Katalog Katarzyna Depta, 2018-06-22 Katowice Język angielski, Konspekty konspekt lekcji - język angielski w turystyceKONSPEKT LEKCJI NAUCZYCIEL PROWADZĄCY ZAJĘCIA: DATA: RODZAJ ZAJĘĆ: PRZEDMIOT: język angielski w turystyce KLASA: TEMAT ZAJĘĆ: Problemy z rezerwacją. CZAS: 45 minut (jedna jednostka lekcyjna) CELE LEKCJI: CEL OGÓLNY: Doskonalenie kluczowych kompetencji językowych oraz poszerzania wiedzy z zakresu turystyki. CELE SZCZEGÓŁOWE: Uczeń: 1. posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiających realizację zadań zawodowych związanych z problemami z rezerwacją lotu; 2. analizuje i interpretuje wypowiedzi dotyczące problemów z rezerwacją lotu; 3. pisze raport o zdarzeniu; SŁOWNICTWO 1. słownictwo związane z pomyłkami linii lotniczych 2. słownictwo związane z rezerwacją lotu 3. słownictwo związane z rozwiązaniem problemu z rezerwacją lotu FUNKCJE JEZYKOWE 1. wymienianie pomyłek linii lotniczych 2. mówienie o tym, co robią podróżni, gdy linia lotnicza popełnia pomyłkę 3. proponowanie rozwiązania problemu 4. wyjaśnianie pomyłki 5. pisanie raportu o zdarzeniu FORMY PRACY: 1. indywidualna 2. w parach/ grupach 3. cała klasa METODY PRACY: 1. bezpośrednia 2. gramatyczno - tłumaczeniowa 3. kognitywna 4. aktywizująca 5. komunikacyjna 6. audiowizualna 7. audiolingwalna TECHNIKI PRACY: 1. czytanie ze zrozumieniem 2. słuchanie ze zrozumieniem 3. ćwiczenia leksykalne 4. pisanie raportu 5. odgrywanie scenek 6. samodzielna praca nad językiem – karta pracy. SCENARIUSZ LEKCJI: 1. Czynności organizacyjne: ◦ powitanie uczniów, ◦ sprawdzenie obecności, ◦ zapisanie tematu ◦ poinformowanie uczniów o celach lekcji. 2. Warm – up activity -ćwiczenie na rozgrzewkę • nauczyciel wprowadza nowe słownictwo związane z tematem: (nauczyciel podaje słówko/wyrażenie w języku angielskim i jego definicję, uczniowie domyślają się polskiego znaczenia danego słowa/ wyrażenia) • nauczyciel zadaje uczniom dwa pytania związane z problemami z rezerwacją: 1. Jakie błędy popełniają linie lotnicze? 2. Co robią ludzie kiedy linie lotnicze popełnią błąd?) • uczniowie udzielają odpowiedzi na pytania zgodnie z posiadana ogólna wiedzą na temat problemów związanych z rezerwacją. 3. Czytanie i słuchanie ze zrozumieniem • uczniowie czytają i słuchają artykułu z magazynu turystycznego dotyczącego błędów popełnianych przez linie lotnicze (podręcznik, strona 12) • uczniowie zapoznają się z treścią zadania 2 ze strony 12 sprawdzającego zrozumienie artykułu • nauczyciel zadaje 3 dodatkowe pytania dotyczące artykułu 1.Co powinieneś zrobić jeżeli linie lotnicze odmówią tobie wejścia pokład? 2.Co powinieneś zrobić jeżeli lot jest przepełniony? 3.Co powinieneś zrobić jeżeli lot jest opóźniony? • uczniowie odpowiadają na pytanie zadane przez nauczyciela zgodnie z przeczytanym i wysłuchanym tekstem. 4. Utrwalenie słownictwa: • Uczniowie wykonują zadania 3-4 na stronach 12-13 utrwalające wprowadzone słownictwo. 5. Słuchanie ze zrozumieniem: • uczniowie słuchają nagrania rozmowy pracownika linii lotniczych (airline employee) z podróżnym (traveler), który musi dostać się do San Francisco, a jego samolot właśnie odleciał i wykonują zadanie typu prawda/ fałsz (zadanie 6, strona 13) • uczniowie ponownie słuchają tego samego nagrania i wykonują zadanie 7 ze strony 13 – uczniowie uzupełniają dialog brakującymi słowami/ zwrotami. 6. Mówienie: • uczniowie odgrywają role pracownika linii lotniczych i podróżnego – odczytanie dialogu ze strony 13 • uczniowie tworzą własne dialogi na podstawie dialogu zamieszczonego w podręczniku na stronie 13 i jeżeli czas na to pozwoli zamieniają się rolami. 7. Pisanie: • uczeń tworzy raport z zaistniałego zdarzenia (incident report) z podaniem problemu klienta i opisem postępowania pracownika w celu wyjaśnienia sytuacji (writing a report) 8. Zadanie domowe: • nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy do opracowania w domu. 9. Podsumowanie lekcji: • Przypomnienie celu lekcji • Powtórka słownictwa . • Przypomnienie o zadaniu domowym: karty pracy • zadanie kluczowych pytań uczniom: Did you like the lesson?/ Is everything clear to you?/ Do you need any explanation?/ … • pożegnanie w języku angielskim. Opracowała: mgr Katarzyna Depta Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |