzenie testu z języka angielskiego w klasie pierwszej gimnazjum sprawdzającego wiadomości i umiejętności po klasie szóstej oraz opracowanie działań doskonalących • Wrzesień 2015 • Wyniki i ich analiza oraz plan naprawczy - przeprowadzenie testu z języka angielskiego diagnozującego wiadomości i umiejętności uczniów po klasie 2 gimnazjum, porównanie wyników • Czerwiec 2017 • Wyniki i ich analiza 3. Doskonalenie kompetencji zawodowych - aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły • Cały okres stażu • Zaświadczenia - udział w szkoleniowych radach pedagogicznych - udział w warsztatach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa - obserwowanie zajęć innych nauczycieli 4. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności - studiowanie czasopism anglojęzycznych • Cały okres stażu - studiowanie literatury fachowej i wykorzystywanie Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów - współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictw • Zaświadczenia - pogłębianie wiedzy z przepisów prawa oświatowego - poszerzanie wiedzy z zakresu pracy dydaktycznej, jak i wychowawczej Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2). 1. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej - przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy na lekcji, wykorzystanie Internetu jako źródła informacji • Cały okres stażu • Przykładowe pomoce, wzory kart pracy, dyplomów, testów, plany pracy dydaktycznej - wykorzystywanie Internetu do kontaktów z przedstawicielami wydawnictw - wykorzystanie TI na lekcjach języka angielskiego - wykorzystanie serwisów edukacyjnych związanych z nauką języka obcego - utworzenie na szkolnej stronie internetowej kącika anglisty • Materiały, strona do wglądu - wykorzystanie sprzętu, oprogramowania, Internetu, encyklopedii i słowników multimedialnych -wykorzystanie dziennika elektronicznego „Librus” • Logowanie na bieżąco w e-dzienniku - przygotowanie raportów z egzaminów i sprawdzianów w formie prezentacji multimedialnych oraz przedstawienie ich radzie pedagogicznej • Raporty Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami ( § 8 ust.2 pkt.3) 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom - prowadzenie zajęć otwartych • Okres stażu • Zaświadczenia, zdjęcia, reportaże, scenariusze zajęć - konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z mojej i innych szkół - przeprowadzenie z nauczycielem matematyki lekcji otwartej łączącej matematykę z językiem angielskim - współpraca z nauczycielem muzyki – przygotowanie uczniów do konkursu piosenki angielskiej - współpraca z nauczycielami nauczania wczesnoszkolnego w ramach Europejskiego Dnia Zdrowego Żywienia i Gotowania - przekazywanie materiałów dydaktycznych innym nauczycielom (pomoce dydaktyczne, scenariusze lekcji, płyty CD, kopie testów itp.) - przekazywanie materiałów dydaktycznych bibliotece szkolnej (scenariusze lekcji i przedstawień szkolnych, materiały tematyczne itp.) - inicjowanie i koordynacja współpracy z nauczycielami języka angielskiego z sąsiednich szkół w ramach przygotowania i przeprowadzenia międzyszkolnego konkursu języka angielskiego - systematyczna współpraca z pedagogiem szkolnym, w ramach rozwiązywania bieżących problemów wychowawczych - współpraca z Samorządem Uczniowskim przy organizacji imprez szkolnych i akcji charytatywnych - aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznych - przewodniczenie zespołowi nauczycieli bloku humanistyczno-społecznego i nauczycieli języków obcych • Protokoły, sprawozdania - współpraca z rodzicami 2. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod, form pracy - opublikowanie w portalu internetowym swojego planu rozwoju zawodowego • Okres stażu • Wydruk publikacji ze strony internetowej - przygotowanie artykułów i materiałów do publikacji • Materiały, artykuły - opublikowanie materiałów na stronie internetowej szkoły i w lokalnej prasie - publiczne zaprezentowanie przez uczniów przedstawienia w języku angielskim w ramach realizacji projektu edukacyjnego • Karta projektu, sprawozdanie Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust.2 pkt. 4 a) 1. Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań - opracowanie planu koła języka angielskiego poświęconego przygotowaniu uczniów do sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego oraz do konkursów • Okres stażu • Plan koła - opracowanie regulaminów i materiałów konkursowych: konkurs wiedzy o krajach anglojęzycznych i konkursu piosenki angielskiej • Materiały, regulaminy - opracowanie i wdrożenie planu działań doskonalących na podstawie analizy wyników sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego • Plan naprawczy - zorganizowanie Tygodnia Języków Obcych – współpraca z nauczycielem języka rosyjskiego oraz Europejskiego Dnia Zdrowego Żywienia i Gotowania, połączonych z przedstawieniami • Scenariusze przedstawień, zdjęcia, artykuły Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust.2 pkt.4 c) 1. Rozwijanie zainteresowań młodzieży - organizowanie wyjść i wycieczek dydaktyczno-wychowawczych • Cały okres stażu • Zaświadczenia - prowadzenie koła języka angielskiego • Plany, listy obecności - angażowanie młodzieży do opracowania materiałów do kącika anglisty oraz do gazetki szkolnej - przystąpienie do programu e-Twinning, a przez to zachęcenie uczniów do korespondowania z uczniami z innych krajów w języku angielskim - przygotowanie lekcji związanych z zainteresowaniami uczniów • Materiały - organizowanie konkursów językowych - wykorzystanie technologii komputerowej na lekcjach języka angielskiego - przygotowanie inscenizacji teatralnych w języku angielskim w ramach projektów edukacyjnych • Scenariusze, zdjęcia, karta projektu - współpraca z Samorządem Uczniowskim 2. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów - zdiagnozowanie potrzeb i trudności uczniów, opracowanie planu naprawczego • Cały okres stażu • Wyniki testów na wstępie, plan naprawczy - prowadzenie zajęć przygotowujących do sprawdzianu i egzaminu • Program koła - indywidualna praca z uczniem przygotowującym się do konkursów językowych - przygotowanie gazetki ściennej dla uczniów na temat pomocy dydaktycznych do samodzielnego wykorzystania w nauce języka angielskiego - społeczna praca w Świetlicy Opiekuńczo-Wychowawczej „Caritas” w Korszach 3. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych - opracowanie regulaminów i scenariuszy konkursów, zorganizowanie nagród • Cały okres stażu • Regulaminy, pytania konkursowe, protokoły z konkursów - przeprowadzanie szkolnych konkursów - zachęcanie i motywowanie uczniów do brania udziału w konkursach językowych - przygotowanie Tygodnia Języków Obcych, połączonego z konkursem wiedzy o Zjednoczonym Królestwie Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ ust.2 pkt.4 e) 1. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych - zdiagnozowanie sytuacji rodzinnej i życiowej uczniów • Cały okres stażu - integracja zespołów klasowych poprzez pomoc koleżeńską, pogadanki z uczniami - zachęcanie rodziców do współpracy ze szkołą - przeprowadzenie pedagogizacji rodziców na temat: „Jak pomóc dziecku w nauce języka angielskiego?” - współpraca z pedagogiem szkolnym • Potwierdzenia - współpraca z instytucjami oraz podmiotami gospodarczymi celem nawiązania współpracy i pozyskania sponsorów przy organizacji konkursów i imprez szkolnych • Potwierdzenia Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust.2 pkt.5) 1. Opis i analiza dwóch przypadków- rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych lub innych - zdiagnozowanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych • Cały okres stażu, zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami • Opis dwóch przypadków -ustalenie i zastosowanie środków zaradczych - opracowanie wniosków Plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje wynikające z potrzeb szkoły lub potrzeb własnych. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |