Katalog

Elżbieta Kawalerowicz, 2018-06-22
Słupsk

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego

- n +




PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO



1. Imię i nazwisko nauczyciela: Elżbieta Kawalerowicz
2. Nauczane przedmioty: język angielski
3. Czas stażu: 01.09.2015-31.05.2018








I. Czynności organizacyjne

L.P. ZADANIE/ DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ INF. O REALIZACJI ZADAŃ
INF. O EFEKTACH PROWADZENIA ZAJĘĆ
(zaświadczenia i materiały)
TERMIN REALIZACJI
1 Poznanie procedury awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego
- śledzenie stron internetowych MEN
- prawidłowo sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu
IX-X.2015
2 Przypomnienie zasad funkcjonowania
i organizacji zadań szkoły - zapoznanie z dokumentami szkoły: programem wychowawczym szkoły, Statutem Szkoły oraz WSO
- plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentacją szkoły IX.2015
3





Uczestniczenie w pracach organów szkoły oraz zespołów zadaniowych związanych z realizacją podstawowych funkcji szkoły - aktywny udział w pracach Rady Pedagogicznej
- analiza dokumentacji szkoły: Statut, regulaminy, wewnątrzszkolny system oceniania
- pełnienie funkcji wychowawcy klasy
- współpraca z rodzicami: zebrania otwarte, zebrania rodziców, spotkania indywidualne
- potwierdzenie dyrektora szkoły

W czasie stażu





4 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - zbieranie informacji o realizacji zadań - gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, sprawozdań
W czasie stażu


II. Zadania wynikające z rozporządzenia

Lp. ZADANIE/ DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ INF. O REALIZACJI ZADAŃ
INF. O EFEKTACH PROWADZENIA ZAJĘĆ
(zaświadczenia i materiały) TERMIN REALIZACJI

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
§8 ust 2 pkt 1

1 Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym - udział w procesie wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli
- udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne
- zaświadczenia
- notatki z udziału w szkoleniu W czasie stażu
2 Badanie poziomu i przyrostu wiedzy uczniów - przeprowadzenie testu kompetencji i analiza wyników
- kopia testu, wyniki W czasie stażu
3 Konstruowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka angielskiego
- zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania
- zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi
- notatka IX.2015


4 Doskonalenie metod i form pracy
- stosowanie w pracy metod aktywizujących np. praca w parach, burza mózgów
- studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli
- wymiana doświadczeń z koleżankami i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów - scenariusze lekcji


W czasie stażu
5


Sprawowanie opieki nad pomieszczeniem dydaktycznym

- organizowanie gazetek tematycznych
- gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych do własnej biblioteczki
- zdjęcia i notatki
W czasie stażu


6 Przygotowywanie uczniów do konkursów - praca indywidualna z uczniem zdolnym
- prowadzenie zajęć pozalekcyjnych
- spotkania indywidualne w razie potrzeb
- udział uczniów w konkursach - zaświadczenia i notatki W czasie stażu
7 Prowadzenie pomiaru dydaktycznego - badanie wyników nauczania języka angielskiego - kserokopia testu pomiaru, zaświadczenia, analiza sprawozdań 2016/2017
8 Samodzielne studiowanie literatury.
- literatura czasopism pedagogicznych przydatnych do podniesienia jakości pracy
- śledzenie aktualności na portalach internetowych,
- korzystanie z zasobów biblioteki, wyszukiwanie ciekawych nowości wydawniczych dotyczących między innymi aktywizujących metod pracy
- literatura czasopism pedagogicznych przydatnych do podniesienia jakości pracy
- śledzenie aktualności na portalach internetowych, - wykaz przyswojonych pozycji bibliotecznych, czasopism
W czasie stażu





Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
Rozp. §8 ust 2 pkt. 2

1 Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych
- korzystanie z Internetu,
przygotowywanie testów sprawdzianów, rozkładów materiału i konspektów techniką komputerową
- opublikowanie planu rozwoju zawodowego w Internecie
W czasie stażu
2 Lekcje języka angielskiego w pracowni komputerowej - prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów komputerowych, Internetu
- scenariusze zajęć
- notatka z przebiegu zajęć W czasie stażu
3 Przeprowadzenie konkursów z wykorzystaniem techniki komputerowej i Internetu - samodzielna praca ucznia z wykorzystaniem Internetu
- notatka, scenariusz zajęć W czasie stażu









Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
Rozp. §8 ust 2 pkt. 3

1 Udział w zebraniach zespołu
przedmiotowego - udzielanie porad i wskazówek
nauczycielom początkującym
- aktywny udział w pracach zespołu
Języków Obcych - notatki z zebrań zespołu
przedmiotowego W czasie stażu

Realizacja zadań z §8 ust 2 pkt 4

1 Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej
(§8 ust 2 pkt 4 b)
- współpraca z OKE przy poprawie prac maturalnych - zaświadczenie W czasie stażu
2 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
(§8 ust 2 pkt 4 c)
- organizacja wycieczek i imprez klasowych i szkolnych
- organizacja konkursów
- praca z uczniem słabym - zaświadczenie dyrektora W czasie stażu
3 Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
(§8 ust 2 pkt 4 e) - wywiad wśród uczniów klasy, w której pełnię rolę wychowawcy
- przygotowanie i publikacja scenariusza lekcji języka angielskiego
- spotkania z pedagogiem szkolnym
- spotkanie z pielęgniarką szkolną - potwierdzenie o publikacji na szkolnej stronie internetowej W czasie stażu

Umiejętność rozpoznawania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych
z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
Rozp. §8 ust 2 pkt 5

1 Współpraca z pedagogiem szkolnym - przeprowadzanie ankiet wśród uczniów i rodziców
- potwierdzenie pedagoga szkolnego W czasie stażu
2 Współpraca z rodzicami - rozmowy indywidualne, telefoniczne W czasie stażu
3 Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjno - wychowawczych - analiza 2 przypadków
4. Udział w pracach zespołów ewaluacyjnych - ewaluacje wewnątrzszkolne



Plan zatwierdzono Podpis

...................................... ......................................

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.