AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Iwona Rybacka, 2018-07-03
Ślesin

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji - Can you tell me the way to the cinema?- asking for and giving directions..

- n +

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Klasa: I F
Temat Lekcji : Can you tell me the way to the cinema?- asking for and giving directions..

Cele lekcji:
Po zakończeniu lekcji uczeń potrafi:
- połączyć angielskie nazwy różnych obiektów z ich polskimi odpowiednikami
- uzupełnić dialog
- zapytać o drogę
- wskazać drogę do różnych miejsc

Środki dydaktyczne:
- podręcznik i ćwiczenie „Snapshot Elementary”,
- ksero z mapkami, arkusze papieru, flamastry

Metody pracy:
- elementy wykładu, działanie praktyczne

Formy pracy:
- indywidualna praca ucznia, praca w parach, praca w grupach

Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjno-porządkowe, sprawdzenie zadania domowego, wpisanie tematu do dziennika, zapisanie tematu na tablicy
2. Wprowadzenie do lekcji:
- Nauczyciel informuje uczniów, co będzie tematem zajęć
3. Część właściwa:
a) Nauczyciel rozdaje kserokopie ćwiczenia i prosi uczniów o odszukanie par wyrazów angielskich i polskich, będących nazwami różnych miejsc:

hotel dworzec autobusowy
library poczta
museum, dworzec kolejowy
bus station hotel
police station kościół
church muzeum
post office biblioteka
railway station posterunek policji

Uczniowie wykonują ćwiczenie najpierw samodzielnie, następnie sprawdzają w parach. Po pracy w parach nauczyciel sprawdza odpowiedzi z całą klasą.
b) Nauczyciel wyjaśnia uczniom jak należy zapytać się o drogę i jak odpowiadać na pytania
o drogę.
c) Nauczyciel dzieli uczniów na czteroosobowe grupy według wylosowanych numerków. Rozdaje kserokopie mapek. Wyjaśnia, że punktem wyjścia na mapce jest dworzec autobusowy ( nr 1 na mapie). Zadanie polega na podaniu kierunków do różnych miejsc i uzupełnieniu dialogu: You are at the bus station. Give directions and complete the conversation. Uczniowie pracują w grupach, pomagając sobie wzajemnie. Nauczyciel monitoruje
d) Uczniowie otrzymują arkusze papieru. Nauczyciel prosi, aby każda grupa narysowała,
a następnie przygotowała ustnie opis drogi do różnych miejsc w swojej miejscowości np.
the police station, the library, the railway station, the church, the post office.
Po wykonaniu zadania poszczególne grupy prezentują wskazywanie drogi przed całą klasą.
e) Uczniowie uzupełniają również zadanie z ćwiczenia utrwalające umiejętność pytania się o drogę (ćw. 12 str 36)
4. Podsumowanie lekcji.
Nauczyciel pyta uczniów, jakie korzyści wynieśli z lekcji, chcąc podkreślić użyteczność
opanowanej umiejętności w kontaktach z obcokrajowcami w kraju i za granicą. Nauczyciel
zadaje pracę domową z ćwiczenia (8 i 9 str. 35)






Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.