Katalog

Izabela Rybka, 2018-06-01
Złoczew

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Lekcja z wykorzystaniem TIK

- n +

Scenariusz lekcji z wykorzystaniem TIK w edukacji wczesnoszkolnej w klasie III
Data: 11.04.2018r.
Temat zajęć:Powtórzenie i utrwalenie wiadomości gramatycznych dotyczących poznanych części mowy, ćwiczenia na aktywnej tablicy.
Ilość godzin: 2
Prowadząca: Izabela Rybka
Metody pracy: praca z podręcznikiem, ćwiczenia praktyczne przy aktywnej tablicy.
Formy pracy :zbiorowa, indywidualna, zróżnicowana.
Pomoce dydaktyczne: podręcznik „Nasza szkoła” humanistyczny cz. 4, „Moje ćwiczenia humanistyczne” cz.4, flipbook humanistyczny cz.4, aktywna tablica.
Cele lekcji:
Uczeń:
• zna poszczególne części mowy
• utrwala wiadomości o poznanych częściach mowy
• czyta poprawnie nowy tekst
• wyszukuje w tekście wskazane części mowy
• tworzy liczbę pojedynczą i mnogą rzeczowników, czasowników i przymiotników
• odmienia czasownik przez osoby
• stopniuje przymiotniki
• zapisuje czasowniki w odpowiednim czasie
• zna rodzaje rzeczowników
• korzystać z aktywnej tablicy w trakcie zajęć edukacyjnych
Przebieg zajęć:
1. Powitanie dzieci.
2. Zabawa tematyczna „Znamy części mowy”.
3. Rozwiązywanie zadań 1, 2 i 4 z podręcznika s. 68-69. Uczniowie utrwalają wiadomości o wyrazach, literach i głoskach. Porządkują wyrazy według kolejności alfabetycznej.
4. Zadania z użyciem tablicy aktywnej: https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/4994, Liczba pojedyncza i mnoga. Uzupełnianie zdań.
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/6538. Przesuwanie wyrażeń do odpowiednich tablic.
5. Określanie liczby i czasu czasownika:
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/6532Przesuwanie wyrażeń do odpowiednich tablic: czasowniki liczba pojedyncza i mnoga
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/4999
Dopasowywanie formy czasownika do właściwej liczby i osoby.
6. Wyszukiwanie i stopniowanie przymiotników:
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/5869
Znajdowanie ukrytych przymiotników – wykreślanka.
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/5001
Stopniowanie przymiotników, dopasowywanie napisu do obrazka.
7. Zaznaczanie w tekście przysłówków:
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/6372
Wyszukiwanie w zdaniu przysłówków.
8. Przerwa śródlekcyjna: swobodna improwizacja ruchowa do piosenki wybranej z YouTube.
9. Praca z podręcznikiem: Moje ćwiczenia cz. 4 s. 40-41.Flipbook humanistyczny cz.4 s. 40-41.
Ćwiczenie 1 s.40. Uczniowie zapisują w tabeli przykłady czasowników.
Ćwiczenie 2 s.40. Podkreślają pytania o czasowniki.
Ćwiczenie 3 s.40. Skreślają wyrazy, które nie są czasownikami.
Ćwiczenie 4 s.40. Podają przykłady trzech czasowników w liczbie pojedynczej i mnogiej, zapisują je w tabeli.
Ćwiczenie 6 s.41.Zapisują po trzy czasowniki w podanych czasach, rodzajach i liczbach.
Ćwiczenie 7 s.41. Odmieniają czasownik idzie w czasie teraźniejszym przez osoby, w liczbie pojedynczej i mnogiej.
10. Praca na aktywnej tablicy:
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/5679
Jaka to część mowy? Przesuwanie i łączenie puzzli.
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/5732
Rozpoznawanie części mowy. Utrwalenie materiału.
11. Zadanie pracy domowej: „Moje ćwiczenie” cz. 4 humanistyczna, ćwiczenie 5 i 8 s.41
12. Podsumowanie zajęć: Uczniowie otrzymują po dwie kartki w kolorach zielonym i żółtym. Na zielonej kartce zapisują, które zadania były dla nich łatwe, na żółtej te, które sprawiły im trudność. Przyklejają kartki na tablicę i wspólnie z nauczycielem analizują informacje.
13. Pożegnanie dzieci.


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.