AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Jurek, 2018-05-30
Bolesław

Język angielski, Konspekty

My bedroom. Wprowadzenie słownictwa.

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Temat: My bedroom. Wprowadzenie słownictwa.
Klasa: IIIa (Szkoła Podstawowa)
Podręcznik: Oxford Explorers 3
Czas trwania: 45 min

CEL GŁÓWNY:
Prezentacja i przećwiczenie nowego zestawu słownictwa związanego z sypialnią.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
Uczeń potrafi:
- wymienić poznane wyrazy
- zastosować nowe słownictwo w wierszyku,
- użyć poznane słownictwo w konstrukcji There’s (a mirror).
- stosować nowe słownictwo i konstrukcję There’s … podczas ćwiczenia w parach.


SŁOWNICTWO:
Czynne: mirror, radio, plant, bin, wardrobe, bookcase, picture, lamp
Powtarzane: in, on, table, woolly hat, book, bed, There’s (a mirror)

MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: podręcznik Oxford Explorers 3, zeszyt cwiczeń Oxford Explorers 3, obrazki przedstawiające poznawane słownictwo, obrazki z liczbami, obrazki z pomieszczeniami, płyta CD, magnetofon, duży obrazek przedstawiający sypialnie z poznanymi wyrazami.

FORMY PRACY:
- praca zbiorowa
- praca indywidualna
- praca w parach

METODA PRACY:
- metoda eksponująca- słuchanie nagrania
- metoda podająca- prezentacja nowego słownictwa
- metoda autolingualna (tzw. drilling = dryl językowy)
Tok lekcji
1. Rozpoczęcie lekcji
- powitanie uczniów,
- powtórzenie materiału z poprzedniej lekcji (liczby od 1-100).

2. Wprowadzenie słownictwa
- nauczyciel mówi uczniom, że dziś rozpoczynają nowy temat związany z przedmiotami w sypialni. Uczniowie wymieniają, co mają w swoich sypialniach używając znanego słownictwa,
- nauczyciel odtwarza nagranie (CD2 ścieżka 2). Nauczyciel pokazuje odpowiednie karty. Uczniowie patrzą, słuchają i powtarzają,
- nauczyciel umieszcza karty obrazkowe na tablicy. Następnie pokazuje karty z wyrazami. Wskazani uczniowie odczytują je i umieszczają na tablicy.

3. Utrwalanie słownictwa poprzez rymowankę:
- nauczyciel umieszcza na tablicy trzy karty z obrazkami, prosi uczniów aby podnieśli rękę gdy usłyszą któreś z podanych słów. Włącza nagranie (CD2 ścieżka 3), uczniowie podnoszą ręce,
- nauczyciel rozdaje uczniom obrazki, które występują w rymowance, uczniowie słuchają i układają wyrazy w odpowiedniej kolejności,
- nauczyciel nagradza uczniów za dobrze wykonane zadanie „zachętkami”.
4. Utrwalanie pisowni poznanych wyrazów.
- uczniowie otwierają zeszyty ćwiczeń. Nauczyciel prosi, aby chętny uczeń przeczytał wyrazy z zad. 1 str. 36 - ćwiczenia. Uczniowie łączą wyrazy z obrazkami. Po zakończonej pracy podają na głos numery obrazków,
- uczniowie zaznaczają wyrazy w wykreślance ( zad. 2 str. 36 - ćwiczenia) i podpisują wszystkie ilustracje.

5. Przypomnienie i utrwalenie konstrukcji “There’s …”
- nauczyciel pokazuje obrazki z pomieszczeniami w domu. Uczniowie nazywają poszczególne miejsca,
- nauczyciel przypomina użycie dwóch przyimków miejsca – „in”, „on”
- nauczyciel przypina do tablicy duży obrazek sypialni z poznanymi przedmiotami, pyta uczniów; „What can you see?”
- nauczyciel przypomina uczniom konstrukcję There’s … , a następnie pokazując obrazek mówi parę zdań z użyciem przedmiotów na obrazku,
- nauczyciel zachęca uczniów do spróbowania skonstruowania podobnych zdań. Uczniowie układają swoje zdania,
- nauczyciel zaczyna zabawę True-False. Mówi zdanie związane z obrazkiem a wskazany uczeń zgaduje czy to prawda czy fałsz, jeśli zgadnie sam układa zdanie wybierając kolejnego ucznia do zabawy,
- nauczyciel wybiera ucznia, który wymienia jeden przedmiot używając konstrukcji There’s…. Kolejny uczeń powtarza wcześniejsze zdanie i dodaje nowy przedmiot. Uczniowie starają się zapamiętać jak największą liczbę przedmiotów.
Zadanie dodatkowe:
Uczniowie wybierają 6 przedmiotów z zadania 1 str. 38 (podręcznik) i zapisują zdania There’s a picture w zeszycie. Nauczyciel obserwuje pracę uczniów.

6. Zakończenie lekcji.
- nauczyciel prosi uczniów żeby spróbowali z pamięci wymienić poznane wyrazy,
-nauczyciel nagradza uczniów za pracę,
- nauczyciel żegna się z uczniami.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.