Katalog Anna Skorupa, 2018-06-01 Łapanów Język angielski, Konspekty Czerwonym autobusem po LondynieKonspekt lekcji języka angielskiego Klasa: 2 Podręcznik: New English Plus 3 Temat: Technika filmowa – praca z tekstem. Cele lekcji: a) ogólne: - ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem - poszerzenie znajomości słownictwa oraz słowotwórstwa b) szczegółowe: - uczeń potrafi ułożyć chronologicznie nazwy technik filmowych zgodnie z informacjami w tekście - uczeń potrafi odpowiadać na pytania związane z tekstem - uczeń zna i stosuje zwroty związane z filmem i techniką filmową - uczeń zna przyrostki i potrafi je zastosować zmieniając czasowniki na rzeczowniki - uczeń potrafi wypowiadać się na tematy związane z filmem Metody i formy pracy: - praca indywidualna - praca w parach - praca z tekstem - dyskusja Przebieg lekcji: 1.Wstęp: a) Powitanie, sprawdzenie obecności oraz zadania domowego. b) Rozgrzewka językowa: Nauczyciel pyta uczniów czy lubią oglądać filmy. Następnie prosi ich aby w parach odpowiedzieli na pytania dotyczące filmów. c) Nauczyciel wprowadza temat lekcji, pisze go na tablicy i przedstawia cele lekcji. 2. Część właściwa: a) Uczniowie proszeni są o przeczytanie tekstu a następnie uzupełnienie osi czasowej, na której mają umieścić słowa związane z techniką filmową w kolejności chronologicznej. Nauczyciel tłumaczy słówka, które uczniowie muszą uszeregować. Wybrany uczeń czyta na głos odpowiedzi. b) Uczniowie czytają tekst jeszcze raz i odpowiadają w zeszycie na pytania związane z tekstem. Nauczyciel wcześniej prosi uczniów o przetłumaczenie pytań. Odpowiedzi do pytań sprawdzane są z nauczycielem na forum klasy. c) Nauczyciel wypisuje na tablicy słówka z tekstu i ćwiczy z uczniami wymowę. d) Nauczyciel tłumaczy uczniom co to są przyrostki, a następnie prosi aby znaleźli w tekście rzeczowniki korespondujące z czasownikami podanymi w ćwiczeniu. Rzeczowniki mają się kończyć na –er lub –or. e) Uczniowie czytają definicje i podają nazwy słów, którymi są rzeczowniki (z przyrostkami – or, - er) utworzone od czasowników występujących w opisach. f) Nauczyciel zadaje zadanie domowe. g) Nauczyciel podsumowuje lekcję pytając uczniów co z niej zapamiętali. Jeśli zostaje czas to powtarza słówka z uczniami. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |