Katalog Anna Jurek, 2018-06-01 Bolesław Język angielski, Konspekty [i]Dad is in the kitchen.[/i] - Konspekt lekcji języka angielskiegoKonspekt lekcji języka angielskiego Dad is in the kitchen. Cel główny (main aim): Uczniowie potrafią określać gdzie znajdują się członkowie rodziny. Cele pośrednie (subsidiary aims): 1. Uczniowie potrafią zadawać pytanie typu: Where’s Mum? 2. Uczniowie potrafią dopasować wyrazy i zdania do obrazka 3. Uczniowie utrwalają liczby (1-5) i kolory. Posiadana wiedza i umiejętności: Uczniowie znają nazwy członków rodziny, nazwy pomieszczeń, liczby (1-5), kolory i przyimek miejsca „in”. Metody i formy pracy: metoda audiolingwalna, wizualna, praca w parach, praca indywidualna. Pomoce: Tablica multimedialna, podręcznik Explore Treetops 1, karty z obrazkami i wyrazami. Tok lekcji 1. Czynności organizacyjne: – przywitanie uczniów, – sprawdzenie listy obecności, – sprawdzenie pracy domowej. 2. Nauczyciel przedstawia cele lekcji. 3. Nauczyciel rozdaje karteczki z różnymi kolorami i liczbami od 1-5. Liczby nie pokrywają się z tymi samymi kolorami. Następnie nauczyciel mówi liczbę a uczniowie, którzy mają taką liczbę na karteczce wstają i po kolei podają swój kolor. 4. Nauczyciel prosi o odłożenie karteczek na stoliki. Pokazuje karty z członkami rodziny i pomieszczeniami. Uczniowie nazywają poszczególnych członków rodziny i pomieszczenia. Następnie nauczyciel przypina karty obrazkowe do tablicy i pokazuje karty z wyrazami. Uczniowie czytają wyrazy i przypinają pod obrazkami. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymują naklejkę. 5. Nauczyciel otwiera książkę na tablicy multimedialnej. Prosi uczniów aby posłuchali nagrania i wskazali odpowiedni obrazek w podręczniku. Następnie prosi do tablicy pięciu uczniów. Powtarza nagranie a uczniowie pokazują na tablicy gdzie znajdują się poszczególni członkowie rodziny. 6. Następnie nauczyciel zadaje pytania: Where’s Dad?, Where’s Mum? itd. Zachęca uczniów do odpowiadania pełnym zdaniem. Mum is in the living room, Dad is in the attic. 7. Nauczyciel rozdaje kserokopie z obrazkami członków rodziny i pomieszczeniami. Następnie podaje zdania typu: Grandma is in the kitchen a uczniowie na ich podstawie łączą je w pary. Nauczyciel wyświetla na tablicy połączone obrazki. Każdy uczeń, który poprawnie połączy wszystkie obrazki dostaje naklejkę. 8. Nauczyciel zachęca uczniów aby w parach zadawali pytania typu: Where’s Dad? i udzielali odpowiedzi Dad is in the living room. 9. Na zakończenie lekcji uczniowie utrwalają słownictwo poprzez gry interaktywne dostępne w e-book’u – łączenie wyrazów z obrazkami, Memory cards. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |