AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marta Sobańska, 2018-06-01
Kalisz

Wychowanie fizyczne, Konspekty

"Rodzic i ja, czyli ćwiczę razem z mamą i tatą"

- n +

Klasa: 1 szkoły podstawowej
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Liczba ćwiczących: 10 uczniów oraz 10 rodziców
Przybory: szarfy, gumowe piłki, tyczki, plastikowe małe płotki chusta animacyjna

Cel ogólny zajęć (temat zajęć): Kształtowanie zwinności oraz szybkości poprzez gry i zabawy
ruchowe.

Cele szczegółowe:
 Sprawności motorycznej:
• uczeń rozwinie koordynację ruchową RR i NN
• uczeń rozwinie zwinność i gibkość
• uczeń zwiększy orientację przestrzenną
• uczeń wzmocni siłę ramion i ruchomość obręczy barkowej


 Umiejętności:
• uczeń umie prawidłowo wykonać ćwiczenia indywidualnie i w grupie
• uczeń potrafi współpracować w grupie i ze współćwiczącym

 Wiadomości:
• uczeń zna zasady bezpiecznego poruszania się po sali gimnastycznej

 Usamodzielnienia:
• uczeń angażuje się do współpracy w grupie
• uczeń wykazuje chęć do podnoszenia swojej sprawności fizycznej


PRZEBIEG LEKCJI:

Faza wprowadzająca
1. Czynności organizacyjno – porządkowe:
• powitanie
• podanie tematyki zajęć
• rozmowa zachęcająca uczniów oraz ich rodziców do aktywnego udziału w zajęciach
2. Berek:
• „zamrożony”
• „usiądź na moim miejscu”
3. Ćwiczenia kształtujące:
• mm rąk i nóg


Faza realizacyjna
1. Zabawa „ogonki”.
2. Tocząca się piłka – nauczyciel turla po podłodze piłkę – uczniowie i rodzice ustawiają się
w rozkroku przed piłką, aby mogła ona swobodnie turlać się między ich nogami.
3. Rzuty do kosza – rodzic tworzy z rąk obręcz, a dziecko stara się trafić w nią gumową piłka. Następnie zmiana.
4. Tor przeszkód - slalom między gęsto rozstawionymi tyczkami, następnie pokonywanie gumowych płotków i przekładanie szarfy przez ciało.
5. Zabawa „znajdź swoją grupę” – uczniowie i rodzice poruszają się po boisku, wymieniają między sobą różne kolory szarf. Na gwizdek, uczniowie zostają w grupie tego samego koloru szarfy. Każda grupa musi zorganizować się jak najszybciej i zająć dowolną bazę (określone obszary sali gimnastycznej).
6. Bieg z gumową piłką umieszczoną między rodzicem, a dzieckiem bez pomocy rąk.
7. Zamień się kijem – dzieci oraz ich rodzice na przemian stają w kole, każdy podtrzymuje jedną ręką tyczkę. Na sygnał, przesuwają się o jedno miejsce w prawo i chwytają kij po prawej stronie. Kije muszą być przechwycone zanim upadną na ziemię.
8. „Kolory” – dzieci oraz rodzice stają w kole i rzucają do siebie piłkę jednocześnie mówiąc jakiś kolor. Na kolor biały i czarny piłki nie wolno złapać.
9. „Kogo brakuje” – uczniowie i rodzice trzymają z zamkniętymi oczami rozłożoną chustę animacyjną. Nauczyciel wybiera osobę, która chowa się pod chustą. Następnie wszyscy otwierają oczy i dzieci starają się zgadnąć kogo z nich brakuje.
10. „Zamień się miejscem” – uczniowie i rodzice wachlują chustą animacyjną. Nauczyciel rzuca hasła kto ma przebiec na drugą stronę pod chustą np. osoby, które mają niebieskie oczy, które lubią czekoladę, które mają urodziny w czerwcu itd.

Faza podsumowująca
1. Ćwiczenia uspokajające:
• zabawa „rozplączmy się” – wszyscy stają w kole blisko siebie i zamykają oczy. Następnie chwytają przypadkowe ręce. Otwierają oczy i starają się rozplątać nie puszczając swoich rąk
2. Czynności organizacyjno – porządkowe
• omówienie zajęć
• podziękowanie za aktywny udział w zajęciach rodziców oraz ich dzieci
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.