AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Michał Dąbrowski, 2018-05-22
Cieszyn

Język angielski, Konspekty

Lekcja języka angielskiego, "There was a cinema - Tam było kino"

- n +

1. Autor/ szkoła / miejscowość: Michał Dąbrowski, Szkoła Podstawowa w Kończycach Wielkich

2. Tytuł dobrej praktyki: There was a cinema - Tam było kino

3. Przedmiot/ poziom nauczania: język angielski, klasa 5

4. Cele:
• utrwalenie nazw budynków znajdujących się w mieście,
• opisywanie miast,
• ćwiczenie konstrukcji zdań w języku angielskim w czasie przeszłym przy użyciu czasownika "to be",
• dawanie wskazówek jak dostać się do danego miejsca w mieście.

5. Pomoce dydaktyczne:
• Komputer,
• Program Paint,
• Monitor interaktywny,
• Wycięte wykreślanki,
• Wycięte małe obrazki z budynkami do układania na mapce Kończyc,
• https://crosswordlabs.com, https://www.englisch-hilfen.de, https://learningapps.org.

6. Krótki opis pomysłu:
Uczniowie wymieniają budynki znajdujace się w Kończycach Wielkich i Cieszynie oraz zgadują jakie znajdowały się tam w przeszłości. Następnie odnajdują w rozdanej wykreślance nazwy 6 budynków i podobnie robią na monitorze interaktywnym, po czym rozwiązują krzyżówkę. Po uzupełnieniu krzyżówki przydzielają wyświetlone na monitorze słowa do trzech kategorii (buildings, directions, prepositions - budynki, wskazówki, przyimki miejsca). Następnie uczniowie podchodzą pojedynczo do tablicy i uzupełniają każde z wyświetlonych zdań właściwą formą czasownika "to be" w czasie przeszłym.

W drugiej części lekcji uczniowie otrzymują karteczki z obrazkami budynków i mapką Kończyc Wielkich, układają je w dowolnych miejscach i opowiadają kolegom z pary rozmieszenie budynków w wyśnionym poprzedniej nocy śnie (The... was next to/between/opposite the...), a partner ma za zadanie odwzorować opisane miasto. Następnie poszczególni uczniowie opisują swoje miasta, a wybrani uczniowie rozmieszczają je na specjalnie przygotowanej planszy na ekranie monitora interaktywnego.

W końcowej fazie lekcji uczniowie patrzą na plan fikcyjnego centrum miasta i dają sobie nawzajem wskazówki jak dojść z punktu startowego do wyznaczonych miejsc (go straight on, take the first left, go past the...)

7. Efekty pracy:
Uczniowie przypomnieli sobie nazwy budynków i utrwalili zwroty niezbędne do dawania wskazówek jak dojść w odpowiednie miejsce. Przećwiczyli też formę przeszłą czasownika "to be" oraz konstrukcję zdań "There was a.../There wasn't a...". Użycie monitora interaktywnego przyczyniło się do zwiększenia motywacji i zaangażowania uczniów w proces uczenia, a zróżnicowane zadania wykorzystujące TIK pomogły efektywnie utrwalić przyswajany materiał.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.