Katalog Iwona Rybacka, 2018-07-03 Ślesin Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji - Can you tell me the way to the cinema?- asking for and giving directions..KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Klasa: I F Temat Lekcji : Can you tell me the way to the cinema?- asking for and giving directions.. Cele lekcji: Po zakończeniu lekcji uczeń potrafi: - połączyć angielskie nazwy różnych obiektów z ich polskimi odpowiednikami - uzupełnić dialog - zapytać o drogę - wskazać drogę do różnych miejsc Środki dydaktyczne: - podręcznik i ćwiczenie „Snapshot Elementary”, - ksero z mapkami, arkusze papieru, flamastry Metody pracy: - elementy wykładu, działanie praktyczne Formy pracy: - indywidualna praca ucznia, praca w parach, praca w grupach Przebieg lekcji: 1. Czynności organizacyjno-porządkowe, sprawdzenie zadania domowego, wpisanie tematu do dziennika, zapisanie tematu na tablicy 2. Wprowadzenie do lekcji: - Nauczyciel informuje uczniów, co będzie tematem zajęć 3. Część właściwa: a) Nauczyciel rozdaje kserokopie ćwiczenia i prosi uczniów o odszukanie par wyrazów angielskich i polskich, będących nazwami różnych miejsc: hotel dworzec autobusowy library poczta museum, dworzec kolejowy bus station hotel police station kościół church muzeum post office biblioteka railway station posterunek policji Uczniowie wykonują ćwiczenie najpierw samodzielnie, następnie sprawdzają w parach. Po pracy w parach nauczyciel sprawdza odpowiedzi z całą klasą. b) Nauczyciel wyjaśnia uczniom jak należy zapytać się o drogę i jak odpowiadać na pytania o drogę. c) Nauczyciel dzieli uczniów na czteroosobowe grupy według wylosowanych numerków. Rozdaje kserokopie mapek. Wyjaśnia, że punktem wyjścia na mapce jest dworzec autobusowy ( nr 1 na mapie). Zadanie polega na podaniu kierunków do różnych miejsc i uzupełnieniu dialogu: You are at the bus station. Give directions and complete the conversation. Uczniowie pracują w grupach, pomagając sobie wzajemnie. Nauczyciel monitoruje d) Uczniowie otrzymują arkusze papieru. Nauczyciel prosi, aby każda grupa narysowała, a następnie przygotowała ustnie opis drogi do różnych miejsc w swojej miejscowości np. the police station, the library, the railway station, the church, the post office. Po wykonaniu zadania poszczególne grupy prezentują wskazywanie drogi przed całą klasą. e) Uczniowie uzupełniają również zadanie z ćwiczenia utrwalające umiejętność pytania się o drogę (ćw. 12 str 36) 4. Podsumowanie lekcji. Nauczyciel pyta uczniów, jakie korzyści wynieśli z lekcji, chcąc podkreślić użyteczność opanowanej umiejętności w kontaktach z obcokrajowcami w kraju i za granicą. Nauczyciel zadaje pracę domową z ćwiczenia (8 i 9 str. 35) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |