AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Dziadek, 2018-06-01
Pogwizdów

Język angielski, Konspekty

"I love playing football" - konspekt lekcji języka angielskiego dla klasy piątej.

- n +

Zgodność treści z podstawą programową:
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (…) umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu sport (popularne dyscypliny sportowe).
 Uczeń rozumie wypowiedzi ze słuchu.
 Uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe w tekście.
 Uczeń tworzy kilkuzdaniowe wypowiedzi ustne według wzoru (przedstawia swoje upodobania w zakresie dyscyplin sportowych).
 Uczeń tworzy kilkuzdaniowe wypowiedzi pisemne według wzoru (przedstawia swoje upodobania w zakresie dyscyplin sportowych).
 Uczeń współdziała w grupie.
Cele nauczania ogólne:
 przypomnienie z klas poprzednich nazw dyscyplin sportowych ;
 poznanie i utrwalenie nowych nazw dyscyplin sportowych;
 wyrażanie upodobań w zakresie dyscyplin sportowych.
Cele nauczania szczegółowe:
Uczeń:
 podaje znane mu nazwy dyscyplin sportowych;
 czyta prosty tekst w języku angielskim i udziela prostych odpowiedzi na pytania odnoszące się do tekstu;
 wyszukuje nazwy sportów w tekście;
 powtarza i utrwala nowe nazwy sportów;
 przypomina sposoby wyrażania upodobań;
 wyraża swoje upodobania odnośnie dyscyplin sportowych (ustnie i pisemnie);
 rozumie proste polecenia.
Formy pracy:
 zbiorowa;
 indywidualna;
 w parach.
Metody pacy:
 podające (rozmowa, objaśnianie poleceń);
 prezentacja;
 problemowa;
 czynnościowe (wykonywanie poleceń, wykonywanie zadań).
Środki dydaktyczne:
 podręcznik i ćwiczenia „High Sky 2”;
 szary papier, mazak;
 karta pracy do portfolio „Sports”.
Przebieg lekcji
1. Część wstępna lekcji:
 Nauczyciel wita uczniów, prosi o zajęcie miejsc. Sprawdza obecność. Wyświetla temat na tablicy interaktywnej.
 Nauczyciel pyta uczniów, czy na podstawie tematu mogą odgadnąć czym będą zajmowali się na kilku następnych lekcjach. Uczniowie podają swoje sugestie i przepisują temat.
 Rozgrzewka językowa: burza mózgów. Nauczyciel pyta uczniów o nazwy znanych im dyscyplin sportowych. W trakcie, gdy uczniowie wymieniają je, nauczyciel zapisuje je na szarym papierze. Na następnych lekcjach kolejne dyscypliny będą dopisywane.

2. Część zasadnicza lekcji:
 Listening and reading:
o nauczyciel prosi uczniów o otwarcie książek na lekcji nr 3;
o uczniowie słuchają dwóch tekstów, następnie czytają je;
o nauczyciel prosi uczniów o wykonanie ćwiczenia sprawdzającego zrozumienie tekstów: prawda/fałsz;
o uczniowie w parach porównują swoje odpowiedzi, następnie sprawdzają je na forum klasy.
 Nazwy sportów:
o nauczyciel prosi uczniów o wyszukanie w tekście nazw sportów;
o uczniowie powtarzają nazw sportów z zadania 3a (str.10), następnie nazywają dyscypliny sportowe przedstawione na obrazkach (str. 10).
 Gimnastyka śródlekcyjna:
o uczniowie po kolei wymieniają różne dyscypliny sportowe, reszta je pokazuje.
 Sposoby wyrażania upodobań:
o nauczyciel prosi uczniów aby przypomnieli sobie z klasy czwartej jaki sposób powiedzieć, że coś kochamy, nie znosimy, lubimy lub nie lubimy;
o uczniowie podają swoje propozycje, nauczyciel zapisuje je w formie słoneczka na tablicy;
o nauczyciel dodaje nowe wyrażenia, tłumaczy ich znaczenie, prosi uczniów o ich powtórzenie;
o uczniowie wykonują notatkę w zeszycie.
 Wyrażanie upodobań przez uczniów:
o uczniowie w parach rozmawiają o swoich sportowych upodobaniach;
o nauczyciel prosi uczniów o zapisanie trzech zdań o swoich upodobaniach dotyczących dyscyplin sportowych;
o ochotnicy czytają swoje zdania.
 Zadanie domowe:
o nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy z rysunkami przedstawiającymi dyscypliny sportu, uczniowie mają za zadanie podpisać je korzystając z podręcznika lub słownika, a następnie umieścić kartę w portfolio.

3. Zakończenie lekcji
 Nauczyciel nagradza kropką dzieci aktywnie pracujące na zajęciach i żegna się z uczniami.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.