AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Wojciech Kajdan
Informatyka, Konspekty

"Komputer Świat - czasopismo edukacyjne" - konspekt lekcji informatyki

- n +

I. Temat: "Komputer Świat" - czasopismo edukacyjne

II. Uczestnicy zajęć: uczniowie klasy VI szkoły podstawowej podzieleni na grupy.

III. Cele zajęć:
- uporządkowanie wiedzy uczniów dotyczącej prasy, a zwłaszcza czasopism
- wskazanie na czasopismo jako źródło informacji i aktualnej wiedzy
- rozbudzenie potrzeb czytelniczych i informacyjnych
- kształcenie nawyku sięgania po dwutygodnik "Komputer Świat" oraz przeglądania strony www.komputerswiat.pl

IV. Po zajęciach uczeń potrafi:
- wyjaśnić pojęcia : prasa, czasopismo, karta tytułowa, stopka redakcyjna, wydawca, spis treści, bibliografia.
- umie dokonać podziału czasopism według różnych kryteriów
- zna strukturę i tematykę dwutygodnika "Komputer Świat"
- potrafi podać kilka urządzeń technicznych, w których można wykorzystać materiały prezentowane na łamach "Komputer Świata"
- umie odszukać w Internecie stronę www.komputerswiat.pl

V. Środki dydaktyczne: tablica, egzemplarze dwutygodnika "Komputer Świat", zestawy komputerowe z dostępem do Internetu

VI. Przebieg zajęć:
1) uporządkowanie wiedzy o czasopismach (rodzaj, podział, częstotliwość ukazywania się, do kogo są kierowane).Nauczyciel udostępnia z serwera na komputery uczniowskie notatkę ilustrującą klasyfikację czasopism. Uczniowie próbują zaklasyfikować "Komputer Świat".
2) korzystając ze słownika, encyklopedii w Internecie uczniowie wyszukują znaczenie terminów : czasopismo, literatura popularnonaukowa, artykuł, stopka redakcyjna, wydawca, opis bibliograficzny.
3) nauczyciel przedstawia tematykę "Komputer Świata", podkreślając wartość informacyjną tego czasopisma, przydatność przekazywanej wiedzy, walory estetyczne. Podaje adres strony w Internecie (www.komputerswiat.pl)
4) nauczyciel wyjaśnia zasady sporządzania opisu bibliograficznego artykułu z czasopisma, podaje odpowiednie przykłady.
5) uczniowie zapoznają się z numerami "Komputer Świata na stronie Internetowej www.komputerswiat.pl oraz znajdującymi się w pracowni komputerowej numerami czasopisma. Przeglądanie rozpoczynają od spisu treści. Zwracają uwagę na szatę graficzną, która jest również źródłem informacji. W grupach zastanawiają się przy obsłudze jakich urządzeń technicznych mogliby wykorzystać poszczególne artykuły (komputer, telefon, sprzęt RTV...)
6) każda grupa sporządza w edytorze tekstu trzy opisy bibliograficzne artykułów, które przydadzą się podczas obsługi nowoczesnych urządzeń technicznych.
7) przedstawiciele grup prezentują efekty grupowej pracy. Uzasadniają wybór artykułu i jego przydatność.
8) w podsumowaniu lekcji wspólnie uświadamiamy sobie, że warto systematycznie czytać ten dwutygodnik i sporządzać na własny użytek bibliografię ciekawych artykułów.
9) Zadanie domowe: Uczniowie w tych samych grupach wykonują projekt gazetki ściennej zachęcającej do czytania dwutygodnika "Komputer Świat"

Opracowanie: Wojciech Kajdan

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3051


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.