AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Maria Tomkowicz, 2018-07-03
Rzeszów

Język angielski, Konspekty

THE MEDIA.

- n +

Cele lekcji:
•Przypomnienie słownictwa związanego z programami telewizyjnymi
•Wprowadzenie leksyki związanej z programami radiowymi, czytaniem gazet, używaniem Internetu.
•Doskonalenie rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz formułowania wypowiedzi.
•Współpraca w parach, wyrażanie przez uczniów opinii o sposobach zdobywania informacji, czytanych gazetach, programach radiowych cieszących się popularnością, możliwościach jakie daje dziś Internet.

Przebieg lekcji:
•Część organizacyjna.
•Wprowadzenie – słownictwo: uczniowie otrzymują materiały, na których rozpoznać mają środki przekazu informacji – gazeta, program telewizyjny, wiadomość na telefonie komórkowym. Wspólnie analizują materiał stymulujący wraz z podanym słownictwem, opisując rodzaje gazet (lokalna, popularna, jakościowa), programy telewizyjne (wiadomości, programy dokumentalne, seriale, itd.), rodzaje wiadomości tekstowych (informacje o pogodzie, ruchu ulicznym itd.) oraz sposoby używania Internetu pozwalające zdobywać informacje (biuletyn, chat, strony internetowe).
•Słownictwo – uczniowie usłyszą pięć rodzajów programów telewizyjnych,za zadanie mają zgadnąć o jakich programach jest mowa (np. wiadomości, serial, program dokumentalny). Pytania szczegółowe do każdego z tekstów, omówienie nowego słownictwa.
•Praca w parach – uczniowie dyskutują o swoich ulubionych programach telewizyjnych, gazetach jakie czytają, jak dużo czasu spędzają surfując po Internecie, jakiego rodzaju informacje chcieliby otrzymywać na telefon komórkowy. Nauczyciel monitoruje pracę uczniów. Następnie, zadaje pytania wybranym osobom.
•Uczniowie czytają krótki tekst o Internecie i uzupełniają go brakującymi słówkami – objaśnienie nowych wyrażeń i zapisanie ich do zeszytu. Wraz z nauczycielem sprawdzają wykonane ćwiczenie.
•Krótka refleksja na koniec... Media dziś, media jutro. Burza mózgów.
•Podsumowanie lekcji – powtórzenie nowo poznanych zwrotów i wyrażeń, zadanie kilku pytań aktywizujących na temat mediów.
•Zadanie pracy domowej.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.