Katalog

Katarzyna Depta, 2018-06-22
Katowice

Język angielski, Konspekty

konspekt lekcji - język angielski w turystyce

- n +

KONSPEKT LEKCJI

NAUCZYCIEL PROWADZĄCY ZAJĘCIA:
DATA:
RODZAJ ZAJĘĆ:
PRZEDMIOT: język angielski w turystyce
KLASA:
TEMAT ZAJĘĆ: Problemy z rezerwacją.
CZAS: 45 minut (jedna jednostka lekcyjna)

CELE LEKCJI:
CEL OGÓLNY:
Doskonalenie kluczowych kompetencji językowych oraz poszerzania wiedzy z zakresu turystyki.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Uczeń:
1. posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiających realizację zadań zawodowych związanych z problemami z rezerwacją lotu;
2. analizuje i interpretuje wypowiedzi dotyczące problemów z rezerwacją lotu;
3. pisze raport o zdarzeniu;

SŁOWNICTWO
1. słownictwo związane z pomyłkami linii lotniczych
2. słownictwo związane z rezerwacją lotu
3. słownictwo związane z rozwiązaniem problemu z rezerwacją lotu
FUNKCJE JEZYKOWE
1. wymienianie pomyłek linii lotniczych
2. mówienie o tym, co robią podróżni, gdy linia lotnicza popełnia pomyłkę
3. proponowanie rozwiązania problemu
4. wyjaśnianie pomyłki
5. pisanie raportu o zdarzeniu
FORMY PRACY:
1. indywidualna
2. w parach/ grupach
3. cała klasa
METODY PRACY:
1. bezpośrednia
2. gramatyczno - tłumaczeniowa
3. kognitywna
4. aktywizująca
5. komunikacyjna
6. audiowizualna
7. audiolingwalna
TECHNIKI PRACY:
1. czytanie ze zrozumieniem
2. słuchanie ze zrozumieniem
3. ćwiczenia leksykalne
4. pisanie raportu
5. odgrywanie scenek
6. samodzielna praca nad językiem – karta pracy.


SCENARIUSZ LEKCJI:
1. Czynności organizacyjne:
◦ powitanie uczniów,
◦ sprawdzenie obecności,
◦ zapisanie tematu
◦ poinformowanie uczniów o celach lekcji.
2. Warm – up activity -ćwiczenie na rozgrzewkę
• nauczyciel wprowadza nowe słownictwo związane z tematem: (nauczyciel podaje słówko/wyrażenie w języku angielskim i jego definicję, uczniowie domyślają się polskiego znaczenia danego słowa/ wyrażenia)
• nauczyciel zadaje uczniom dwa pytania związane z problemami z rezerwacją: 1. Jakie błędy popełniają linie lotnicze? 2. Co robią ludzie kiedy linie lotnicze popełnią błąd?)
• uczniowie udzielają odpowiedzi na pytania zgodnie z posiadana ogólna wiedzą na temat problemów związanych z rezerwacją.
3. Czytanie i słuchanie ze zrozumieniem
• uczniowie czytają i słuchają artykułu z magazynu turystycznego dotyczącego błędów popełnianych przez linie lotnicze (podręcznik, strona 12)
• uczniowie zapoznają się z treścią zadania 2 ze strony 12 sprawdzającego zrozumienie artykułu
• nauczyciel zadaje 3 dodatkowe pytania dotyczące artykułu 1.Co powinieneś zrobić jeżeli linie lotnicze odmówią tobie wejścia pokład? 2.Co powinieneś zrobić jeżeli lot jest przepełniony? 3.Co powinieneś zrobić jeżeli lot jest opóźniony?
• uczniowie odpowiadają na pytanie zadane przez nauczyciela zgodnie z przeczytanym i wysłuchanym tekstem.
4. Utrwalenie słownictwa:
• Uczniowie wykonują zadania 3-4 na stronach 12-13 utrwalające wprowadzone słownictwo.
5. Słuchanie ze zrozumieniem:
• uczniowie słuchają nagrania rozmowy pracownika linii lotniczych (airline employee) z podróżnym (traveler), który musi dostać się do San Francisco, a jego samolot właśnie odleciał i wykonują zadanie typu prawda/ fałsz (zadanie 6, strona 13)
• uczniowie ponownie słuchają tego samego nagrania i wykonują zadanie 7 ze strony 13 – uczniowie uzupełniają dialog brakującymi słowami/ zwrotami.
6. Mówienie:
• uczniowie odgrywają role pracownika linii lotniczych i podróżnego – odczytanie dialogu ze strony 13
• uczniowie tworzą własne dialogi na podstawie dialogu zamieszczonego w podręczniku na stronie 13 i jeżeli czas na to pozwoli zamieniają się rolami.
7. Pisanie:
• uczeń tworzy raport z zaistniałego zdarzenia (incident report) z podaniem problemu klienta i opisem postępowania pracownika w celu wyjaśnienia sytuacji (writing a report)
8. Zadanie domowe:
• nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy do opracowania w domu.
9. Podsumowanie lekcji:
• Przypomnienie celu lekcji
• Powtórka słownictwa .
• Przypomnienie o zadaniu domowym: karty pracy
• zadanie kluczowych pytań uczniom: Did you like the lesson?/ Is everything clear to you?/ Do you need any explanation?/ …
• pożegnanie w języku angielskim.
Opracowała: mgr Katarzyna Depta
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.