Katalog Anna Kubiak, 2018-06-21 Strzałkowo Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz grupowych zajęc logopedycznych " Wiosna w przyrodzie"Scenariusz - grupowe zajęcia logopedyczne dla 5-6 latków. Temat: Wiosna w przyrodzie Cele ogólne: -utrwalenie wymowy głosek szeregu szumiącego -rozwijanie percepcji słuchowej -usprawnianie narządów mowy i toru oddechowego Cele szczegółowe: uczeń : -oddycha prawidłowym torem: nos-usta -rozwija słownictwo bierne i czynne -wykonuje cwiczenia wg instrukcji - rozróżnia i nazywa dźwięki otoczenia Metody: Słowna, oglądowa, praktycznego działania, metoda problemowa. Formy-praca zbiorowa. Środki dydaktyczne: listki, motyle z papieru, tablica multimedialna, prezentacja, ilustracja –biedronka, kontury biedronek bez kropek ,pudełko z kropkami, obrazy przedstawiające wiosenne krajobrazy, portret Pani Wiosny, kapelusz z kwiatami. Przebieg zajęc: 1.Powitanie- logopeda w kapeluszu z kwiatami –Kto dziś przyszedł do dzieci? (Pani Wiosna) -Po czym poznajemy, że jest wiosna? (spontaniczne wypowiedzi) 2. Obejrzenie i omówienie obrazów przedstawiających wiosnę: portret Pani Wiosny, wiosna na polu, w sadzie, w lesie, w ogrodzie. 3. Cwiczenia oddechowe: „Wiatr” -dmuchanie na zawieszone na nitkach listki -dmuchanie na zawieszone na nitkach motylki 4. Utrwalenie wymowy głoski „SZ” Usta ułożone w „ryjek”, zęby złączone, język wysoko . Na wydechu: -mały wiatr SZSZSZ… cicho -duży wiatr SZSZSZ…głośno 4. Cwiczenia artykulacyjne –bajka logopedyczna „Pan Języczek w poszukiwaniu wiosny”-cwiczenia wplecione w opowiadanie logopedy: - kląskanie, wąchanie, dmuchanie, język na brodę ,język do nosa 5. Ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem tablicy multimedialnej- rozpoznawanie odgłosów i dobieranie obrazka : -wiatr -deszcz -ulewa -bocian -świerszcz -żaba -dzięcioł 7. Oglądanie lustracji przedstawiającej biedronkę. Liczenie kropek. Praca z tablicą multimedialną. 6.Rozwiązywanie problemu biedronki na podstawie wiersz pt. „Jak biedronka zgubiła kropki” Wandy Chotomskiej -Wysłuchanie treści wiersza ,, Jak biedronka zgubiła kropki?” Wiersz: W poniedziałek bardzo rano pierwsza kropka wpadła w siano Drugą kropką wiatr we wtorek grał w siatkówkę nad jeziorem W środę kos dał swoim dzieciom do zabawy kropkę trzecią W czwartek czwarta z siedmiu kropek w świat ruszyła autostopem Piąta kropka w piątek rano wpadła w studnię murowaną Szóstą kotek wziął w sobotę i nie oddał jej z powrotem A ta siódma przy niedzieli spadła w mieście z karuzeli. Omówienie: -Co przydarzyło się biedronce? -Ile kropek zgubiła biedronka? -Gdzie wpadły kropki? -Jak możemy pomóc biedronce, żeby znów ładnie wyglądała? -Szukanie sposobów pomocy –bank pomysłów. 7. Nanoszenie kropek na biedronkę za pomocą słomki-na wdechu - cwiczenia oddechowe. 8. Omówienie zajęc. Ocena pracy podczas zajęc. 9. Zakończenie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |