Katalog Dariusz Misiak, 2018-07-03 Brzeziny Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O UZYSKANIE STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Dariusz Misiak Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Nauczany przedmiot: wychowanie fizyczne, gimnastyka korekcyjna Miejsce pracy: Szkoła Podstawowa w Brzezinach Dyrektor: mgr Maria Więcław Czas trwania stażu: 01.09.2015r. - 31.05.2018r. Główne cele awansu zawodowego: • doskonalenie swoich metod i warsztatu pracy, • podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno – wychowawczych, • podniesienie poziomu pracy szkoły oraz wspieranie rozwoju szkoły, • kształtowanie wizerunku szkoły w środowisku lokalnym, • dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami, • zdobycie stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego. § 8 ust. 2, pkt 1 „Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.” Lp. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY REALIZACJI HARMONOGRAM REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Wstępna analiza własnych umiejętności • autorefleksja, samoocena • analiza dotychczasowego dorobku zawodowego VIII, IX 2015 • osiągnięcia zawodowe • ukończone szkoły, kursy, szkolenia, warsztaty 2. Analiza zadań i potrzeb szkoły. • analiza dokumentacji szkolnej tj. Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego, Wewnątrzszkolnego Oceniania, Program Profilaktyczny IX 2015 • uwzględnienie potrzeb szkoły w planie rozwoju 3. Poznanie procedur awansu zawodowego. • analiza przepisów prawa oświatowego - rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. • udział w szkoleniu dotyczącym awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego • śledzenie zmian dotyczących edukacji • opracowanie planu rozwoju zawodowego • dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego VIII, IX 2015 okres stażu • wniosek o rozpoczęcie stażu • plan rozwoju zawodowego złożony do Dyrektora szkoły • zgromadzone dokumenty • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia 4. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. • współpraca z nauczycielami, • uczestnictwo w RP, • udział w pracach zespołu przedmiotowego, • wymiana doświadczeń i pomysłów w trakcie zebrań zespołu przedmiotowego • wykonywanie zadań zaplanowanych przez zespół • wdrażanie wewnątrzszkolnego oceniania i wychowania, • współpraca z poradnią psychologiczno – pedagogiczną • współpraca z rodzicami cały okres stażu • dokumentacja szkolna • dokumentacja z posiedzeń rad pedagogicznych 5. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. • samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, metodycznej, psychologicznej, • uczestnictwo w szkoleniach, spotkaniach, warsztatach, • konsultacje z innymi nauczycielami, • stała analiza nowości wydawniczych i prawa oświatowego poprzez zasoby biblioteczne i internetowe cały okres stażu • spis literatury • dokumentacja szkolna • zdjęcia: gazetek, pomocy dydaktycznych • rozkład materiału 6. Obserwacja i analizowanie rozwoju uczniów • przeprowadzanie testów sprawności fizycznej • przygotowanie uczniów do reprezentowania szkoły w zawodach sportowych • przygotowywanie uczniów do szkolnych i międzyszkolnych zawodów • organizacja międzyszkolnego Dnia Sportu cały okres stażu • wyniki pomiarów • klasyfikacje turniejów • sprawozdania z zawodów 7. Informowanie o wydarzeniach sportowych szkoły • aktualizowanie tabeli rekordów szkoły • zamieszczanie aktualnych informacji dotyczących sportu w szkole oraz zawodów międzyszkolnych okres stażu • klasyfikacje zawodów, zdjęcia, sprawozdania 8. Przygotowanie sprawo¬zdania z realizacji planu rozwoju zawodowego za okres stażu. • opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. V – VI 2018 • sprawozdanie § 8 ust. 2 pkt.2 „Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.” Lp. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY REALIZACJI HARMONOGRAM REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z młodzieżą. • Korzystanie z Internetu w celu uzyskania informacji związanych z awansem zawodowym oraz uzyskania wiadomości na temat zawodów i imprez sportowych • opracowywanie planów dydaktycznych, konspektów lekcji, klasówek, planu rozwoju zawodowego, sprawozdań • prowadzenie zajęć z użyciem narzędzi multimedialnych • korzystanie z portali internetowych innych nauczycieli w celu doskonalenia warsztatu pracy cały okres stażu • rozkład materiału • konspekty z lekcji • przykładowe: kartkówki, sprawdziany i raporty • plan rozwoju i sprawozdanie • zdjęcia 2. Zachęcanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej. • przekazanie uczniom adresów ciekawych stron internetowych z materiałami interaktywnymi do nauczania techniki, plastyki, zajęć komputerowych, oraz materiałami dotyczącymi zdrowego stylu życia • zachęcanie uczniów do wykorzystania informacji znajdujących się w Internecie w celu wykonania prezentacji multimedialnych cały okres stażu • zdjęcia i notatka z lekcji, • strona internetowa 3. Wykorzystywanie Internetu • wzbogacanie swoimi propozycjami szkolnej strony internetowej • promocja szkoły w Internecie • korzystanie ze stron MEN, OKE, Kuratorium Oświaty w Poznaniu itp. cały okres stażu • adresy stron § 8 ust.2 pkt. 3 „Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.” Lp. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY REALIZACJI HARMONOGRAM REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświa¬d¬cze¬niem z innymi nauczycielami. • konsultacje z innymi nauczycielami • otwarte zajęcia dla zainteresowanych nauczycieli i rodziców • opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego • aktywna współpraca z zespołem nauczycieli wychowawców cały okres stażu – według potrzeb • dokumentacja szkolna, notatki • scenariusze i notatki z zajęć • lista adresów internetowych • zdjęcia z lekcji 2. Podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym. • dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach z innymi nauczycielami • prowadzenie zajęć otwartych z wychowania fizycznego dla innych nauczycieli np: stażystów i kontraktowych cały okres stażu – według potrzeb • scenariusz zajęć i notatki • dokumentacja szkolna 3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów np: muzyka, plastyka, język polski • współpraca przy organizacji różnych imprez szkolnych • wymiana doświadczeń dotycząca projektów szkolnych • dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami ubiegającymi się o wyższy stopień awansu zawodowego • prezentowanie własnych rozwiązań w zakresie dydaktyki i wychowania na forum Rady Pedagogicznej cały okres stażu – według potrzeb • konspekty, potwierdzenia, zajęcia • zorganizowane uroczystości i imprezy szkolne 4. Promocja sportu i zdrowia w życiu codziennym uczniów • organizacja konkursu na najlepszego sportowca szkoły • prezentacja wyników sportowych uczniów szkoły • motywowanie uczniów do stosowania różnych form aktywności • organizacja wyjazdów dla uczniów cały okres stażu • gazetki szkolne, zdjęcia • karty wyjazdu, zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 4 a „Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.” Lp. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY REALIZACJI HARMONOGRAM REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Podejmowanie działań zmierzających do realizacji zaplanowanych celów • rozpoznawanie potrzeb i zainteresowań uczniów, dostosowywanie oferty zajęć pozalekcyjnych do potrzeb uczniów cały okres stażu • dzienniki zajęć pozalekcyjnych 2. Opracowanie i wdrożenie programu Gimnastyki Korekcyjnej. • opracowanie i wdrożenie programu gimnastyki korekcyjnej cały okres stażu • program Gimnastyki Korekcyjnej 3. Praca z uczniem uzdolnionym, opracowanie programu sportowych zajęć • przygotowanie programu sportowych zajęć pozalekcyjnych cały okres stażu • program, dzienniki 4. Praca z uczniem o obniżonej sprawności fizycznej • dostosowanie norm i ćwiczeń do możliwości ucznia cały okres stażu • karta postępów ucznia • Przedmiotowy System Oceniania § 8 ust. 2 pkt. 4 c „Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.” Lp. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY REALIZACJI HARMONOGRAM REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce • opieka nad uczniami przejawiającymi trudności w nauce, oraz uzdolnionym poprzez dodatkowe zajęcia z wychowana fizycznego • przygotowanie uczniów do zawodów sportowych cały okres stażu • program zajęć 2. Opieka nad Samorządem Uczniowskim • organizacja dyskotek szkolnych • udział w różnych akcjach • organizacja konkursów szkolnych • przygotowanie akademii i szkolnych uroczystości cały okres stażu • zdjęcia • notatki w dziennikach • gazetki szkolne • Plan pracy Samorządu Uczniowskiego 3. Aktywne i bezpieczne spędzanie wolego czasu przez uczniów • prowadzenie zajęć z gier zespołowych na zajęciach pozalekcyjnych • organizacja wycieczek, rajdów dla uczniów cały okres stażu • zapisy w dziennikach • zdjęcia 4. Organizowanie wycieczek • zorganizowanie i przeprowadzenie wycieczek szkolnych, wyjść tematycznych • wyjazdy na zawody sportowe oraz mecze cały okres stażu – według potrzeb • zdjęcia • dokumentacja szkolna 5. Współpraca z innymi nauczycielami wychowania fizycznego • ustalanie harmonogramu zawodów sportowych • wymiana doświadczeń okres stażu • notatki ze spotkań • harmonogram zawodów § 8 ust. 2 pkt. 4 e „Wykonywania zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi Klub innymi podmiotami.” Lp. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY REALIZACJI HARMONOGRAM REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Współpraca z pielęgniarką szkolną • wspólne działania prozdrowotne cały okres stażu – według potrzeb • notatki ze spotkań 2. Działalność w OSP • organizacja imprez takich jak festyny, zawody strażackie • przygotowanie do zawodów pożarniczo – gaśniczych • spotkania integracyjne, ogniska, bale cały okres stażu • sprawozdania • notatki ze spotkań • zdjęcia 3. Współpraca z nauczycielami instytucjami w realizacji różnych przedsięwzięć w sprawach uczniów • udział w spotkaniach cały okres stażu – według potrzeb • notatki ze spotkań 4. Praca na rzecz prezentacji szkoły • włączanie się w działalność charytatywną szkoły cały okres stażu – według potrzeb • dokumentacja szkolna • zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 4 f „Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.” Lp. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY REALIZACJI HARMONOGRAM REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Sukcesy uczniów • udział w zawodach sportowych organizowanych przez Szkolny Związek Sportowy i inne instytucje cały okres stażu • puchary, dyplomy, zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 5 „Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.” Lp. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY REALIZACJI HARMONOGRAM REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów natury dydaktyczno -wychowawczej. • rozpoznawanie warunków sytuacji rodzinnej uczniów: rozmowy, wywiady, obserwacja • przygotowanie planu pomocy uczniom, zorganizowanie grup wsparcia pomocy w formie: konsultacji, pomocy koleżeńskiej • współpraca z wychowawcami, innymi nauczycielami, rodzicami cały okres stażu – według potrzeb • opis i analiza przypadków • potwierdzenia / notatki ze spotkań Zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu. PODPIS DYREKTORA SZKOŁY PODPIS NAUCZYCIELA Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |