Katalog

Monika Gerlich-Adamaszek, 2018-05-30
Pszczyna

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

ZABAWY ZIMOWE” - SCENARIUSZ ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU

- n +

„ZABAWY ZIMOWE”
SCENARIUSZ ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU

Temat: Zabawy zimowe

Cele ogólne:
- rozwijanie aktywności twórczej dzieci
- ćwiczenie sprawności ruchowej

Cele szczegółowe:
Dziecko
- spontanicznie pokazuje za pomocą ruchu ciała , w trakcie słuchania muzyki zjawiska atmosferyczne związane z zimą
- potrafi odszukać symetryczną połowę gwiazdki takiego samego koloru
- spontanicznie pokazuje za pomocą ruchu ciała , w trakcie słuchania muzyki zjawiska atmosferyczne związane z zimą
- bierze udział w ćwiczeniach z gazetami
- estetycznie wykonuje pracę plastyczną

Metody:
- słowna
- czynna
- zadań stawianych dziecku

Pomoce: książki, płyta z piosenką ,, Zimowe zabawy”, płyta z utworem,,Zima” A. Vivaldiego, gazety, buźki


Przebieg zajęć:

1. Wizytówki
Dzieci wybierają połówki gwiazdek , przyklejają je do ubrania.
1. „ O gwiazdce śniegowej „ - opowiadanie nauczycielki przy muzyce ,Zima” A. Vivaldiego

Była późna jesień .
Na gałęziach prastarych dębów i jesionów , stojących nieruchomo
w olbrzymim lesie nie było już prawie wcale liści .
Wiał coraz chłodniejszy , zimniejszy wiatr , głośno świszcząc
i szeleszcząc : szszszsz ….
Nieopodal lasu płynął sobie leniwie maleńki , błękitny strumyczek . Mieszkały w nim siostry , przejrzyste kropelki wody : małe , średnie , duże .
Latem przez całe dnie wdzięcznie pluskały się , szemrząc jednostajnie
i goniąc się wzajemnie .Były swawolne i radosne .
Zwinnie przemykały wśród drobnych kamyków leżących na dnie strumyka , czule głaskały przepływające tuż obok nich srebrzyste rybki.
Tworzyły wspaniałą , szczęśliwą , mokrą rodzinę –wodę .
Cieszył się strumyk , że ma takie córki .

Jesienny wiatr wiał coraz silniej i silniej . Jego podmuchy stawały się coraz bardziej lodowate . Powoli zamieniał się w …zimowy wiatr .
Pod wpływem zimnego wiatru , kropelki w błękitnym strumyku kolejno zasypiały otulając się lodową pierzynką . Najpierw te najmniejsze , potem średnie , a na końcu duże .
Nagle… jedna niesforna kropelka oderwała się z marznącej wody .
- Ja nie chcę jeszcze spać snem zimowym w strumyku – zawołała.
I poszybowała w górę .
Frunęła coraz wyżej , wyżej i wyżej , prosto w chmury . Po chwili
spostrzegła , że nie jest już kropelką wody , a powoli staje się
chmurą.
Wraz z innymi koleżankami –chmurami kłębiła się wysoko ponad
konarami drzew .
Nagle zauważyła , że nie jest już ani kropelką wody , ani nawet
chmurą , a zamieniła się w …. gwiazdkę śniegową .
- To ten zimny wiatr to sprawił ! – pomyślała .
Czuła się teraz zupełnie inaczej niż dotychczas . Była jakby mocniejsza i silniejsza . Już nie była przezroczysta . Była biała
i śliczna .
- Och , jak cudownie być śnieżynką – pomyślała , wesoło wirując
w powietrzu .
Spostrzegła wokół siebie inne gwiazdki śniegowe . Śnieżynki wesoło chwyciły się za ręce i lekko wirowały i tańczyły w powietrzu .
Nagle silniejszy podmuch wiatru oderwał od koleżanek naszą gwiazdkę
i przesunął ją lekko w dół .
- Chętnie zobaczę , co porabiają moje siostry kropelki – pomyślała i wolno zaczęła opuszczać się w stronę strumyka .
Strumień był cały pokryty lodem .
- Ach , moje siostry już usnęły pod śniegową kołderką !
Śpijcie smacznie siostrzyczki! Ja jeszcze polatam . Muszę dowiedzieć się czy coś jeszcze istnieje oprócz naszego lasu
i strumyka ! – zawołała śnieżynka i powirowała na skraj lasu .
Płynęła , płynęła w powietrzu lekko się unosząc ponad gałęziami prastarych dębów .Słyszała pod sobą szelest gałęzi poruszanych przez wiatr .
Już było widać skraj lasu , już minęła ostatnie gałęzie drzew i nagle zobaczyła …..

2. Burza mózgów - dokończ opowiadanie „ Za lasem gwiazdka zobaczyła..”
3. Ekspresja ruchowa „ Wirujące śnieżynki „ przy muzyce „ Zima” A.Vivaldiego
-w przerwie w muzyce dzieci dobierają się parami zgodnie
z kształtem i kolorem swojej wizytówki
3. Ćwiczenie oddechowe ,,Śnieżynki”
Każde dziecko otrzymuje nitkę na której jest umieszczony wacik. Na polecenie nauczycielki, dzieci nabierają nosem powietrze, a następnie wypuszczają je ustami wprawiając wacik w ruch.
5. Zabawy z gazetami.
Wszyscy siedzą w kręgu. Każdy ma przed sobą kilka gazet. Słuchając utworu ,, Zima” A.Vivaldiego dzieci rytmicznie darzą gazety na drobne paseczki aż do momentu, kiedy podłoga jest zaścielona podartymi kawałkami.
A) Kiedy dzieci słyszą muzykę, chodzą odgarniając stopami kawałki gazet, gdy muzyka milknie siadają po turecku. Nie wstając z miejsca, zgarniają gazety do siebie i na sygnał podrzucają je jak padający śnieg.
B) Gdy dzieci słyszą muzykę chodzą rytmicznie, gdy muzyka milknie- kładą się na ,, śniegu” i robią ,, orła”
C) Chętne dziecko kładzie się na ,,śniegu”, a reszta osób próbuje ją zasypać.
D) Lepienie ,,śnieżek” zgodnie z rytmem muzyki, a potem wrzucanie ich do kartonowego pudła.

6. Praca plastyczna „ Zimowe sporty”
Dzieci wykonują wspólny plakat przedstawiający zabawy zimą.
Wcześniej każde z nich osobno przygotowuje swój fragment a następnie przykleja go do wspólnej pracy.

7. Zorganizowanie wystawki prac dzieci.
Dokonanie przez dzieci oceny zajęć i zabaw.
Dzieci wybierają buźkę w zależności od stopnia zainteresowania i atrakcyjności zajęć i przyklejają na tablicy – wyciągają wnioski.





Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.