AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Jurek, 2018-06-01
Bolesław

Język angielski, Konspekty

„There are some apples in the fridge” - konspekt lekcji języka angielskiego

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego
„There are some apples in the fridge”

Cel główny (main aim): Uczniowie potrafią opisać obrazki używając wyrażeń „some” i „any”. (Describing pictures-speaking)

Cele pośrednie (subsidiary aims):
1. Powtórzenie i utrwalenie poznanego słownictwa związanego z jedzeniem i piciem.
2. Utrwalenie zasad związanych z użyciem „some” i „any”.
3. Utrwalenie pojęcia policzalności i niepoliczalności.
4. Powtórzenie i utrwalenie form: there is/isn’t, there are/aren’t.

Posiadana wiedza i umiejętności:
Uczniowie potrafią podzielić rzeczowniki na policzalne i niepoliczalne, stosują wyrażenia there is/isn’t, there are/aren’t, znają zasady stosowania „some” i „any”, znają słownictwo związane z potrawami i napojami.

Pomoce (Materials):
Tablica multimedialna, kserokopie z obrazkami lodówek A i B.


Etapy lekcji:
1. Czynności organizacyjne
– przywitanie uczniów,
– sprawdzenie listy obecności,
– sprawdzenie pracy domowej.
2. Rozgrzewka (warm-up)
Uczniowie przedstawiają krótkie scenki, które ćwiczyli wspólnie na wcześniejszej lekcji. Następnie nauczyciel pokazuje obrazki, które przedstawiają napoje i potrawy, uczniowie nazywają je.
3. Przygotowanie do opisywania obrazków (Pre-speaking):
– nauczyciel pokazuje obrazki, uczniowie zaliczają je do rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych,
– nauczyciel uruchamia strony: http://www.elt-els.com/2014/10/some-and-any-multiple-choice-test.html
http://esl.fis.edu/grammar/multi/some.htm , https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/confusing_words/some_any.htm w zależności od umiejętności uczniów. Uczniowie podchodzą i rozwiązują test online.
4. Opisywanie obrazków (Speaking)
– nauczyciel wyświetla rysunek lodówki z produktami,
– nauczyciel pokazuje na lodówkę i prosi uczniów, aby powiedzieli co się w niej znajduje używając wyrażeń „there is/ are some ...”. Następnie pokazuje listę produktów, których nie ma w lodówce. Uczniowie opisują czego nie ma w lodówce za pomocą wyrażeń „there isn’t/aren’t any...” ,
– uczniowie otrzymują obrazki (A i B), w których występują różnice. Nauczyciel prosi aby uczniowie opisali te różnice.
5. Ćwiczenia następujące po opisywaniu obrazków (Post-speaking)
Nauczyciel prosi uczniów aby wybrali jeden obrazek i napisali w zeszytach zdania z nimi związane. Następnie uczniowie pojedynczo czytają zdania. Pozostali uczniowie zgadują który to obrazek.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.