Katalog Anna Gąsior, 2018-06-21 Chorzów Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA ŚWIETLICY I RELIGII UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Nauczyciel świetlicy i religii Szkoła Podstawowa Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy (od 01.IX.2015 r. do 31.V.2018 r.) Zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 1: uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1–3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; 1. Uzupełnienie wiedzy o nowych aktach prawnych dotyczących procedury awansu zawodowego Napisanie planu rozwoju zawodowego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Poznanie aktualnych przepisów prawa oświatowego dot. tego zagadnienia – tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego. Opracowanie planu rozwoju zawodowego, wniosku o rozpoczęcie stażu. Zbiór dokumentacji – biblioteczka. IX/X 2015 2. Doskonalenie pracy zawodowej i pogłębianie wiedzy poprzez aktywny udział w kursach i warsztatach, studia podyplomowe a. Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej c. uczestnictwo w warsztatach, kursach i innych formach kształcenia przydatnych w pracy nauczyciela d. samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej. Korzystanie z publikacji i portali internetowych e. Wykorzystanie zdobytych wiadomości i kwalifikacji w pracy z dziećmi Zaświadczenia o ukończeniu form doskonalenia Spis literatury z krótką recenzją Notatki własne Zgodnie z terminarzem Zgodnie z terminarzem Okres stażu Okres stażu Okres stażu 3. Doskonalenie zawodowe w ramach WDN b. uczestniczenie w szkoleniach w ramach WDN zaświadczenia o udziale w szkoleniach Zgodnie z harmonogramem 4. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych wychowawcy świetlicy Kontakty z rodzicami Wpisy w dzienniku Okres stażu 5. Sprawowanie pieczy i prowadzenie zajęć w ramach „sekcji origami w świetlicy” a. prowadzenie zajęć, b. przygotowanie wystawy Scenariusze zajęć Sprawozdanie z działalności sekcji Okres stażu 7. Opracowanie i wdrożenie programów autorskich stworzenie programów autorskich i wdrożenie ich do realizacji program Okres stażu Zgodnie z §8 ust. 2 pkt 2: wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; 1. Wykorzystanie komputera i technologii informacyjnej jako elementu warsztatu pracy własnej Korzystanie z zasobów internetu, encyklopedii multimedialnych i innych w opracowywaniu materiałów przydatnych w trakcie zajęć świetlicowych i lekcji religii, a także scenariuszy zajęć. Scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne Okres stażu 2. Wykorzystanie zasobów internetowych do przygotowywania konkursów wiedzowych, świetlicowych i szkolnych Opracowanie pytań do konkursów wiedzowych, przygotowanie graficzne dyplomów. Przykładowe pytania, dyplomy Okres stażu 3. Współautorstwo bloga świetlicy szkolnej stworzenie internetowej fotogalerii dokumentującej ważne wydarzenia w świetlicy Publikacja w internecie bloga świetlicy szkolnej Blog świetlicy szkolnej na bieżąco Zgodnie z § 8 ust. 2. pkt 3: umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; 1. Opublikowanie w internecie własnego planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego Umieszczenie artykułu w internecie Umieszczenie planu na stronie internetowej jednego z portali dla nauczycieli Okres stażu 2. opublikowanie w internecie wybranych scenariuszy zajęć Udostępnienie scenariuszy zajęć na portalach dla nauczycieli Strony www – zaświadczenia o publikacji Okres stażu 3. Zaplanowanie zajęć otwartych Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dla zaproszonych nauczycieli Scenariusze zajęć Okres stażu 4. czynny udział w działalności zespołu samokształceniowego nauczycieli humanistów, Warsztaty dla nauczycieli, referaty Scenariusz warsztatów, referaty Okres stażu Zgodnie z §8 ust. 2 pkt 4 a: opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich, 1. Opracowanie innowacji pedagogicznej dla świetlicy szkolnej wdrożenie innowacji pedagogicznej w świetlicy szkolnej Innowacja pedagogiczna Okres stażu Zgodnie z §8 ust. 2 pkt 4c: poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, 1. Organizowanie konkursów szkolnych i miejskich, a także przygotowanie dzieci do udział w nich Organizacja Szkolnego Przeglądu Talentów Artystycznych , konkursu świątecznego, i innych, udział dzieci w konkursach miejskich, diecezjalnych i innych Poświadczenia udziału, zdjęcia Okres stażu 2. Szerzenie wiedzy na temat patrona szkoły we współpracy z Stowarzyszeniem Rodzin i Przyjaciół im. bł. ks. J. Czempiela Występy artystyczne, prezentacje Zdjęcia, sprawozdania Czerwiec 2016, 2017 3. Opracowanie materiałów promujących szkołę Stworzenie ulotki informacyjnej dla rodziców uczniów przyszłych klas pierwszych Wzór ulotki informacyjnej V 2016, 2017 4. Zorganizowanie akcji Charytatywnych: „Pluszak dla dzieciaka”, „Kartka dla Seniora”, itp. Zbiórka zabawek, tworzenie pocztówek, itp. Sprawozdanie, przykładowe prace XII 2017 Zgodnie z §8 ust. 2 pkt 4e: wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami, 1. Współpraca z Domem Pomocy Społecznej w celu uwrażliwienia dzieci na potrzeby osób starszych Występy artystyczne, warsztaty dla pensjonariuszy DPS-u Zdjęcia, sprawozdanie, podziękowania XII 2015, XII 2016, XII 2017, okolice Świąt Wielkanocnych 2. Koordynacja i realizacja na terenie szkoły programu SANEPID-u „Trzymaj formę” Zajęcia edukacyjne dla dzieci, pogadanki dla rodziców Scenariusze zajęć, sprawozdanie roczne, adnotacje w dziennikach lekcyjnych Okres stażu 3. Współpraca z parafią Udział w spotkaniach katechetów z ks. Proboszczem. Przygotowanie oprawy liturgicznej podczas uroczystości szkolnych związanych z Świętem Śzkoły, Mszy Świętych szkolnych, itp. Kultywacja tradycji Kulturowych związanych z Bożym Narodzeniem – jasełka, palma wielkanocna. Zdjęcia, scenariusze na bieżąco 4. Współpraca z Zespołem Szkół Specjal-nych w celu uwrażliwienia dzieci na potrzeby osób z niepełnosprawnością intelektualną Udział w obchodach Dnia Śląskiego – przedstawienie dla uczniów Szkoły Specjalnej Scenariusz, zdjęcia I Zgodnie z §8 ust. 2 pkt 5: umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemu edukacyjnego i wychowawczego Obserwacja badanego problemu, gromadzenie niezbędnych dokumentów i informacji. Opis i analiza przypadków Opis przypadków Okres stażu Plan rozwoju ma charakter otwarty. Poszczególne zadania mogą być rozszerzone lub modyfikowane w miarę potrzeb i zmian zachodzących w szkolnictwie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |