Katalog Anna Jurek, 2018-05-30 Bolesław Język angielski, Konspekty My bedroom. Wprowadzenie słownictwa.SCENARIUSZ LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO Temat: My bedroom. Wprowadzenie słownictwa. Klasa: IIIa (Szkoła Podstawowa) Podręcznik: Oxford Explorers 3 Czas trwania: 45 min CEL GŁÓWNY: Prezentacja i przećwiczenie nowego zestawu słownictwa związanego z sypialnią. CELE SZCZEGÓŁOWE: Uczeń potrafi: - wymienić poznane wyrazy - zastosować nowe słownictwo w wierszyku, - użyć poznane słownictwo w konstrukcji There’s (a mirror). - stosować nowe słownictwo i konstrukcję There’s … podczas ćwiczenia w parach. SŁOWNICTWO: Czynne: mirror, radio, plant, bin, wardrobe, bookcase, picture, lamp Powtarzane: in, on, table, woolly hat, book, bed, There’s (a mirror) MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: podręcznik Oxford Explorers 3, zeszyt cwiczeń Oxford Explorers 3, obrazki przedstawiające poznawane słownictwo, obrazki z liczbami, obrazki z pomieszczeniami, płyta CD, magnetofon, duży obrazek przedstawiający sypialnie z poznanymi wyrazami. FORMY PRACY: - praca zbiorowa - praca indywidualna - praca w parach METODA PRACY: - metoda eksponująca- słuchanie nagrania - metoda podająca- prezentacja nowego słownictwa - metoda autolingualna (tzw. drilling = dryl językowy) Tok lekcji 1. Rozpoczęcie lekcji - powitanie uczniów, - powtórzenie materiału z poprzedniej lekcji (liczby od 1-100). 2. Wprowadzenie słownictwa - nauczyciel mówi uczniom, że dziś rozpoczynają nowy temat związany z przedmiotami w sypialni. Uczniowie wymieniają, co mają w swoich sypialniach używając znanego słownictwa, - nauczyciel odtwarza nagranie (CD2 ścieżka 2). Nauczyciel pokazuje odpowiednie karty. Uczniowie patrzą, słuchają i powtarzają, - nauczyciel umieszcza karty obrazkowe na tablicy. Następnie pokazuje karty z wyrazami. Wskazani uczniowie odczytują je i umieszczają na tablicy. 3. Utrwalanie słownictwa poprzez rymowankę: - nauczyciel umieszcza na tablicy trzy karty z obrazkami, prosi uczniów aby podnieśli rękę gdy usłyszą któreś z podanych słów. Włącza nagranie (CD2 ścieżka 3), uczniowie podnoszą ręce, - nauczyciel rozdaje uczniom obrazki, które występują w rymowance, uczniowie słuchają i układają wyrazy w odpowiedniej kolejności, - nauczyciel nagradza uczniów za dobrze wykonane zadanie „zachętkami”. 4. Utrwalanie pisowni poznanych wyrazów. - uczniowie otwierają zeszyty ćwiczeń. Nauczyciel prosi, aby chętny uczeń przeczytał wyrazy z zad. 1 str. 36 - ćwiczenia. Uczniowie łączą wyrazy z obrazkami. Po zakończonej pracy podają na głos numery obrazków, - uczniowie zaznaczają wyrazy w wykreślance ( zad. 2 str. 36 - ćwiczenia) i podpisują wszystkie ilustracje. 5. Przypomnienie i utrwalenie konstrukcji “There’s …” - nauczyciel pokazuje obrazki z pomieszczeniami w domu. Uczniowie nazywają poszczególne miejsca, - nauczyciel przypomina użycie dwóch przyimków miejsca – „in”, „on” - nauczyciel przypina do tablicy duży obrazek sypialni z poznanymi przedmiotami, pyta uczniów; „What can you see?” - nauczyciel przypomina uczniom konstrukcję There’s … , a następnie pokazując obrazek mówi parę zdań z użyciem przedmiotów na obrazku, - nauczyciel zachęca uczniów do spróbowania skonstruowania podobnych zdań. Uczniowie układają swoje zdania, - nauczyciel zaczyna zabawę True-False. Mówi zdanie związane z obrazkiem a wskazany uczeń zgaduje czy to prawda czy fałsz, jeśli zgadnie sam układa zdanie wybierając kolejnego ucznia do zabawy, - nauczyciel wybiera ucznia, który wymienia jeden przedmiot używając konstrukcji There’s…. Kolejny uczeń powtarza wcześniejsze zdanie i dodaje nowy przedmiot. Uczniowie starają się zapamiętać jak największą liczbę przedmiotów. Zadanie dodatkowe: Uczniowie wybierają 6 przedmiotów z zadania 1 str. 38 (podręcznik) i zapisują zdania There’s a picture w zeszycie. Nauczyciel obserwuje pracę uczniów. 6. Zakończenie lekcji. - nauczyciel prosi uczniów żeby spróbowali z pamięci wymienić poznane wyrazy, -nauczyciel nagradza uczniów za pracę, - nauczyciel żegna się z uczniami. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |