Katalog

Edyta Łucek, 2018-06-01
Czemierniki

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

- n +




PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO


Imię i nazwisko: Edyta Łucek
Nazwa szkoły: Zespół Szkół – Szkoła Podstawowa
im. T. Kościuszki Czemiernikach
21-306 Czemierniki
ul. Kocka 45

Stanowisko: Nauczyciel wspomagający
Klasyfikacje: Studia Wyższe
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II Wydział Nauk Społecznych
Dyplom licencjata na kierunku pedagogika, specjalizacja: Pedagogika szkolna z elementami terapii pedagogicznej.
Dyplom magistra na kierunku pedagogika, specjalizacja: Pedagogika ogólna i psychoprofilaktyka.
Wykształcenia: Wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
Opiekun stażu: Anna Różyk
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2017 r.
Data zakończenia stażu: 31 maj 2018 r.

A. Cel główny:
1. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

B. Cele szczegółowe:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
a. przepisy związane z funkcjonowaniem Zespołu Szkół.
b. sposób prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole.
c. przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higienicznych warunków nauki i pracy.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku.
4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole.
5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć (rozmów) prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie ich z prowadzącym.
6. Prowadzenie zajęć, rozmów i obserwacji diagnostycznej w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
7. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego
a) Wewnątrzszkolnych.
b) Pozaszkolnych.
c) samokształcenia.
8. Poznanie dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy z ich rodzicami.


Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki
(§ 6 ust. 2 pkt 1)
Lp. Zadania Formy realizacji Osoby
wspierające Termin realizacji Dowody realizacji
1. Zapoznanie się
z przepisami
i procederami związanymi
z uzyskaniem stopnia awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego:
 Rozporządzenie Ministra edukacji Narodowej z dnia
1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli;
 Ustawa z 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela z późn. zm.
 Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. z późn. Zm. Bibliotekarz.
Dyrektor.
Opiekun stażu. Wrzesień Notatki
z analizy przepisów.
2. Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu.  Rozmowa na temat procedur związanych
z awansem zawodowym.
 Określenie form współpracy.
 Opracowanie kontraktu i planu współpracy;
 Konsultacje, analiza, ewaluacja. Opiekun stażu Wrzesień Kontrakt
Harmonogram spotkań
3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego.  Zredagowanie
i złożenie planu do zatwierdzenia. Opiekun stażu
Dyrektor Wrzesień Plan rozwoju zawodowego
4. Zapoznanie
z zasadami dotyczącymi funkcjonowania szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej:
 Uchwała Rady Ministrów dotycząca zasad organizowania i funkcjonowania szkół;
 Statut Szkoły;
 Plan pracy szkoły;
 Program wychowawczy;
 Program profilaktyczny;
 Regulamin Rady Pedagogicznej;
 Regulamin Rady rodziców;
 Wewnątrzszkolny System Oceniania i klasyfikowania. Opiekun stażu
Dyrektor Cały okres trwania stażu Notatki
z analizy dokumentacji
5. Zapoznanie ze sposobem prowadzenia dokumentacji obowiązującej
w szkole.  Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dokumentacja czynności wobec ucznia wymagającego opieki, itp.
 Planowanie indywidualnego planu edukacyjno-terapeutycznego;
 Dokumentowanie obserwacji dotyczących rozwoju dzieci;
 Zapoznanie ze sposobem dokumentowania pracy
i posiedzeń Rady Pedagogicznej;
 Udział w Radach Pedagogicznych. Opiekun stażu
Dyrektor
Psycholog
Pedagog

Inni nauczyciele
Cały okres trwania stażu
Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej
Materiały szkoleniowe
Notatki własne.
6. Zapoznanie
z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciwpożarowymi.  Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia
22 lipca 2011 r. zmieniające rozporządzenie
w sprawie bezpieczeństwa
i higieny
w publicznych
i niepublicznych szkołach
i placówkach;
 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia
28 sierpnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie
w sprawie warunków
i sposobów organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa
i turystki.
 Udział w szkoleniu
z zakresu BHP. Instruktor BHP Wrzesień, Październik Notatnik własne
Powielone arkusze procedur
7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.  Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy zajęć. Opiekun stażu Cały okres trwania stażu Teczka stażysty.
8. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie do Dyrektorowi szkoły.  Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju. Opiekun stażu Czerwiec Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
9. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania klasyfikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją.  Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. Opiekun stażu Czerwiec Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu.
10. Opracowanie dokumentacji nauczyciela wspomagającego.  Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
 Opracowanie konspektów. Pedagog Wrzesień

Na bieżąco Programy

Konspekty


Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań placówki.
(§ 6 ust. 2 pkt 2)

Lp. Zadania Formy realizacji Osoby
wspierające Termin realizacji Dowody realizacji
1. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.  Obserwacja zajęć.
 Omówienie obserwowanych zajęć z prowadzącym. Opiekun stażu. Inni nauczyciele. wrzesień 2017 – maj 2018. Wnioski z obserwacji.
2. Prowadzenie zajęć edukacyjnych z dzieckiem w obecności opiekuna stażu oraz późniejsze ich omówienie.  Konstruowanie scenariuszy prowadzonych zajęć.
 Prowadzenie zajęć.
 Omówienie prowadzonych zajęć z opiekunem stażu.
 Ocena i analiza słabych i mocnych stron prowadzenia zajęć. Opiekun stażu. Wrzesień 2017 – maj 2018 Scenariusz zajęć edukacyjnych. Notatki i wnioski z rozmów.
3. Uczestniczenie w pracach szkolnych związanych z realizacją jego zadań.  Wycieczki
 Projekty edukacyjne
 Akcje
 Wyjścia Opiekun stażu
Inni nauczyciele
Pedagog Cały okres trwania stażu Scenariusze
4. Współorganizowanie imprez szkolnych i uroczystości okolicznościowe.  Imprezy szkolne Opiekun stażu
Inni nauczyciele Cały okres trwania stażu Zdjęcia z uroczystości
5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodowego.  Udział w konferencjach metodycznych, szkoleniach i innych formach doskonalenia zawodowego. Inni nauczyciele
Bibliotekarz
Specjaliści prowadzący kursy Cały okres trwania stażu Zaświadczenie o ukończonych kursach.

6. Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu.  Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego m.in.: w kursach, warsztatach, udział w szkoleniowych Radach pedagogicznych.
 Studiowanie publikacji pedagogicznych.
Inni nauczyciele
Bibliotekarz
Specjaliści prowadzący kursy Cały okres trwania stażu Zaświadczenie o ukończonych kursach.
Spis przestudiowanej literatury.
7. Wykorzystanie w pracy pedagogicznej technologii komputerowej i informacyjnej.  Tworzenie i opracowywanie dokumentacji, wykorzystując nowoczesne programy komputerowe:
- plany pracy, scenariusze zajęć, uroczystości, imprezy okolicznościowe, sprawozdania. – konstruowanie tekstów, kart pracy dla dziecka.
 Korzystanie z zasobów Internetu dotyczących edukacji.
Inni nauczyciele Cały okres trwania stażu Scenariusze zajęć;
Pomoce dydaktyczne;
Karty pracy dla dziecka;
Dokumentacja związana ze stażem.
8. Wymiana doświadczeń  Publikacja plany rozwoju zawodowego w Internecie. Inni nauczyciele Cały okres trwania stażu Portale internetowe.

Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów
(§ 6 ust. 2 pkt 3)
Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Osoby wspomagające Termin realizacji Dokumentacja
1. Zapoznanie się ze sposobem gromadzenia informacji
o środowisku dzieci. Poznanie form współpracy z rodzicami poprzez:
 Rozmowę ze szkolnym pedagogiem, nauczycielami, wychowawcami klas, opinie z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, orzeczenia; Pedagog
Opiekun stażu Cały okres trwania stażu Plany
oraz protokoły
z zebrań.

2. Zapoznanie się z potrzebami i możliwościami dziecka w prowadzonej grupie.  Przeprowadzanie obserwacji dziecka podczas zajęć.
 Dokumentowanie obserwacji w zeszycie. Opiekun stażu
Pedagog Cały okres trwania stażu Arkusz obserwacji dziecka.
Zeszyt obserwacji dziecka.
3. Rozwijanie wiedzy oraz umiejętności w zakresie potrzeb opiekuńczo-wychowawczych ucznia.  Śledzenie literatury fachowej;
 Udział w warsztatach oraz szkoleniach dotyczących różnego rodzaju niepełnosprawności (m.in. autyzmu);
Bibliotekarz
Osoby odpowiedzialne za prowadzenie warsztatów oraz szkoleń. Cały okres trwania stażu. Zaświadczenia.
Spis literatury fachowej.
4. Utrzymywanie kontaktów z rodzicami ucznia.  Uczestnictwo w zebraniach z rodzicami
 Prowadzenie rozmów indywidualnych
z rodzicami
 Informowanie na bieżąco o postępach
i zachowaniu dziecka.
 Spotkania
z rodzicami na uroczystościach Opiekun stażu.
Pedagog. Cały okres trwania stażu. Protokół z rozmów
z rodzicami.



Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć
(§ 6 ust. 2 pkt 4)

Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Osoby wspomagające Termin realizacji Dokumentacja
1. Dokonanie obserwacji zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela.  Obserwacja zajęć lekcyjnych
 Analizowanie pracy prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela pod kątem metod, toku lekcji. Opiekun stażu Cały okres trwania stażu, według wcześniej ustalonych terminów.  Scenariusze zajęć lekcyjnych.
 Protokoły po obserwacyjne wraz z wnioskami.
2. Przeprowadzanie zajęć lekcyjnych w obecności opiekuna stażu i Dyrektora szkoły.  Sporządzenie scenariuszy zajęć lekcyjnych.
 Dokonanie ewaluacji zajęcia. Opiekun stażu Cały okres trwania stażu, według wcześniej ustalonych terminów. Scenariusze zajęć lekcyjnych.
Zapisanie wnioski i uwagi do realizacji na przyszłość.
3. Ewaluacja własnych
umiejętności. Dokonanie analizy
mocnych oraz słabych
stron własnej
pracy.  Dokonanie autorefleksje,
uwzględnienie opinii opiekuna stażu w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem. Opiekun stażu Cały okres trwania stażu Autorefleksja,
dokonanie
niezbędnych
modyfikacji
w prowadzeniu zajęć.
4. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego.  Samoocena.
 Analiza
własnych notatek. Dyrektor
Opiekun stażu Maj Sporządzenie sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. Teczka stażysty.


Podstawy prawne :
1.Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela ( DZ.U. z 2006r. Nr 97, poz.674, z późn.zm.)
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2013., poz.393)


…………………………………….
(podpis stażysty)

…………………………………….
(podpis opiekuna stażu)

Czemierniki, dn…………………………..

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.