Katalog

Anna Jurek, 2018-06-01
Bolesław

Język angielski, Konspekty

[i]Dad is in the kitchen.[/i] - Konspekt lekcji języka angielskiego

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego
Dad is in the kitchen.

Cel główny (main aim): Uczniowie potrafią określać gdzie znajdują się członkowie rodziny.

Cele pośrednie (subsidiary aims):
1. Uczniowie potrafią zadawać pytanie typu: Where’s Mum?
2. Uczniowie potrafią dopasować wyrazy i zdania do obrazka
3. Uczniowie utrwalają liczby (1-5) i kolory.

Posiadana wiedza i umiejętności:
Uczniowie znają nazwy członków rodziny, nazwy pomieszczeń, liczby (1-5), kolory i przyimek miejsca „in”.
Metody i formy pracy: metoda audiolingwalna, wizualna, praca w parach, praca indywidualna.
Pomoce:
Tablica multimedialna, podręcznik Explore Treetops 1, karty z obrazkami i wyrazami.


Tok lekcji
1. Czynności organizacyjne:
– przywitanie uczniów,
– sprawdzenie listy obecności,
– sprawdzenie pracy domowej.
2. Nauczyciel przedstawia cele lekcji.
3. Nauczyciel rozdaje karteczki z różnymi kolorami i liczbami od 1-5. Liczby nie pokrywają się z tymi samymi kolorami. Następnie nauczyciel mówi liczbę a uczniowie, którzy mają taką liczbę na karteczce wstają i po kolei podają swój kolor.
4. Nauczyciel prosi o odłożenie karteczek na stoliki. Pokazuje karty z członkami rodziny i pomieszczeniami. Uczniowie nazywają poszczególnych członków rodziny i pomieszczenia. Następnie nauczyciel przypina karty obrazkowe do tablicy i pokazuje karty z wyrazami. Uczniowie czytają wyrazy i przypinają pod obrazkami. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymują naklejkę.
5. Nauczyciel otwiera książkę na tablicy multimedialnej. Prosi uczniów aby posłuchali nagrania i wskazali odpowiedni obrazek w podręczniku. Następnie prosi do tablicy pięciu uczniów. Powtarza nagranie a uczniowie pokazują na tablicy gdzie znajdują się poszczególni członkowie rodziny.
6. Następnie nauczyciel zadaje pytania: Where’s Dad?, Where’s Mum? itd. Zachęca uczniów do odpowiadania pełnym zdaniem. Mum is in the living room, Dad is in the attic.
7. Nauczyciel rozdaje kserokopie z obrazkami członków rodziny i pomieszczeniami. Następnie podaje zdania typu: Grandma is in the kitchen a uczniowie na ich podstawie łączą je w pary. Nauczyciel wyświetla na tablicy połączone obrazki. Każdy uczeń, który poprawnie połączy wszystkie obrazki dostaje naklejkę.
8. Nauczyciel zachęca uczniów aby w parach zadawali pytania typu: Where’s Dad? i udzielali odpowiedzi Dad is in the living room.
9. Na zakończenie lekcji uczniowie utrwalają słownictwo poprzez gry interaktywne dostępne w e-book’u – łączenie wyrazów z obrazkami, Memory cards.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.