AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Borzęcka- Słabosz, 2018-05-30
Cudzynowice

Język angielski, Konspekty

The seasons

- n +


Uszczegółowiony konspekt lekcji problemowej

Opracowała: Magdalena Borzęcka- Słabosz
Przedmiot nauczania: Język angielski
Zawód: Nauczyciel
Klasa: V
Nr programu: 741/2/2016
Czas trwania jednostki metodycznej (w godz.): 45 min

1.Temat lekcji: The seasons

2.Uczeń powinien znać i umieć:

ZNAĆ:
-Słownictwo związane z tematyką lekcji, tj. pory


UMIEĆ:
-Opowiedzieć jakie święta kojarzą się z daną porą roku, np. Wielkanoc, Dzień Dziecka, Andrzejki, Boże Narodzenie.
-Wskazać na ilustracji daną porę roku: wiosna, lato, jesień, zima
-Opisać o swoich ulubionych sportach w danej porze roku
-Nazwać zjawiska atmosferyczne tj. deszcz, wiatr, śnieg,
-Dostosować części garderoby do danej pory roku

3. Sformułowanie problemu (problemów):

1.Czy zimą nosimy krótkie spodenki?
2.W jaki sposób odróżnić zimę od lata?
3.Jak wykażesz się w dopasowywaniu pory roku do przedstawionych ilustracji?
4.Cechy charakterystyczne jak rozpoznać jesień?
5.Jak witamy wiosnę ?

4. Forma organizacji zajęć:

- praca z całą klasą,
- praca w grupach,
- praca indywidualna.

5. Metody kształcenia:

- pogadanka,
- dyskusja problemowa,
- mapa mentalna.

6. Niezbędne środki dydaktyczne:

- podręcznik,
- zeszyt ćwiczeń,
- schematy i foliogramy,
- części garderoby
- arkusze i flamastry

Przebieg lekcji w punktach

Część lekcji I

Czynności organizacyjne
Czas trwania
3 min.
Metody
Słowna
Czynności nauczyciela
Powitanie klasy
Sprawdzenie listy obecności
Czynności ucznia
Powitanie nauczyciela
Czynności organizacyjne

Część lekcji II
Przypomnienie wiadomości i nawiązanie do tematu nowej lekcji
Czas trwania
5min.
Metody:
Kontrolna ,odtwórcza, słowna-omówienie
Czynności nauczyciela
Sprawdzenie i omówienie pracy domowej.
Krótkie przypomnienie materiału z poprzedniej lekcji w celu wprowadzenia do bieżącego tematu
Sformułowanie i zapisanie tematu lekcji na tablicy.
Czynności ucznia
Przypomnienie materiału z poprzedniej lekcji.
Zapisanie tematu lekcji do zeszytu.

Część lekcji III
Organizowanie sytuacji problemowej
Czas trwania
10 min.
Metody:
Pogadanka, pokaz z objaśnieniem, dyskusja problemowa
Czynności nauczyciela
Omówienie podstawowego słownictwa dotyczącego lekcji.
Prezentacja omówionych zagadnień na schematach i foliogramach.
Zapisanie pór roku na tablicy.
Pokaz z objaśnieniem flashcards dotyczących lekcji.
Naprowadzenie na pierwsze pytania problemowe.
Czynności ucznia
Zapisanie poznanych definicji do zeszytu
Przepisanie pór roku w j. angielskim do zeszytu
Zastanowienie się nad pierwszymi pytaniami problemowymi

Część lekcji IV
Sprecyzowanie problemów i celu poszukiwań
Czas trwania
5 min.
Metody:
Dyskusja problemowa, opis
Czynności nauczyciela
Zapisanie pytań problemowych na tablicy (p. 1 – 3).
Wyznaczenie celu poszukiwań i udostępnienie pomocy dydaktycznych.
Wskazanie i omówienie metody, jakimi uczniowie mogą dojść do szukanych odpowiedzi.
Czynności ucznia
Zapisanie pytań problemowych do zeszytu (p. 1 – 3).
Szukanie odpowiedzi na postawione problemy z wykorzystaniem metod
i pomocy dydaktycznych proponowanych przez nauczyciela.

Część lekcji V
Przygotowanie do rozwiązania problemów
Czas trwania
10 min
Metody:
Mapa mentalna
Czynności nauczyciela
Proponuje podział na grupy i opracowanie problemów.
Sugeruje, by odpowiedzi były formułowane hipotezami adekwatnymi do
Postawionych problemów
Czynności ucznia
Dzielą się na dwa zespoły.
Formułują hipotezy wykorzystując proponowane przez nauczyciela metody i
korzystając z odpowiednich pomocy dydaktycznych

Część lekcji VI
Rozwiązywanie problemów (weryfikacja hipotez)
Czas trwania
4 min
Metody:
Pogadanka , Omówienie, dyskusja problemowa
Czynności nauczyciela
Weryfikuje hipotezy i omawia poprawność odpowiedzi.
Sugeruje opracowanie odpowiednich wniosków
Czynności ucznia
Zapisuje proponowane odpowiedzi na tablicy.
Formułuje wnioski do postawionych zagadnień problemowych (p. 1 – 3).

Część lekcji VII
Wyjaśnienie rozwiązania problemów (wybór optymalnych rozwiązań)
Czas trwania
3 min.
Metody
Wykład
Czynności nauczyciela
Omawia problemy wykorzystując wnioski podane przez uczniów.
Zapisuje wnioski na tablicy.
Czynności ucznia
Zapisuje prawidłowo sformułowane wnioski do zeszytu



Część lekcji VIII
Usystematyzowanie i utrwalenie wiedzy wynikającej z rozwiązania problemów (zastosowanie w praktyce)
Czas trwania
5 min.
Metody
Omówienie, słowna
Czynności nauczyciela
Nauczyciel tłumaczy sens nauki tej jednostki lekcyjnej i możliwość jej zastosowania w praktyce.
Ewaluacja lekcji w formie niedokończonych zdań.
Czynności ucznia
Oddanie odpowiedzi nauczycielowi (niedokończone zdania).
Zapisanie pracy domowej.
Pożegnanie nauczyciela.

Część graficzna(gazetka) niestety mimo wielkich prób nie udała się skopiować.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.