Katalog

Anna Gąsior, 2018-06-21
Chorzów

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego

- n +



PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA ŚWIETLICY I RELIGII
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


Opracowany na podstawie
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 marca 2013 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.



Nauczyciel świetlicy i religii
Szkoła Podstawowa
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
(od 01.IX.2015 r. do 31.V.2018 r.)

Zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 1:
uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1–3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją;


1.

Uzupełnienie wiedzy o nowych aktach prawnych dotyczących procedury awansu zawodowego

Napisanie planu rozwoju zawodowego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Poznanie aktualnych przepisów prawa oświatowego dot. tego zagadnienia – tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego.

Opracowanie planu rozwoju zawodowego, wniosku o rozpoczęcie stażu.
Zbiór dokumentacji – biblioteczka.

IX/X 2015

2.

Doskonalenie pracy zawodowej i pogłębianie wiedzy poprzez aktywny udział w kursach i warsztatach, studia podyplomowe

a. Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej
c. uczestnictwo w warsztatach, kursach i innych formach kształcenia przydatnych w pracy nauczyciela
d. samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej. Korzystanie z publikacji i portali internetowych
e. Wykorzystanie zdobytych wiadomości i kwalifikacji w pracy z dziećmi


Zaświadczenia o ukończeniu form doskonalenia
Spis literatury z krótką recenzją
Notatki własne

Zgodnie z terminarzem
Zgodnie z terminarzem
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu

3.
Doskonalenie zawodowe w ramach WDN

b. uczestniczenie w szkoleniach w ramach WDN

zaświadczenia o udziale w szkoleniach

Zgodnie z harmonogramem

4.

Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych wychowawcy świetlicy
Kontakty z rodzicami
Wpisy w dzienniku
Okres stażu


5.

Sprawowanie pieczy i prowadzenie zajęć w ramach „sekcji origami w świetlicy”

a. prowadzenie zajęć,
b. przygotowanie wystawy


Scenariusze zajęć
Sprawozdanie z działalności sekcji

Okres stażu


7.

Opracowanie i wdrożenie programów autorskich

stworzenie programów autorskich i wdrożenie ich do realizacji


program

Okres stażu

Zgodnie z §8 ust. 2 pkt 2:
wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;


1.

Wykorzystanie komputera i technologii informacyjnej jako elementu warsztatu pracy własnej


Korzystanie z zasobów internetu, encyklopedii multimedialnych i innych w opracowywaniu materiałów przydatnych w trakcie zajęć świetlicowych i lekcji religii, a także scenariuszy zajęć.


Scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne

Okres stażu

2.
Wykorzystanie zasobów internetowych do przygotowywania konkursów wiedzowych, świetlicowych i szkolnych


Opracowanie pytań do konkursów wiedzowych, przygotowanie graficzne dyplomów.

Przykładowe pytania, dyplomy

Okres stażu

3.

Współautorstwo bloga świetlicy szkolnej stworzenie internetowej fotogalerii dokumentującej ważne wydarzenia w świetlicy

Publikacja w internecie bloga świetlicy szkolnej
Blog świetlicy szkolnej
na bieżąco

Zgodnie z § 8 ust. 2. pkt 3:
umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach
wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć;


1.
Opublikowanie w internecie własnego planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego

Umieszczenie artykułu w internecie

Umieszczenie planu na stronie internetowej jednego z portali dla nauczycieli
Okres stażu

2.


opublikowanie w internecie wybranych scenariuszy zajęć


Udostępnienie scenariuszy zajęć na portalach dla nauczycieli

Strony www – zaświadczenia o publikacji

Okres stażu

3.


Zaplanowanie zajęć otwartych

Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dla zaproszonych nauczycieli

Scenariusze zajęć

Okres stażu

4.


czynny udział w działalności zespołu samokształceniowego nauczycieli humanistów,


Warsztaty dla nauczycieli, referaty

Scenariusz warsztatów,
referaty

Okres stażu

Zgodnie z §8 ust. 2 pkt 4 a:
opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich,


1.

Opracowanie
innowacji pedagogicznej
dla świetlicy szkolnej

wdrożenie innowacji pedagogicznej
w świetlicy szkolnej


Innowacja pedagogiczna




Okres stażu

Zgodnie z §8 ust. 2 pkt 4c:
poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych,


1.

Organizowanie konkursów szkolnych i miejskich, a także przygotowanie dzieci do udział w nich

Organizacja Szkolnego Przeglądu Talentów Artystycznych , konkursu świątecznego, i innych,
udział dzieci w konkursach miejskich, diecezjalnych i innych




Poświadczenia udziału, zdjęcia


Okres stażu


2.


Szerzenie wiedzy na temat patrona szkoły we współpracy z Stowarzyszeniem Rodzin i Przyjaciół im. bł. ks. J. Czempiela


Występy artystyczne, prezentacje

Zdjęcia, sprawozdania

Czerwiec 2016, 2017

3.


Opracowanie materiałów promujących szkołę

Stworzenie ulotki informacyjnej dla rodziców uczniów przyszłych klas pierwszych


Wzór ulotki informacyjnej

V 2016, 2017

4.


Zorganizowanie akcji Charytatywnych: „Pluszak dla dzieciaka”, „Kartka dla Seniora”, itp.


Zbiórka zabawek, tworzenie pocztówek, itp.

Sprawozdanie, przykładowe prace

XII 2017

Zgodnie z §8 ust. 2 pkt 4e:
wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami,


1.

Współpraca z Domem Pomocy Społecznej w celu uwrażliwienia dzieci na potrzeby osób starszych


Występy artystyczne, warsztaty dla pensjonariuszy DPS-u


Zdjęcia, sprawozdanie, podziękowania

XII 2015, XII 2016, XII 2017, okolice Świąt Wielkanocnych

2.


Koordynacja i realizacja na terenie szkoły programu SANEPID-u „Trzymaj formę”


Zajęcia edukacyjne dla dzieci, pogadanki dla rodziców

Scenariusze zajęć, sprawozdanie roczne, adnotacje w dziennikach lekcyjnych

Okres stażu

3.


Współpraca z parafią

Udział w spotkaniach katechetów z ks. Proboszczem.
Przygotowanie oprawy liturgicznej podczas uroczystości szkolnych związanych z Świętem Śzkoły, Mszy Świętych szkolnych, itp.
Kultywacja tradycji Kulturowych związanych z Bożym Narodzeniem – jasełka, palma wielkanocna.


Zdjęcia, scenariusze

na bieżąco

4.


Współpraca z Zespołem Szkół Specjal-nych w celu uwrażliwienia dzieci na potrzeby osób z niepełnosprawnością intelektualną


Udział w obchodach Dnia Śląskiego – przedstawienie dla uczniów Szkoły Specjalnej

Scenariusz, zdjęcia

I

Zgodnie z §8 ust. 2 pkt 5:
umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.


1.


Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemu edukacyjnego i wychowawczego

Obserwacja badanego problemu, gromadzenie niezbędnych dokumentów i informacji. Opis i analiza przypadków


Opis przypadków

Okres stażu

Plan rozwoju ma charakter otwarty. Poszczególne zadania mogą być rozszerzone lub modyfikowane w miarę potrzeb i zmian zachodzących w szkolnictwie.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.