Katalog Grażyna Protasiewicz, 2018-06-22 Katowice Język polski, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO IMIĘ I NAZWISKO: ..……………………………………………………………………….. WYKSZTAŁCENIE: wyższe - magister z przygotowaniem pedagogicznym MIEJSCE ZATRUDNIENIA: …………………………………………………………………….. OKRES STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy – 01.09.15 – 31.05.18 Akty prawne: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97 poz. 674 z późn. zm. ) • Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. 2013, poz. 393 ) Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Cele szczegółowe: podniesienie jakości pracy szkoły podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno – wychowawczych własny rozwój zawodowy i nabywanie nowych kompetencji dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami wspieranie rozwoju szkoły $ 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. LP. ZADANIA I FORMY ICH REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza dokumentów prawa oświatowego, dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela. Znajomość przepisów prawa oświatowego, sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. WRZESIEŃ 2015 2. Udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego: • szkoleniowe Rady Pedagogiczne w SP nr 32 w Chorzowie, • warsztaty, kursy, spotkania metodyczne, organizowane w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym w Katowicach, • udział w dniach otwartych, organizowanych przez wydawnictwa OXFORD, MACMILLAN, PEARSON, • studia podyplomowe na kierunku SURDOPEDAGOGIKA w Instytucie Doskonalenia Nauczycieli „Wiedza” w Katowicach. Gromadzenie zaświadczeń o ukończonych formach doskonalenia zawodowego. OKRES STAŻU OKRES STAŻU OKRES STAŻU KWIECIEŃ 2015-KWIECIEŃ 2016 3. Wdrożenie innowacji pedagogicznej „Czytam, więc jestem”, mającej na celu rozbudzenie wśród uczniów zainteresowań czytelnictwem. Innowacja pedagogiczna i jej ewaluacja. OKRES STAŻU 4. Stworzenie i realizacja programu autorskiego „Spacerem po regionie”, promującego „małą ojczyznę” -organizacja dodatkowych wyjść i wycieczek do interesujących miejsc na Śląsku. Program autorski i jego ewaluacja. OKRES STAŻU 5. Podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć: • prowadzenie zajęć metodami aktywnymi: z wykorzystaniem tablicy multimedialnej, za pomocą dramy. • wzbogacanie warsztatu pracy oraz klasopracowni w nowe środki dydaktyczne: plakaty, płyty z programami multimedialnymi, słowniki, podręczniki. Przykładowe scenariusze lekcji, sprawozdania z ich przeprowadzenia. OKRES STAŻU 6. Organizowanie lub współorganizowanie imprez klasowych i szkolnych według planu pracy wychowawcy klasowego i planu imprez szkolnych: Dzień Chłopaka, Dzień Kobiet, dyskoteka halloweenowa, Wszystkich Świętych, andrzejki, mikołajki, Wigilia, Dzień Unii Europejskiej, Dzień Dziecka, zakończenie roku szkolnego. Gromadzenie podziękowań za współpracę z Samorządem Uczniowskim, zbieranie scenariuszy imprez klasowych i szkolnych. WG PLANU IMPREZ SZKOLNYCH 7. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych: • kółko języka angielskiego, • przygotowanie szóstych klas do sprawdzianu szóstoklasisty, • kółko teatralne. Systematyczne prowadzenie wpisów do dzienników kółek, gromadzenie biblioteczki scenariuszów zajęć dodatkowych i przykładowych testów. OKRES STAŻU WRZESIEŃ 2015-KWIECIEŃ 2016 ROK SZKOLNY 2016/17 I 2017/18 8. Przygotowywanie uczniów do udziału w różnorodnych konkursach: • z języka angielskiego FOX, • recytatorskiego MIŁOŚĆ NIEJEDNO MA IMIĘ, • z języka angielskiego OLIMPUS. Gromadzenie podziękowań w formie pisemnej i ewentualnych dyplomów. WG TERMINARZA KONKURSÓW 9. Organizowanie wycieczek klasowych, wyjść do teatru, kina, muzeów. Sprawozdania, potwierdzenia dyrektora. OKRES STAŻU $ 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. LP. ZADANIA I FORMY ICH REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera i Internetu. Udział w różnych, dostępnych formach doskonalenia informatycznego. Zaświadczenia z odbytych szkoleń. OKRES STAŻU 2. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych (scenariuszy lekcji, testów, kart pracy, prezentacji multimedialnych Power Point). Systematyczne gromadzenie zbiorów prezentacji multimedialnych, kart pracy wykonanych w programach Word, Paint itp. OKRES STAŻU 3. Wykorzystanie na lekcjach i zajęciach dodatkowych urządzeń multimedialnych – tablica interaktywna, laptop – do prezentacji nowego materiału, a także do utrwalenia wiedzy na lekcjach powtórkowych. Scenariusze lekcji, pisemne potwierdzenia hospitacji przeprowadzonych przeze mnie lekcji. OKRES STAŻU 4. Śledzenie aktualności na portalach internetowych, serwisach edukacyjnych i wykorzystanie w pracy informacji tam zdobytych. Gromadzenie biblioteczki z notatkami dotyczącymi wykorzystania metod technologii informatycznej podczas lekcji. OKRES STAŻU 5. Publikacja zdjęć z życia szkoły i klasy na stronie internetowej naszej szkoły. Wzbogacona o nowe fotografie strona internetowa naszej szkoły. OKRES STAŻU 6. Współtworzenie z uczniami bloga klasowego. Blog klas 4 i 5. ROK SZKOLNY 2016/17 i 2017/18 7. Utrzymywanie ścisłej współpracy z instytucjami zaprzyjaźnionymi ze szkołą: z Domem Opieki Dziennej ŚW. FLORIAN, z chorzowskim hospicjum. Wymiana informacji osobiście i drogą mailową. Zaświadczenia z przeprowadzonych akcji na rzecz zaprzyjaźnionych instytucji, gromadzenie podziękowań. OKRES STAŻU $ 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. LP. ZADANIA I FORMY ICH REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. Scenariusze lekcji, potwierdzenia hospitacji. OKRES STAŻU 2. Przygotowywanie referatów na spotkania Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli i nauczycieli humanistów. Gromadzenie przygotowanych referatów, notatek ze spotkań. OKRES STAŻU 3. Organizacja – wespół z nauczycielem biblioteki szkolnej – konkursu na temat znajomości lektur szkolnych. Potwierdzenia, pytania konkursowe. OKRES STAŻU 4. Opieka nad młodym nauczycielem anglistą i współpraca z nim. Zbieranie i wymiana konspektów lekcji, pomysłów, rozwiązań metodycznych. OKRES STAŻU 5. Współpraca i wymiana doświadczeń z nauczycielami anglistami, polonistami oraz nauczycielami pozostałych przedmiotów humanistycznych. Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkole scenariuszy zajęć, testów, kart pracy, scenariuszy imprez i uroczystości szkolnych. OKRES STAŻU 5. Publikacje na stronach portali edukacyjnych : PROFESOR, EDU.PL i innych, np. scenariuszy zajęć. Potwierdzenia osoby prowadzącej szkolną stronę internetową. ROK SZKOLNY 2017/2018 6. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów (działania interdyscyplinarne), m.in. wspólna organizacja imprez szkolnych: • Dzień z życia patrona szkoły (współpraca z katechetą szkolnym) • Dzień Św. Patryka (współpraca z katechetą szkolnym) • Dzień Witamin (dzień promujący zasady zdrowego żywienia – współpraca z nauczycielem przyrodnikiem). Potwierdzenia dyrekcji, sprawozdania z imprez. CZERWIEC 2016 MARZEC 2016 LISTOPAD 2015 7. Ścisła współpraca z Samorządem Uczniowskim i jego opiekunami - dzielenie się doświadczeniem bycia opiekunem Samorządu. Gromadzenie podziękowań w formie pisemnej od opiekunów Samorządu Uczniowskiego. OKRES STAŻU $ 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych, związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. LP. ZADANIA I FORMY ICH REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. Opracowanie planów pracy: • kółka języka angielskiego, • kółka teatralnego. Plan pracy kółek w formie pisemnej dołączony do dziennika kółek. WRZESIEŃ 2015 WRZESIEŃ 2016 2. Opracowanie wespół z uczniami tematyki godzin wychowawczych, nadzorowanie lekcji wychowawczych prowadzonych przez uczniów. Scenariusze zajęć, wpisy do kroniki klasowej z przeprowadzonych przez uczniów zajęć. OKRES STAŻU 3. Stworzenie IPET-ów dla uczniów z orzeczeniami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i współtworzenie z innymi nauczycielami indywidualnych programów nauczania, realizowanych na zajęciach rewalidacyjnych. Teczka wychowawcy z IPETami oraz orzeczeniami i opiniami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. WRZESIEŃ 2015 i WG POTRZEB W OKRESIE STAŻU 4. Wdrażanie zasad zawartych w Szkolnym Programie Wychowawczym i Szkolnym Programie Profilaktyki – organizacja w szkole imprezy pt. ZASADY SAVOIR-VIVRE’U, promującej kulturę osobistą i zasady dobrego wychowania. Notatki wychowawcy z obserwacji uczniów. OKRES STAŻU GRUDZIEŃ 2015 $ 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. LP. ZADANIA I FORMY ICH REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. Współpraca ze Strażą Miejską – przeprowadzanie na terenie szkoły kampanii PŁYTKA WYOBRAŹNIA TO KALECTWO. Podziękowania od Straży Miejskiej, gromadzenie plastycznych prac dzieci, związanych z tematyką kampanii. CZERWIEC W OKRESIE STAŻU 2. Promowanie szkoły poprzez współpracę ze Stowarzyszeniem Rodzin i Przyjaciół im. ks. Józefa Czempiela – przygotowanie „Popołudnia z poezją” – występu słowno-muzycznego uczniów klas czwartych, związanego z tematyką bożonarodzeniową. Scenariusz imprezy, podziękowanie. STYCZEŃ 2015 4. Uczestnictwo – wraz z uczniami – w dniach otwartych gimnazjów nr 7 i nr 8 w Chorzowie. Umożliwienie uczniom bezpośredniego zapoznania się z ofertą edukacyjną chorzowskich szkół. Poświadczenie uczestnictwa. MAJ/CZERWIEC 2016 5. Organizacja „wieczorków z Dynastią Miziołków” – przygotowanie wraz z uczniami opartych na tekście lektury szkolnej kabaretowych scenek dla rodziców w czasie dni otwartych w naszej szkole. Scenariusz imprez, podziękowania rodziców. ROK SZKOLNY 2016/17 i 2017/18 6. Współpraca z harcerzami i zuchami – czynny udział uczniów prowadzonej klasy w świątecznych kiermaszach z wypiekami ciast. Poświadczenie opiekuna harcerzy i druhów. OKRES STAŻU WG POTRZEB 7. Współpraca z MDK „Batory” i MDK na ul. Lompy – udział w warsztatach teatralnych w ramach Dni Teatru oraz uczestnictwo w MŁODZIEŻOWYCH WARSZTATACH HUMANISTYCZNYCH. Umożliwienie uczniom bliższego zapoznania się z poezją i dramatopisarstwem polskim. Zaświadczenie uczestnictwa, podziękowanie. KWIECIEŃ W OKRESIE STAŻU $ 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. LP. ZADANIA I FORMY ICH REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Obserwacja uczniów i diagnozowanie ich potrzeb. Notatki z obserwacji uczniów, gromadzenie dokumentacji z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej na temat wychowanków. OKRES STAŻU 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym, zgłaszanie ewentualnych problemów, rozwiązywanie trudnych sytuacji na bieżąco. Potwierdzenie pedagoga szkolnego. OKRES STAŻU 3. Zapraszanie psychologa z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej do poprowadzenia zajęć na godzinie wychowawczej. Współtworzenie tych zajęć. Scenariusz lekcji wychowawczej. OKRES STAŻU 4. Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, z nauczycielami świetlicy i biblioteki szkolnej – udział wraz z uczniami w lekcjach bibliotecznych w Bibliotece Pedagogicznej w Chorzowie. Podziękowania pisemne oraz potwierdzenia. W OKRESIE STAŻU $ 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. LP. ZADANIA I FORMY ICH REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. Udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych (np. w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym w Katowicach). Potwierdzenia udziału w szkoleniach. OKRES STAŻU WG OFERTY SZKOLEŃ 2. Samodzielne studiowanie literatury dotyczącej w/w tematyki. Zgromadzona bibliografia dotycząca w/w tematyki. OKRES STAŻU 3. Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych. Opis i analiza tych przypadków, opracowana ankieta na temat sytuacji rodzinnej uczniów. OKRES STAŻU Opracowała: …………………………………… Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |