Katalog Urszula Poniatowska, 2018-07-03 Marki Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego Autor mgr inż Urszula Poniatowska Nauczyciel języka angielskiego i przedmiotów zawodowych w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Warszawie Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 Przewidywana data zakończenia stażu : 14.06.2018 Czas trwania stażu:2 lata i 9 miesięcy Zadanie/działanie organizacyjne Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Wstępna analiza własnych umiejętności -autorefleksja Wrzesień 2015 -notatka 2.Poznanie procedury planu rozwoju zawodowego -analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego -śledzenie zmian w prawie oświatowym Wrzesień 2015 Na bieżąco -poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu 3.Przygotowanie planu rozwoju zawodowego -opracowanie planu rozwoju zawodowego Wrzesień 2015 -zatwierdzony przez dyrektora szkoły plan rozwoju zawodowego 4.Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego -systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego Okres stażu -zgromadzona dokumentacja 5.Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego -przygotowanie i opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Maj-czerwiec 2018 -pisemne sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Zgodnie z brzmieniem par 8.1 Rozporządzenia MEN z dnia 1.03.2013 w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2013 r.,poz.393) planuję w okresie odbywania stażu zrealizować następujące zadania: Zadania wynikające z rozporządzenia Zadanie/działanie Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania I. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie metod i warsztatu pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej (par 8.1.pkt1) 1.Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. 2.Stosowanie technologii komputerowej i opracowaniu dokumentacji związanej z awansem zawodowym 3.Przygotowanie lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem komputera 4.Opieka nad słuchaczami liceum stacjonarnego przygotowującymi prezentację multimedialną w języku angielskim z użyciem IT nt Moja szkoła, moja dzielnica-miejsca pamięci narodowej. -udział w szkoleniach organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli -udział w warsztatach organizowanych przez wydawnictwa -udział w szkoleniach organizowanych przez OKE -udział w szkoleniach i seminariach międzynarodowych w ramach projektów UE m.in. Erasmus+ -wykorzystanie komputera do przygotowania dokumentacji potrzebnej do awansu zawodowego -przeprowadzenie lekcji języka angielskiego w pracowni multimedialnej z wykorzystaniem laptopa, tablicy interaktywnej , Internetu -prezentacja multimedialna przygotowana w języku angielskim Okres stażu Okres stażu Okres stażu -okres stażu -świadectwa ukończenia -materiały szkoleniowe -opracowanie i materiały szkoleniowe ,programy szkoleń -Przykłady opracowanych materiałów -konspekt lekcji -prezentacja multumedialna II. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły (par 8.1.pkt 2) 1.Pomoc w pozyskaniu środków finansowych UE na realizację działań w obszarze kształcenia zawodowego i ustawicznego w ramachprogramów unijnych dla CKZiU nr 1 w Warszawie 2.Zorganizowanie współpracy międzynarodowej z placówkami kształcenia zawodowego i ustawicznego z Łotwy, Litwy, Niemiec, Szkocji w obszarze tworzenia kursów kwalifikacyjnych i wprowadzenia zawodu technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej 3.Zorganizowanie współpracy międzynarodowej z placówkami kształcenia zawodowego i ustawicznego z Estonii, NGO ze Szwecji w obszarze przeciwdziałania wypadaniu z systemu edukacji ,doradztwa zawodowego i poradnictwa,pracy z NEET-słuchaczami gimnazjum i liceum forma stacjonarna i zaoczna CKZiU nr 1 w -przygotowanie aplikacji w ramach programu PO WER i/lub Erasmus+ -aplikowanie o środki unijne w ramach PO WER i/lub Erasmus+ -udział w wizytach roboczych i spotkaniach w projekcie Erasmus+ 3GW Zielony,zieleńszy,najzieleńszy wiatr ,woda i świat -3GW(ang.Green, greener,the greenest wind,water and the Word 3GW) w ramach Erasmus+ KA2, w charakterze partnera projektu ,koordynator szkolny projektu -Udział w spotkania roboczych w ramach projektu S2W Ze szkoły do pracy na zaproszenie lidera projektu Stowarzyszenia SALAR ze Sztokholmu -Koordynator szkolny projektu Okres stażu 2015-2017 2015-2017 -aplikacja w ramach PO WER i/lub Erasmus+ -programy i opracowania z wizyt roboczych i spotkań projektowych na Łotwie, Litwie, w Niemczech, Polsce i Szkocji -programy i opracowania z wizyt roboczych i spotkań projektowych w Szwecji III.Pogłębienie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego (par 8.1pkt 3) 1.Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i ustawicznego 2.Samodzielne studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli -wdrażanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły -pogłębianie wiedzy i wdrożenie jej w podnoszeniu jakości pracy szkoły Okres stażu Na bieżąco -zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego - własne notatki Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego Zadania wynikające z rozporządzenia Zadanie/działanie Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania I.Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej ,wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (Par 8.1.pkt 1) 1.Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu 2.Pełnienie dodatkowych zadań i funkcji w szkole 3.Organizowanie i rozwój własnego warsztatu pracy 4.Doskonalenie umiejętności wychowawczych -udział w szkoleniowych radach pedagogicznych -Udział w pracach zespołów nadzorujących przebieg egzaminów gimnazjalnych i maturalnych i zawodowych oraz zespołów przedmiotowych -pełnienie funkcji koordynatora szkolnego projektów unijnych S2W i 3GW -udział w pracach zespołu ds. promocji szkoły -pełnienie funkcji opiekuna semestrów -opieka i urządzenie klasopracowni -organizowanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych z języka angielskiego i roślin ozdobnych -studiowanie fachowej literatury pedagogicznej oraz czasopism -udział w zebraniach z rodzicami -kontakt z rodzicami uczniów -pełnienie funkcji opiekuna semestrów Okres stażu wg harmonogramu Na bieżąco -potwierdzenie dyrektora szkoły -materiały, notatki po szkoleniach -potwierdzenie dyrektora szkoły -protokoły ze spotkań zespołów i potwierdzenie udziału w pozostałych spotkaniach -folder ze zdjęciami -teczka i folder z materiałami do lekcji -przykładowe testy -notatki -prowadzony dziennik lekcyjny II. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (par 8.1 pkt2) 1.Umiejetność posługiwania się komputerem jako narzędziem swojej pracy 2.Korzystanie z różnych stron internetowych ,encyklopedii multimedialnych w celu przygotowania materiałów dydaktycznych do lekcji. -wykorzystanie technologii komputerowej do przygotowania testów, sprawdzianów, pomocy dydaktycznych i planów dydaktycznych - Korzystanie z różnych stron internetowych np. www.men.gov.pl www.ore.gov.pl www.profesor.pl www.oke.warszawa.pl i innych Okres stażu Okres stażu -przykładowe testy -przykładowe pomoce dydaktyczne -przykłady opracowanych materiałów III. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć ,w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych , prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć z uwzględnieniem specyfiki szkoły (par 8 ust.2 pkt 3) 1.Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu języków obcych i przedmiotów zawodowych architektury krajobrazu, zespołu promocji szkoły 2.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami 3.Własna publikacja w Internecie 4.Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego zgodnie z KN rozdział 3a, artykuł 9c 5.Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli ,udział w lekcjach otwartych 6.Opracowanie materiałów pomocniczych z języka angielskiego dla słuchaczy liceum formy stacjonarnej i zaocznej -wzajemna wymiana doświadczeń -modyfikacja rozkładów nauczania i PSO -prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych -opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych wykorzystanych Nan lekcji innym nauczycielom -znalezienie i wybór portalu internetowego , a następnie opublikowanie na nim planu rozwoju zawodowego -pomoc w przygotowaniu i realizacji planu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego -dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami -obserwacja zajęć nauczyciela kontraktowego -opracowanie projektu oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu -udział w zajęciach otwartych innych nauczycieli -dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem -opracowanie teczki z ćwiczeniami doskonalącymi sprawności mówienia , słuchania, czytania i pisania na maturze zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych do matury Okres stażu wg harmonogramu 2015/2016 2015-2018 Okres stażu Okres stażu -zaświadczenie od przewodniczącej zespołu języków obcych -konspekty lekcji -opracowane materiały dydaktyczne Wydruk publikacji ze strony internetowej -Konspekty lekcji -notatki IV. Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań(par 8.1.pkt 4) 1.Wykonywanie zadań egzaminatora OKE (par 8.1 pkt 4b) 2.Poszerzenie zakresu działań szkoły , w tym w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych ( par 8.1.pkt 4c) 3.Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (par 8.1.pkt 4e) 1.Ocenianie części zewnętrznej i wewnętrznej egzaminu maturalnego z języka angielskiego 1.Zorganizowanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno-wychowawczych 2.Udział uczniów w konkursach języka angielskiego i/lub przedmiotów zawodowych architektury krajobrazu Zainteresowanie i mobilizowanie uczniów do sprawdzania swoich umiejętności 3.Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kulturalnych i zawodowych na terenie szkoły i poza nią 4.Motywowanie i zachęcanie uczniów do uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych 5.Diagnozowanie potrzeb uczniów 6.Opracowanie testów do badania osiągnięć uczniów z języka angielskiego przed maturą i egzaminem gimnazjalnym 1.Współpraca z pedagogiem szkolnym 2.Współpraca z doradcą zawodowym 3.Zainicjowanie współpracy CKZiU nr 1 z PUP,OPS Dzielnicy Wola i Komendą Policji 4.Nawiazanie współpracy z Samorządem Uczniowskim Zgodnie z harmonogramem OKE -organizowanie na terenie szkoły wystaw, kiermaszy -Udział w konkursach języka angielskiego -przygotowanie uczniów do udziału w konkursach -organizowanie wycieczek na wystawy -udział w konkursie piosenki międzynarodowej -udział w targach i wystawach zawodowych -zorganizowanie i prowadzenie zajęć pozalekcyjnych -ankietowanie -testowanie -opracowanie testów dla semestrów III,IV,VI,VI -analiza wyników i wyciągnięcie wniosków -zorganizowanie warsztatów profilaktycznych wg potrzeb -udział w programie wzmacniania kompetencji społecznych, zapobiegania uzależnień i przeciwdziałania agresji rówieśników -spotkania -rozmowy -zaproszenie doradcy zawodowego i/ lub psychologa na lekcję w celu wygłoszenia prelekcji na temat badania predyspozycji zawodowych i pomysłu na własną karierę edukacyjną i zawodową -spotkanie z przedstawicielem policji , urzędu pracy, pomocy społecznej -współorganizowanie akcji charytatywnych Okres stażu Okres stażu Okres stażu wg potrzeb Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Notatka -sprawozdanie -fotografie -fotografie -dyplomy -sprawozdania -dokumentacja wycieczki -zaświadczenia -folder z fotografiami -fotografie -sprawozdania -wyniki i wnioski z ankiety -wyniki i wnioski z testu -analiza wyników, wnioski -przykładowy test -zaświadczenie doradcy zawodowego i/lub psychologa -zaświadczenie opiekuna SU V.Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych ,wychowawczych lub innych uwzględnieniem specyfiki placówki CKZiU nr 1 w Warszawie (par 8.1 pkt5) 1.Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych ,edukacyjnych lub innych -zdiagnzoozwanie dwóch przypadków wychowawczych ,edukacyjnych lub innych -ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych -systematyczna praca nad rozwiązywaniem problemów -podsumowanie i wnioski Okres stażu -opis i analiza dwóch przypadków -wnioski Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |