AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Ostrowska, 2018-06-01
Nowa Sól

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Wprowadzenie drukowanej litery G, g.

- n +

1. Autor/ szkoła / miejscowość: Agnieszka Ostrowska Szkoła Podstawowa nr 5 w Nowej Soli
2. Tytuł dobrej praktyki: Wprowadzenie drukowanej litery G, g.
3. Przedmiot/ poziom nauczania (ew. klasa): edukacja wczesnoszkolna kl.1

4. Cele (Czego uczniowie się nauczą? Odwołaj się do podstawy programowej (wymagania szczegółowe):
• rozpoznawanie drukowanej litery G, g wśród innych liter,
• czytanie sylabami wyrazów i prostych zdań z literami G, g,
• wypowiadanie się na temat ilustracji,
• pisanie wyrazów z pamięci,
• dokonywanie podziału podanych wyrazów na sylaby i głoski,

5. Pomoce dydaktyczne (Jakie pomoce i narzędzia TIK są potrzebne do przeprowadzenia dobrej praktyki (programy, aplikacje, strony WWW itp.):
Komputer, tablica interaktywna, podr. pol. - społ., ćw. pol. – społ., obrazki mające w nazwie literę G, g, nakrywki białe, niebieskie i czerwone, ruchomy alfabet, gazety i czasopisma, nożyczki, klej, kartki A4.
Strony: www.klasoteka.pl, www.pisupisu.pl

6. Przebieg zajęć:
- Integracja w grupie- zabawy na dywanie.
- Utrwalenie poznanych już liter – zabawa Memory na Aktywnej Tablicy (str. klasoteka.pl)
- Przedstawienie dzieciom celów lekcji.
- Tropienie dźwięków z literą g –zachowywanie się zgodnie z wcześniej ustalonym kodem: g na początku wyrazu- wstanie z ławki, g w środku wyrazu- przysiad, g na końcu wyrazu- dotknięcie głowy.
- Analiza słuchowo –wzrokowa wyrazów z g: układanie modeli wyrazów z nakrywek białych, niebieskich i czerwonych. Dzielenie wyrazów na sylaby i na głoski.
- Ciche czytanie tekstu w podręczniku. Opowiadanie treści i wypowiadanie się na temat ilustracji.
- Głośne czytanie wyrazów z literą g i układanie tych wyrazów z liter ruchomego alfabetu.
- Wierszyk o literze g –na aktywnej tablicy dzieci śledzą tekst wiersza czytanego przez nauczyciela lub ucznia. Podkreślają kolorową kreską wyrazy z g.
-Praca w grupach- ucz. otrzymują gazety oraz kartki A4. Z gazet wycinają wyrazy z literami G, g i przyklejają. Odczytują wyrazy, które potrafią przeczytać.
-Literowe rozsypanki –na klasoteka.pl dzieci czytają litery wcześniej poznane i układają z nich wyrazy. Zapisują w zeszycie powstałe wyrazy.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.