Katalog Izabela Rybka, 2018-06-01 Złoczew Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Lekcja z wykorzystaniem TIKScenariusz lekcji z wykorzystaniem TIK w edukacji wczesnoszkolnej w klasie III Data: 11.04.2018r. Temat zajęć:Powtórzenie i utrwalenie wiadomości gramatycznych dotyczących poznanych części mowy, ćwiczenia na aktywnej tablicy. Ilość godzin: 2 Prowadząca: Izabela Rybka Metody pracy: praca z podręcznikiem, ćwiczenia praktyczne przy aktywnej tablicy. Formy pracy :zbiorowa, indywidualna, zróżnicowana. Pomoce dydaktyczne: podręcznik „Nasza szkoła” humanistyczny cz. 4, „Moje ćwiczenia humanistyczne” cz.4, flipbook humanistyczny cz.4, aktywna tablica. Cele lekcji: Uczeń: • zna poszczególne części mowy • utrwala wiadomości o poznanych częściach mowy • czyta poprawnie nowy tekst • wyszukuje w tekście wskazane części mowy • tworzy liczbę pojedynczą i mnogą rzeczowników, czasowników i przymiotników • odmienia czasownik przez osoby • stopniuje przymiotniki • zapisuje czasowniki w odpowiednim czasie • zna rodzaje rzeczowników • korzystać z aktywnej tablicy w trakcie zajęć edukacyjnych Przebieg zajęć: 1. Powitanie dzieci. 2. Zabawa tematyczna „Znamy części mowy”. 3. Rozwiązywanie zadań 1, 2 i 4 z podręcznika s. 68-69. Uczniowie utrwalają wiadomości o wyrazach, literach i głoskach. Porządkują wyrazy według kolejności alfabetycznej. 4. Zadania z użyciem tablicy aktywnej: https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/4994, Liczba pojedyncza i mnoga. Uzupełnianie zdań. https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/6538. Przesuwanie wyrażeń do odpowiednich tablic. 5. Określanie liczby i czasu czasownika: https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/6532Przesuwanie wyrażeń do odpowiednich tablic: czasowniki liczba pojedyncza i mnoga https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/4999 Dopasowywanie formy czasownika do właściwej liczby i osoby. 6. Wyszukiwanie i stopniowanie przymiotników: https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/5869 Znajdowanie ukrytych przymiotników – wykreślanka. https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/5001 Stopniowanie przymiotników, dopasowywanie napisu do obrazka. 7. Zaznaczanie w tekście przysłówków: https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/6372 Wyszukiwanie w zdaniu przysłówków. 8. Przerwa śródlekcyjna: swobodna improwizacja ruchowa do piosenki wybranej z YouTube. 9. Praca z podręcznikiem: Moje ćwiczenia cz. 4 s. 40-41.Flipbook humanistyczny cz.4 s. 40-41. Ćwiczenie 1 s.40. Uczniowie zapisują w tabeli przykłady czasowników. Ćwiczenie 2 s.40. Podkreślają pytania o czasowniki. Ćwiczenie 3 s.40. Skreślają wyrazy, które nie są czasownikami. Ćwiczenie 4 s.40. Podają przykłady trzech czasowników w liczbie pojedynczej i mnogiej, zapisują je w tabeli. Ćwiczenie 6 s.41.Zapisują po trzy czasowniki w podanych czasach, rodzajach i liczbach. Ćwiczenie 7 s.41. Odmieniają czasownik idzie w czasie teraźniejszym przez osoby, w liczbie pojedynczej i mnogiej. 10. Praca na aktywnej tablicy: https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/5679 Jaka to część mowy? Przesuwanie i łączenie puzzli. https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/5732 Rozpoznawanie części mowy. Utrwalenie materiału. 11. Zadanie pracy domowej: „Moje ćwiczenie” cz. 4 humanistyczna, ćwiczenie 5 i 8 s.41 12. Podsumowanie zajęć: Uczniowie otrzymują po dwie kartki w kolorach zielonym i żółtym. Na zielonej kartce zapisują, które zadania były dla nich łatwe, na żółtej te, które sprawiły im trudność. Przyklejają kartki na tablicę i wspólnie z nauczycielem analizują informacje. 13. Pożegnanie dzieci. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |