Katalog Edyta Łucek, 2018-06-01 Czemeirniki Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Imię i nazwisko: Edyta Łucek Nazwa szkoły: Zespół Szkół – Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki Czemiernikach 21-306 Czemierniki ul. Kocka 45 Stanowisko: Nauczyciel wspomagający Klasyfikacje: Studia Wyższe Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II Wydział Nauk Społecznych Dyplom licencjata na kierunku pedagogika, specjalizacja: Pedagogika szkolna z elementami terapii pedagogicznej. Dyplom magistra na kierunku pedagogika, specjalizacja: Pedagogika ogólna i psychoprofilaktyka. Wykształcenia: Wyższe z przygotowaniem pedagogicznym Opiekun stażu: Anna Różyk Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2017 r. Data zakończenia stażu: 31 maj 2018 r. A. Cel główny: 1. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego B. Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. a. przepisy związane z funkcjonowaniem Zespołu Szkół. b. sposób prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole. c. przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higienicznych warunków nauki i pracy. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku. 4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole. 5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć (rozmów) prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie ich z prowadzącym. 6. Prowadzenie zajęć, rozmów i obserwacji diagnostycznej w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 7. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego a) Wewnątrzszkolnych. b) Pozaszkolnych. c) samokształcenia. 8. Poznanie dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy z ich rodzicami. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki (§ 6 ust. 2 pkt 1) 1. Zapoznanie się z przepisami i procederami związanymi z uzyskaniem stopnia awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego: Rozporządzenie Ministra edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli; Ustawa z 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela z późn. zm. Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. z późn. Zm. 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Rozmowa na temat procedur związanych z awansem zawodowym. Określenie form współpracy. Opracowanie kontraktu i planu współpracy; Konsultacje, analiza, ewaluacja. 3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Zredagowanie i złożenie planu do zatwierdzenia. 4. Zapoznanie z zasadami dotyczącymi funkcjonowania szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej: Uchwała Rady Ministrów dotycząca zasad organizowania i funkcjonowania szkół; Statut Szkoły; Plan pracy szkoły; Program wychowawczy; Program profilaktyczny; Regulamin Rady Pedagogicznej; Regulamin Rady rodziców; Wewnątrzszkolny System Oceniania i klasyfikowania. 5. Zapoznanie ze sposobem prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole. Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dokumentacja czynności wobec ucznia wymagającego opieki, itp. Planowanie indywidualnego planu edukacyjno-terapeutycznego; Dokumentowanie obserwacji dotyczących rozwoju dzieci; Zapoznanie ze sposobem dokumentowania pracy i posiedzeń Rady Pedagogicznej; Udział w Radach Pedagogicznych. 6. Zapoznanie z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciwpożarowymi. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lipca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobów organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystki. Udział w szkoleniu z zakresu BHP. 7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy zajęć. 8. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie do Dyrektorowi szkoły Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju. 9. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania klasyfikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją. Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. 10. Opracowanie dokumentacji nauczyciela wspomagającego. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Opracowanie konspektów. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań placówki. (§ 6 ust. 2 pkt 2) Zadania: 1. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Obserwacja zajęć. Omówienie obserwowanych zajęć z prowadzącym. 2. Prowadzenie zajęć edukacyjnych z dzieckiem w obecności opiekuna stażu oraz późniejsze ich omówienie. Konstruowanie scenariuszy prowadzonych zajęć. Prowadzenie zajęć. Omówienie prowadzonych zajęć z opiekunem stażu. Ocena i analiza słabych i mocnych stron prowadzenia zajęć. 3. Uczestniczenie w pracach szkolnych związanych z realizacją jego zadań. Wycieczki Projekty edukacyjne Akcje Wyjścia 4. Współorganizowanie imprez szkolnych i uroczystości okolicznościowe. Imprezy szkolne 5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodowego. Udział w konferencjach metodycznych, szkoleniach i innych formach doskonalenia zawodowego. 6. Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego m.in.: w kursach, warsztatach, udział w szkoleniowych Radach pedagogicznych. Studiowanie publikacji pedagogicznych. 7. Wykorzystanie w pracy pedagogicznej technologii komputerowej i informacyjnej. Tworzenie i opracowywanie dokumentacji, wykorzystując nowoczesne programy komputerowe: - plany pracy, scenariusze zajęć, uroczystości, imprezy okolicznościowe, sprawozdania. – konstruowanie tekstów, kart pracy dla dziecka. Korzystanie z zasobów Internetu dotyczących edukacji. 8. Wymiana doświadczeń Publikacja plany rozwoju zawodowego w Internecie. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (§ 6 ust. 2 pkt 3) Zadanie: 1. Zapoznanie się ze sposobem gromadzenia informacji o środowisku dzieci. Poznanie form współpracy z rodzicami poprzez: Rozmowę ze szkolnym pedagogiem, nauczycielami, wychowawcami klas, opinie z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, orzeczenia; 2. Zapoznanie się z potrzebami i możliwościami dziecka w prowadzonej grupie. Przeprowadzanie obserwacji dziecka podczas zajęć. Dokumentowanie obserwacji w zeszycie. 3. Rozwijanie wiedzy oraz umiejętności w zakresie potrzeb opiekuńczo-wychowawczych ucznia. Śledzenie literatury fachowej; Udział w warsztatach oraz szkoleniach dotyczących różnego rodzaju niepełnosprawności (m.in. autyzmu); 4. Utrzymywanie kontaktów z rodzicami ucznia. Uczestnictwo w zebraniach z rodzicami Prowadzenie rozmów indywidualnych z rodzicami Informowanie na bieżąco o postępach i zachowaniu dziecka. Spotkania z rodzicami na uroczystościach Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (§ 6 ust. 2 pkt 4) Działania i zadania nauczyciela: 1. Dokonanie obserwacji zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela. Obserwacja zajęć lekcyjnych Analizowanie pracy prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela pod kątem metod, toku lekcji. 2. Przeprowadzanie zajęć lekcyjnych w obecności opiekuna stażu i Dyrektora szkoły. Sporządzenie scenariuszy zajęć lekcyjnych. Dokonanie ewaluacji zajęcia. 3. Ewaluacja własnych umiejętności. Dokonanie analizy mocnych oraz słabych stron własnej pracy. Dokonanie autorefleksje, uwzględnienie opinii opiekuna stażu w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem. 4. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Samoocena. Analiza własnych notatek. Podstawy prawne : 1.Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela ( DZ.U. z 2006r. Nr 97, poz.674, z późn.zm.) 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2013., poz.393) ……………………………………. (podpis stażysty) ……………………………………. (podpis opiekuna stażu) Czemierniki, dn………………………….. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |