Katalog Martyna Komraus, 2018-06-22 Pszczyna Matematyka, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Martyna Komraus Zajmowane stanowisko: nauczyciel matematyki i zajęć komputerowych Okres stażu: 01.09.2015r. - 31.05.2018r. Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2015r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2018r. Działania podjęte dla realizacji wymagań umożliwiających uzyskanie awansu zawodowego i formy realizacji: Poznanie procedury awansu zawodowego. - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego - sformułowanie wniosek o rozpoczęcie stażu - opracowanie planu rozwoju zawodowego Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. - autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego § 8 UST. 2 PKT 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Podnoszenie kompetencji zawodowych. - udział w dostępnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły - samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej Przygotowanie uczniów do konkursów i przeprowadzanie konkursów matematycznych. - przygotowanie uczniów do udziału w konkurach - opracowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu matematycznego „Mały Pitagoras” - przeprowadzenie w szkole Międzynarodowego Konkursu Kangur Matematyczny - przeprowadzenie Konkursu Przedmiotowego z Matematyki Diagnozowanie osiągnięć uczniów. - udział w programie Sesja z plusem zaproponowanym przez GWO - przygotowanie analizy sprawdzianu szóstoklasisty na podstawie raportu CKE Podejmowanie dodatkowych funkcji i zadań w szkole. - praca w zespole ds. ustalenia sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez kuratora oświaty § 8 UST. 2 PKT 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Stosowanie techniki komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. - przygotowywanie dokumentacji nauczyciela, sprawozdań, wniosków - opracowanie testów, sprawdzianów, dyplomów, pomocy dydaktycznych dla uczniów, materiałów dla rodziców - przygotowywanie gazetek ściennych - korzystanie z zasobów Internetu - wykorzystanie tablicy interaktywnej i rzutnika na lekcjach - prowadzenie zajęć w pracowni informatycznej - korzystanie z dziennika elektronicznego § 8 UST. 2 PKT 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Przekazywanie wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. - prowadzenie zajęć dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych - uczestniczenie w zajęciach lekcyjnych na zaproszenie nauczyciela - aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego konsultacje z innymi nauczycielami matematyki oraz informatyki - współpraca z nauczycielami innych przedmiotów w zakresie organizacji imprez, uroczystości szkolnych Upowszechnianie i promocja własnego warsztatu pracy. - opublikowanie planu rozwoju zawodowego - opublikowanie przygotowanych przeze mnie sprawdzianów, testów, scenariuszy lekcji oraz innych materiałów §8 ust.2.pkt.4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. Uzyskanie tytułu egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. - złożenie wniosku o przyjęcie na szkolenie dla kandydatów na egzaminatorów - ukończenie kursu na egzaminatora Wykonywanie zadań egzaminatora. - udział w pracach komisji egzaminacyjnej Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce. - przygotowanie uczniów do sprawdzianu szóstoklasisty § 8 UST. 2 PKT 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Pełnienie zadań wychowawczo – opiekuńczych. - pełnienie funkcji wychowawcy klasy - organizowanie wycieczek i wyjazdów klasowych - prowadzenie spotkań z rodzicami - rozmowy indywidualne z rodzicami - angażowanie rodziców do współpracy przy organizowaniu imprez klasowych, szkolnych i środowiskowych - organizowanie uroczystości i imprez klasowych - organizowanie uroczystości szkolnych wynikających z kalendarza szkolnego Prowadzenie zajęć dodatkowych. - prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w uczeniu się matematyki - prowadzenie koła matematycznego - prowadzenie zajęć przygotowujących do sprawdzianu szóstoklasisty § 8 UST. 2 PKT 4e Wykonanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Współpraca z pedagogiem szkolnym i pielęgniarką. - rozmowy, wspólne rozwiązywanie problemów Współpraca z instytucjami i strukturami samorządowymi. - stała współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną - praca w zespole ds edukacji dla bezpieczeństwa - organizowanie spotkań z przedstawicielami Komendy Powiatowej Policji § 8 UST. 2 PKT 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Rozpoznanie i próba rozwiązania problemu. - diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych - znalezienie rozwiązania i zastosowanie go Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |