Katalog

Anna Jurek, 2018-06-01
Bolesław

Język angielski, Konspekty

[i]„Hitch”. Ćwiczenie sprawności gramatycznych w kontekście oglądanego filmu anglojęzycznemu.[/i] - Konspekt lekcji z języka angielskiego

- n +

Konspekt lekcji z języka angielskiego
„Hitch”. Ćwiczenie sprawności gramatycznych w kontekście oglądanego filmu anglojęzycznego.

Cel główny: Uczniowie utrwalają przekształcanie podanych zdań na mowę zależną.
Cele pośrednie:
1. Uczniowie potrafią odpowiadać na pytania.
2. Uczniowie zapoznają się z wyrażeniami mowy potocznej.
3. Uczniowie potrafią pracować w parach.


Posiadana wiedza i umiejętności:
Uczniowie znają zasady tworzenia zdań w mowie zależnej oraz większość wyrażeń potrzebnych do zrozumienia filmu w wersji z angielskimi napisami i bez napisów.

Metody i techniki pracy: praca w parach, praca audytoryjna, dyskusja
Środki dydaktyczne: tablica multimedialna, film „Hitch” (scena 9,10 ok.12 min), kserokopie
Tok lekcji
1. Czynności organizacyjne
– przywitanie uczniów.
– sprawdzenie listy obecności.
– sprawdzenie pracy domowej.
– zapisanie tematu zajęć
2. Nauczyciel rozdaje kilka zdań przypadkowo wybranym uczniom i prosi o przeczytanie ich (załącznik 1). Kolejni uczniowie odpowiadają na pytanie: What did he/she say? Używając mowy zależnej np. He said that he had been tired the day before.
3. Nauczyciel zadaje pytanie: Where can you go if you ask someone out for a date? Uczniowie podają propozycje. Wywiązuje się dyskusja sterowana kolejnymi pytaniami nauczyciela np. Is it difficult to ask a girl or a boy out? How would you do it? A phone call? A letter?
4. Nauczyciel informuje, że za chwilę oglądną fragment filmu „Hitch” (z napisami anglojęzycznymi). Uczniowie będą musieli udzielić odpowiedzi na pytania, które znajdują się na kserokopiach (załącznik 2). Następuje projekcja filmu. Uczniowie udzielają odpowiedzi. Za każdą poprawną odpowiedź uczniowie otrzymują ‘+”.
5. Nauczyciel rozdaje uczniom kserokopie ze zdaniami i prosi aby zaznaczyć te, które wg nich wystąpiły w dialogach filmu oraz zapisali kto je wypowiedział. (Załącznik 3). Następnie uczniowie oglądają ten sam fragment (bez napisów) jeszcze raz sprawdzając swoje odpowiedzi oraz zaznaczając te, które przeoczyli. Po zakończeniu uczniowie wybrani przez nauczyciela czytają zdania.
6. Nauczyciel prosi aby uczniowie w parach zamienili wybrane zdania na mowę zależną. Uczniowie odczytują na głos zamienione zdania. Każdy uczeń, który poprawnie wykona zadanie otrzymuje „+”. Nauczyciel wyświetla kolejne przeczytane zdania tak, aby wszyscy uczniowie poprawnie zapisali je w zeszytach.


Załącznik 1
I was tired yesterday.
Open the window!
Have you watched this film?
Don’t call me again!
I won’t pay for it.
I’m going out with a wonderful girl.
I can’t argue with you.

Załącznik 2
What is the woman’s name?
What is the man’s nickname?
What was in the first parcel?
When did they decide to meet?
Where were they doing during their ‘date’?
Who was Juan Melas?

Odp:
Sara Melas
Hitch
Short-wave transmitter/walkie-talkie/radio
On Sunday, at seven a.m.
They were jet-skiing and talking.
Her great-great-grand father.


Załącznik 3
Leave me alone!
I need your signature.
This is much less invasive.
I’m going to invite you for dinner.
I’m not sure I want to go there.
I’ve been thinking about that sign on your forehead.
You must accept it.
I have a couple of parties I have to hit.
I have a date.
Are you there, Miss Melas?
How do I get rid of you?
The conversation’s over.
Are you crazy?
It doesn’t work.
So I guess you’re not going to church.
Do you really expect me to wear this?
I don’t like these sunglasses.
That’s for me to know and for you to find out.

Odp.
I need your signature.
This is much less invasive.
I’ve been thinking about that sign on your forehead.
I have a couple of parties I have to hit.
I have a date.
How do I get rid of you?
The conversation’s over.
Are you crazy?
So I guess you’re not going to church.
Do you really expect me to wear this?
That’s for me to know and for you to find out.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.