Katalog Aleksandra Wysocka, 2018-06-22 Gliwice Zajęcia przedszkolne, Scenariusze SCENARIUSZ ZAJĘĆScenariusz zajęć hospitowanych. Grupa: dzieci 3 l TEMAT: „Spotkanie z panią Wiosną” Cel ogólny: • wzbogacanie doświadczeń poprzez zabawy rozwijające zmysły Cele szczegółowe (dziecko): • czerpie radość ze wspólnej zabawy • rozwiązuje zagadki o tematyce wiosennej • dzieli na sylaby nazwy wiosennych symboli; określa ilość sylab w wyrazie • zna i nazywa kolory podstawowe • potrafi przeliczać elementy • znajduje kolegę z takim samym emblematem • improwizuje ruchem słyszaną muzykę – wczuwa się w nią • zapoznaje się ze zjawiskami przyrodniczymi Środki dydaktyczne: odtwarzacz CD, listy od Wiosny, ilustracje wiosennych zwierząt, płyty CD z nagraniami piosenek i utworem Vivaldiego „Cztery pory roku” – „Wiosna”, zagadki, sylweta drzewa z kartonu bez listków, zadania od Wiosny napisane na zielonych listkach, pudełko, koperta, kolorowe kwiatki, ziemia, plastikowe kubeczki cebulki kwiatowe. METODY: - Słowna: rozmowa, list, objaśnienia, zagadki, śpiew, czytanie; - Czynna: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych do wykonania, ćwiczeń utrwalających; - Oglądowa: pokaz ilustracji, pomocy wykorzystywanych w zajęciu; Przebieg zajęć 1. Przywitanie 2. Zachęcenie dzieci do zabawy integracyjnej : „Wszyscy są…” (Klanza). 3. List od pani Wiosny 4. Co lubi Wiosna? (zagadki) – zadanie 1 5. Szukamy ulubionych rzeczy Wiosny - zadanie 2 a). dzielenie na sylaby odnalezionych obrazków b). określanie ilości sylab w wyrazie 6. Kolory wiosny- zadanie 3 7. Znajdź swoją parę – zadanie 4 8. Improwizacja ruchowa w parach do muzyki Vivaldiego „Cztery pory roku” – „Wiosna” – zadanie 5 9. Co można robić wiosną? – zadanie 6 10. „Rączki na spacerku” – zabawa w kole 11. Zasadź cebulkę – zadanie 7 12. Zakończenie zajęć, Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |