Katalog

Urszula Poniatowska, 2018-07-03
Marki

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego
Autor mgr inż Urszula Poniatowska
Nauczyciel języka angielskiego i przedmiotów zawodowych
w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Warszawie
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015
Przewidywana data zakończenia stażu : 14.06.2018
Czas trwania stażu:2 lata i 9 miesięcy

Zadanie/działanie organizacyjne Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
1.Wstępna analiza własnych umiejętności -autorefleksja Wrzesień 2015 -notatka
2.Poznanie procedury planu rozwoju zawodowego -analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
-śledzenie zmian w prawie oświatowym Wrzesień 2015



Na bieżąco -poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu
3.Przygotowanie planu rozwoju zawodowego -opracowanie planu rozwoju zawodowego Wrzesień 2015 -zatwierdzony przez dyrektora szkoły plan rozwoju zawodowego
4.Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego -systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego Okres stażu -zgromadzona dokumentacja
5.Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego -przygotowanie i opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Maj-czerwiec 2018 -pisemne sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

Zgodnie z brzmieniem par 8.1 Rozporządzenia MEN z dnia 1.03.2013 w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2013 r.,poz.393) planuję w okresie odbywania stażu zrealizować następujące zadania:

Zadania wynikające z rozporządzenia Zadanie/działanie Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
I. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie metod i warsztatu pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej (par 8.1.pkt1) 1.Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły.











2.Stosowanie technologii komputerowej i opracowaniu dokumentacji związanej z awansem zawodowym



3.Przygotowanie lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem komputera





4.Opieka nad słuchaczami liceum stacjonarnego przygotowującymi prezentację multimedialną w języku angielskim z użyciem IT nt Moja szkoła, moja dzielnica-miejsca pamięci narodowej. -udział w szkoleniach organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli
-udział w warsztatach organizowanych przez wydawnictwa
-udział w szkoleniach organizowanych przez OKE
-udział w szkoleniach i seminariach międzynarodowych w ramach projektów UE m.in. Erasmus+



-wykorzystanie komputera do przygotowania dokumentacji potrzebnej do awansu zawodowego




-przeprowadzenie lekcji języka angielskiego w pracowni multimedialnej z wykorzystaniem laptopa, tablicy interaktywnej , Internetu


-prezentacja multimedialna przygotowana w języku angielskim Okres stażu

















Okres stażu







Okres stażu






-okres stażu -świadectwa ukończenia



-materiały szkoleniowe




-opracowanie i materiały szkoleniowe ,programy szkoleń





-Przykłady opracowanych materiałów






-konspekt lekcji







-prezentacja multumedialna
II. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły (par 8.1.pkt 2) 1.Pomoc w pozyskaniu środków finansowych UE na realizację działań w obszarze kształcenia zawodowego i ustawicznego w ramachprogramów unijnych dla CKZiU nr 1 w Warszawie




2.Zorganizowanie współpracy międzynarodowej z placówkami kształcenia zawodowego i ustawicznego z Łotwy, Litwy, Niemiec, Szkocji w obszarze tworzenia kursów kwalifikacyjnych i wprowadzenia zawodu technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej





3.Zorganizowanie współpracy międzynarodowej z placówkami kształcenia zawodowego i ustawicznego z Estonii, NGO ze Szwecji w obszarze przeciwdziałania wypadaniu z systemu edukacji ,doradztwa zawodowego i poradnictwa,pracy z NEET-słuchaczami gimnazjum i liceum forma stacjonarna i zaoczna CKZiU nr 1 w -przygotowanie aplikacji w ramach programu PO WER i/lub Erasmus+


-aplikowanie o środki unijne w ramach PO WER i/lub Erasmus+



-udział w wizytach roboczych i spotkaniach w projekcie Erasmus+ 3GW Zielony,zieleńszy,najzieleńszy wiatr ,woda i świat -3GW(ang.Green, greener,the greenest wind,water and the Word 3GW) w ramach Erasmus+ KA2, w charakterze partnera projektu ,koordynator szkolny projektu




-Udział w spotkania roboczych w ramach projektu S2W Ze szkoły do pracy na zaproszenie lidera projektu Stowarzyszenia SALAR ze Sztokholmu
-Koordynator szkolny projektu Okres stażu










2015-2017















2015-2017 -aplikacja w ramach PO WER i/lub Erasmus+









-programy i opracowania z wizyt roboczych i spotkań projektowych na Łotwie, Litwie, w Niemczech, Polsce i Szkocji











-programy i opracowania z wizyt roboczych i spotkań projektowych w Szwecji
III.Pogłębienie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego (par 8.1pkt 3) 1.Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i ustawicznego


2.Samodzielne studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli -wdrażanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły


-pogłębianie wiedzy i wdrożenie jej w podnoszeniu jakości pracy szkoły Okres stażu





Na bieżąco



-zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego



- własne notatki


Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego

Zadania wynikające z rozporządzenia Zadanie/działanie Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
I.Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej ,wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (Par 8.1.pkt 1) 1.Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu






2.Pełnienie dodatkowych zadań i funkcji w szkole
















3.Organizowanie i rozwój własnego warsztatu pracy










4.Doskonalenie umiejętności wychowawczych
-udział w szkoleniowych radach pedagogicznych







-Udział w pracach zespołów nadzorujących przebieg egzaminów gimnazjalnych i maturalnych i zawodowych oraz zespołów przedmiotowych
-pełnienie funkcji koordynatora szkolnego projektów unijnych S2W i 3GW
-udział w pracach zespołu ds. promocji szkoły
-pełnienie funkcji opiekuna semestrów

-opieka i urządzenie klasopracowni
-organizowanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych z języka angielskiego i roślin ozdobnych
-studiowanie fachowej literatury pedagogicznej oraz czasopism

-udział w zebraniach z rodzicami
-kontakt z rodzicami uczniów
-pełnienie funkcji opiekuna semestrów Okres stażu wg harmonogramu







































Na bieżąco

-potwierdzenie dyrektora szkoły
-materiały, notatki po szkoleniach





-potwierdzenie dyrektora szkoły
-protokoły ze spotkań zespołów i potwierdzenie udziału w pozostałych spotkaniach












-folder ze zdjęciami

-teczka i folder z materiałami do lekcji

-przykładowe testy







-notatki
-prowadzony dziennik lekcyjny



II. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (par 8.1 pkt2) 1.Umiejetność posługiwania się komputerem jako narzędziem swojej pracy




2.Korzystanie z różnych stron internetowych ,encyklopedii multimedialnych w celu przygotowania materiałów dydaktycznych do lekcji. -wykorzystanie technologii komputerowej do przygotowania testów, sprawdzianów, pomocy dydaktycznych i planów dydaktycznych

- Korzystanie z różnych stron internetowych np.
www.men.gov.pl
www.ore.gov.pl
www.profesor.pl
www.oke.warszawa.pl
i innych Okres stażu







Okres stażu -przykładowe testy
-przykładowe pomoce dydaktyczne





-przykłady opracowanych materiałów
III. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć ,w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych , prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć z uwzględnieniem specyfiki szkoły (par 8 ust.2 pkt 3) 1.Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu języków obcych i przedmiotów zawodowych architektury krajobrazu, zespołu promocji szkoły

2.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami











3.Własna publikacja w Internecie




4.Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego zgodnie z KN rozdział 3a, artykuł 9c












5.Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli ,udział w lekcjach otwartych



6.Opracowanie materiałów pomocniczych z języka angielskiego dla słuchaczy liceum formy stacjonarnej i zaocznej -wzajemna wymiana doświadczeń
-modyfikacja rozkładów nauczania i PSO




-prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych

-opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych wykorzystanych Nan lekcji innym nauczycielom



-znalezienie i wybór portalu internetowego , a następnie opublikowanie na nim planu rozwoju zawodowego

-pomoc w przygotowaniu i realizacji planu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

-dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami

-obserwacja zajęć nauczyciela kontraktowego

-opracowanie projektu oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu


-udział w zajęciach otwartych innych nauczycieli
-dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem

-opracowanie teczki z ćwiczeniami doskonalącymi sprawności mówienia , słuchania, czytania i pisania na maturze zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych do matury Okres stażu wg harmonogramu




















2015/2016






2015-2018


















Okres stażu





Okres stażu -zaświadczenie od przewodniczącej zespołu języków obcych




-konspekty lekcji





-opracowane materiały dydaktyczne






Wydruk publikacji ze strony internetowej
























-Konspekty lekcji
-notatki

IV. Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań(par 8.1.pkt 4)
1.Wykonywanie zadań egzaminatora OKE
(par 8.1 pkt 4b)

2.Poszerzenie zakresu działań szkoły , w tym w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych ( par 8.1.pkt 4c)


































3.Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
(par 8.1.pkt 4e) 1.Ocenianie części zewnętrznej i wewnętrznej egzaminu maturalnego z języka angielskiego




1.Zorganizowanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno-wychowawczych

2.Udział uczniów w konkursach języka angielskiego i/lub przedmiotów zawodowych architektury krajobrazu
Zainteresowanie i mobilizowanie uczniów do sprawdzania swoich umiejętności
3.Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kulturalnych i zawodowych na terenie szkoły i poza nią




4.Motywowanie i zachęcanie uczniów do uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych

5.Diagnozowanie potrzeb uczniów


6.Opracowanie testów do badania osiągnięć uczniów z języka angielskiego przed maturą i egzaminem gimnazjalnym

1.Współpraca z pedagogiem szkolnym











2.Współpraca z doradcą zawodowym









3.Zainicjowanie współpracy CKZiU nr 1 z PUP,OPS Dzielnicy Wola i Komendą Policji

4.Nawiazanie współpracy z Samorządem Uczniowskim Zgodnie z harmonogramem OKE







-organizowanie na terenie szkoły wystaw, kiermaszy



-Udział w konkursach języka angielskiego
-przygotowanie uczniów do udziału w konkursach






-organizowanie wycieczek na wystawy
-udział w konkursie piosenki międzynarodowej
-udział w targach i wystawach zawodowych


-zorganizowanie i prowadzenie zajęć pozalekcyjnych



-ankietowanie
-testowanie


-opracowanie testów dla semestrów III,IV,VI,VI
-analiza wyników i wyciągnięcie wniosków



-zorganizowanie warsztatów profilaktycznych wg potrzeb
-udział w programie wzmacniania kompetencji społecznych, zapobiegania uzależnień i przeciwdziałania agresji rówieśników
-spotkania
-rozmowy

-zaproszenie doradcy zawodowego i/ lub psychologa na lekcję w celu wygłoszenia prelekcji na temat badania predyspozycji zawodowych i pomysłu na własną karierę edukacyjną i zawodową


-spotkanie z przedstawicielem policji , urzędu pracy, pomocy społecznej

-współorganizowanie akcji charytatywnych


Okres stażu








Okres stażu




Okres stażu wg potrzeb








Okres stażu









Okres stażu




Okres stażu
























Okres stażu














Okres stażu Notatka








-sprawozdanie
-fotografie



-fotografie
-dyplomy
-sprawozdania







-dokumentacja wycieczki
-zaświadczenia
-folder z fotografiami






-fotografie
-sprawozdania



-wyniki i wnioski z ankiety
-wyniki i wnioski z testu

-analiza wyników, wnioski
-przykładowy test


















-zaświadczenie doradcy zawodowego i/lub psychologa







-zaświadczenie opiekuna SU








V.Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych ,wychowawczych lub innych uwzględnieniem specyfiki placówki CKZiU nr 1 w Warszawie
(par 8.1 pkt5) 1.Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych ,edukacyjnych lub innych -zdiagnzoozwanie dwóch przypadków wychowawczych ,edukacyjnych lub innych

-ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych

-systematyczna praca nad rozwiązywaniem problemów

-podsumowanie i wnioski Okres stażu -opis i analiza dwóch przypadków
-wnioski
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.