AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ewelina Gwiazdowska-Zych, 2018-05-22
Częstochowa

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.

- n +

Scenariusz lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych


Ewelina Gwiazdowska-Zych
Szkoła Podstawowa im. A.Mickiewicza we Wręczycy Wielkiej

Klasa VII
Temat zajęć: Computers – vocabulary exercises.

UMIEJĘTNOŚCI PONADPRZEDMIOTOWE:

Uczeń:

Komunikuje się w języku ojczystym i w języku obcym
Posługuje się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi
Pracuje w zespole

WYMAGANIA OGÓLNE:

Uczeń:

Posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiających realizację wymagań ogólnych w zakresie tematu „Nauka i technika”
Rozumie wypowiedzi ze słuchu; polecenia, zwroty dnia codziennego
Współdziała w grupie
Korzysta z technologii informacyjno-komunikacyjnych

CELE LEKCJI (podane w języku ucznia; zgodnie z ocenianiem kształtującym):

Znasz słownictwo związane z tematem „Nauka i technika”

NACOBEZU:

Dopasowujesz wyrazy do ilustracji
Uzupełniasz zdania właściwym czasownikiem
Dopasowujesz nazwę urządzenia do opisu
Wypowiadasz się na temat jak często i do czego wykorzystujesz swój komputer
Korzystasz z aplikacji językowych LearningApps, Quizlet Live, Millionaire i wykonujesz ćwiczenia leksykalne.

METODY I FORMY PRACY:

Metody aktywne, audiowizualna, stawianych zadań, rozwiązywanie ćwiczeń interaktywnych
Praca z całym zespołem klasowym, praca w grupach, praca w parach

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

tablica interaktywna,
oprogramowanie na tablicę interaktywną do podręcznika Smart Time 1 (wyd. Express Publishing)
ćwiczenia opracowane przez nauczyciela w aplikacjach: LearningApps, Quizlet, SuperTeacherTools (Millionaire)
karta pracy (Zdania do uzupełnienia brakującym czasownikiem)

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności.
2. Prezentacja tematu oraz celów lekcji.
3. Rozgrzewka językowa. Uczniowie utrwalają poznany wcześniej materiał leksykalno- gramatyczny przy wykorzystaniu aplikacji opracowanej przez nauczyciela LearningApps (Group-puzzle)
https://learningapps.org/display?v=prfpd0jf518

4. Nauczyciel uruchamia aplikację Quizlet. Uczniowie ćwiczą słownictwo przy pomocy fiszek.

https://quizlet.com/296120762/computers-words-flash-cards/

5. Uczniowie łączą wyrazy z ich tłumaczeniem w aplikacji Quizlet (Dopasowania)

6. Uczniowie łączą się przy pomocy smartphonów z aplikacją QuizletLive. Zostają przez komputer losowo przydzieleni do poszczególnych grup i zamieniają się miejscami. Nauczyciel uruchamia grę.
7. (Ćw. 1 s.108) Nauczyciel uruchamia oprogramowanie na tablicę do podręcznika Smart Time 1 (wyd. Express Publishing). Uczniowie dopasowują wyrazy do ilustracji, następnie powtarzają słowa.

8. (Ćw. 2a) s.108) Nauczyciel rozdaje uczniom kartę pracy. Uczniowie uzupełniają zdania brakującymi wyrazami.
Fill in: copy, listen, record, make, contains, store, press, takes, move, shows

1. We make copies of documents on paper with it.
2. It's the set of keys we ...to operate a computer.
3. We ...the cursor around the screen with it.
4. We ... pictures or documents onto our computer with it.
5. It's the flat surface that ... files and pictures.
6. We can ... to a song through them.
7. It's a video camera that ... pictures and shows them on a website.
8. We ... files in it and take them with us.
9. We use it to ...sounds.
9. It ... the motherboard, hard drive, CD/DVD drive etc.

Ćw. 9. (Ćw. 3, str.108) Uczniowie w parach rozmawiają na temat tego jak często i do czego wykorzystują komputer. Wybrani uczniowi prezentują swoją wypowiedź całej klasie.

Ćw. 10. Nauczyciel uruchamia aplikację Learning Apps. Uczniowie uzupełniają zdania brakującymi wyrazami.
https://learningapps.org/display?v=p1w0sidkt18

Ćw. 11. W celu utrwalenia materiału uczniowie grają w grę Milionerzy.
http://www.superteachertools.us/millionaire/millionaire.php?gamefile=56542

Opcjonalnie gra w aplikacji Kahoot lub LearningApps (Hangman)
https://learningapps.org/display?v=pmbn4prx518

Ćw. 12. Podsumowanie zajęć i objaśnienie pracy domowej.
Zeszyt ćwiczeń, ćw. 1 i 2 str. 41.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.