Katalog Magdalena Mazgaj, 2018-06-22 Krakow Matematyka, Program nauczania Program zajęć wyrównawczych z matematyki klasa 4Program zajęć wyrównawczych z matematyki klasa 4 (cele, zadania, treści) CELE OGÓLNE Przełamanie strachu przed matematyką i przywrócenie wiary we własne siły, Ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych, Ugruntowanie wiedzy zdobytej ma lekcjach matematyki, Uzupełnianie braków w wiadomościach matematycznych, Wyrobienie poczucia własnej wartości, Rozwijanie logicznego myślenia i formułowania wniosków, Przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej w życiu codziennym, Wyrabianie nawyku sprawdzania otrzymanych odpowiedzi korygowanie błędów, rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem, CELE SZCZEGÓŁOWE Rozwijanie sprawności rachunkowej (cztery działania matematyczne), Przypomnienie i utrwalenie algorytmu dodawania, odejmowania, mnożenie i dzielenia pisemnego, Doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych związanych z wykonywaniem działań na liczbach naturalnych, Przypomnienie i utrwalenie reguł kolejności wykonywania działań, Zapoznanie z podstawowym słownictwem związanym z ułamkami, Doskonalenie umiejętności zamiany ułamka niewłaściwego na liczbę mieszana i odwrotnie, Kształcenie umiejętności wykonywania działań na ułamkach zwykłych, Zapoznanie uczniów ze sposobem odczytywania i zapisywania ułamków dziesiętnych, Kształcenie umiejętności wykonywania działań na ułamkach dziesiętnych, Doskonalenie umiejętności obliczania pól czworokątów, Doskonalenie umiejętności obliczania obwodów wielokątów, Zapoznanie z podstawowym słownictwem związanym z figurami przestrzennymi, Kształcenie umiejętności rozwiązywania zadań związanych z upływem czasu – kalendarz i czas, Przypomnienie i utrwalenie wiadomości o jednostkach, Doskonalenie umiejętności zamiany różnych jednostek, Kształcenie umiejętności posługiwania się skalą. Treści nauczania 1. Liczby naturalne Wykonywanie działań pamięciowych O ile więcej o ile mniej. Ćwiczenia w wykonywaniu działań sposobem pisemnym na liczbach naturalnych. Obliczanie wartości wyrażeń – kolejność wykonywania działań. 2. Ułamki zwykłe Ułamek zwykły, ułamek niewłaściwy i liczba mieszana? Skracanie i rozszerzanie ułamków. Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach. Ułamki zwykłe w zadaniach tekstowych. 3. Ułamki dziesiętne Ćwiczenia w zapisywaniu i odczytywaniu ułamków dziesiętnych. Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym. 4. Figury na płaszczyźnie Rysowanie i mierzenie kątów i odcinków. Obliczanie obwodów dowolnych wielokątów. Obliczanie pola prostokąta i kwadratu. 5. Figury przestrzenne Wzajemne położenie krawędzi i ścian w prostopadłościanie i sześcianie. Obliczanie pole powierzchni sześcianu. Rysowanie i sklejamy siatki prostopadłościanu i sześcianu. 6. Matematyka w życiu codziennym Kalendarz i czas w zadaniach tekstowych. Jednostki długości, masy, monetarne. Zamiana jednostek długości, masy, monetarnych - ćwiczenia. ŚRODKI DYDAKTYCZNE karty pracy – opracowane przez nauczyciela zgodnie z potrzebami uczniów; karty samooceny np.: ”Sprawdź, co umiesz?”; szablony figur geometrycznych, modele i siatki brył; kalkulator; gry i zabawy logiczne – układanki, tangramy, krzyżówki, domina, karty do gry. METODY PRACY: metody problemowe: rozwiązanie problemu w oparciu o tekst matematyczny; metody aktywizujące: gry dydaktyczne, konstruowanie gier planszowych, burza mózgów, metoda projektów; metody podające: wykład, objaśnienie, opis, opowiadanie, pogadanka, odpowiadanie na pytania uczniów; metody praktyczne: ważenie, odmierzanie, posługiwanie się kalendarzem, itp. metody programowane: wykorzystanie edukacyjnych programów komputerowych. FORM PRACY: indywidualna, grupowa - z zachowaniem zasad partnerstwa, nauka przez zabawę. Magdalena Mazgaj Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |