Katalog Radosław Pasławski, 2018-05-18 Chorzów Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoZespół Szkół Salezjańskich Polana 67 38-709 Polana PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Opracował: Radosław Pasławski DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2015r. DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2018r. PRZEDMIOT NAUCZANIA: JĘZYK ANGIELSKI Podstawy prawne: • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli – Dz.U.Nr 70, poz. 825 z późniejszymi zmianami • Karta Nauczyciela – Dz.U.Nr 179, poz. 1845 z dnia 15.07.2004r. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ( Zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 1 rozporządzenie MEN ) L.P ZADANIA FORMA REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI TERMIN 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. - analiza aktów prawnych, - opracowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu - wniosek o rozpoczęcie stażu, - plan rozwoju zawodowego Wrzesień 2015r. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. - gromadzenie dokumentacji, dyplomów, scenariuszy i innych dokumentów - dyplomy, scenariusze, inne dokumenty Cały okres stażu. 3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. - opracowanie zgromadzonej dokumentacji, - analiza osiągniętych wyników, -sformułowanie wniosku - sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, - ocena dorobku zawodowego za okres stażu Maj 2018r. 4. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. Poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. Poprawnie sformułowany wniosek. Maj 2018r. 5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnętrznym i zewnętrznym doskonaleniu. - analiza dokumentów: • Statut Szkoły • Regulaminy, - udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych; - udział w konferencjach i warsztatach, szkoleniach, kursach, - obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli - dokumentacja placówki, - dokumentacja z posiedzeń Rady Pedagogicznej, potwierdzenie dyrektora, - wykaz ukończonych form doskonalenia, - zaświadczenia, - scenariusze zajęć, potwierdzenia W trakcie trwania stażu. 6. Samodzielne działania pogłębiające własną wiedzę i umiejętności. - studiowanie fachowej literatury i czasopism dla nauczycieli, - analiza nowości wydawniczych, - gromadzenie programów związanych z wykonywaną pracą - recenzje literatury, - bibliografia, notatki Cały okres stażu. 7. Redagowanie artykułów do gazetki parafialnej „Wśród nas”, miesięcznika„Wiadomości inspektorialne” oraz na stronę internetową mojej szkoły. Zamieszczanie artykułów w gazetkach i na Internecie. Wydania gazetek, strona internetowa szkoły. Cały okres stażu. 8. Działania na rzecz zwiększenia aktywności uczniów oraz motywowanie i wspieranie uczniów w rozwoju. Stosowanie metod aktywizujących w pracy z uczniem na języku angielskim - organizowanie konkursów szkolnych. Opis w sprawozdaniu. Podczas stażu. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ( zgodnie z § 8 ust.2 pkt 2 rozporządzenie MEN) L.P ZADANIA FORMA REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI TERMIN 1. Pogłębianie wiedzy z wykorzystaniem Internetu w pracy zawodowej. - wykorzystanie serwisów informacyjnych, - odwiedzanie stron WWW Wydruki stron WWW. W trakcie trwania stażu. 2. Stosowanie technologii komputerowej do organizowania warsztatu pracy. - komputerowe opracowanie: • arkusze obserwacyjne, • sprawozdania, • pomoce dydaktyczne, • informacje dla rodziców, - kompletowanie biblioteczki i elektronicznych pomocy dydaktycznych Opracowane materiały. W trakcie trwania stażu. 3. Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji związanej z awansem zawodowym. Opracowanie wszystkich dokumentów, materiałów związanych z awansem zawodowym. Teczka awansu zawodowego. Cały okres stażu. 4. Prowadzenie zajęć przy pomocy programów multimedialnych. Wykorzystanie programów na zajęciach z dziećmi. Wykaz programów. Cały okres stażu. 5. Redagowanie bloga do nauki języka angielskiego. - ćwiczenia i gry edukacyjne dla uczniów, - prace uczniów na blogu, - pedagogizacja uczniów z wykorzystaniem technologii informacyjnej Adres bloga. Cały okres stażu. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, a w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ( zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 3 rozporządzenie MEN ) L.P ZADANIA FORMA REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI TERMIN 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. - aktywny udział w doskonaleniu wewnętrznym szkoły, - prowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycieli: • współpraca z innymi nauczycielami starającymi się o awans zawodowy, • wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych - materiały z rad szkoleniowych, - scenariusze zajęć, - sporządzona notatka, potwierdzenie nauczycieli, - lista obecności, - zbiór zgromadzonych materiałów W trakcie trwania stażu. 2. Praca na rzecz rady pedagogicznej. Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach rady pedagogicznej. Sprawozdanie W ciągu stażu. 3. Udostępnienie innym nauczycielom swoich opracowań, scenariuszy, konspektów. Publikacja scenariuszy i programów w Internecie. Adresy stron internetowych. W ciągu stażu. 4. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Ustrzykach Dolnych. - analiza sytuacji uczniów, podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych i wychowawczych, realizacja zaleceń pp-p, - rozmowy w sprawie uczniów mających problemy w nauce Dokumentacja szkolna, notatki własne. W okresie stażu, na bieżąco. 5. Współpraca z nauczycielami w zespole samokształceniowym nauczycieli przedmiotów humanistycznych. - referowanie przygotowanych przez siebie propozycji, materiałów, - dyskusja, - opracowanie i udostępnianie do wykorzystania w szkole scenariuszy zajęć, testów, sprawdzianów, itp., - dzielenie się wiedzą nabytą w trakcie aktywnego uczestnictwa w formach doskonalenia - przeprowadzenie prezentacji dla nauczycieli, - opracowanie, przeprowadzenie i analiza wyników testów egzaminacyjnych klas III gimnazjum Scenariusze zajęć, testy, sprawdziany, analizy egzaminów. W czasie trwania stażu. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich ( zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 4 lit. a rozporządzenie MEN) L.P ZADANIA FORMA REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI TERMIN 1. Opracowanie programu kółka anglistycznego dla uczniów zainteresowanych poszerzaniem i utrwalaniem swoich wiadomości. - opracowanie i wdrożenie programu kółka anglistycznego, - realizacja zamierzonych działań - potwierdzenie dyrektora szkoły o realizacji programu, - zapisy w dzienniku kółka, - karty pracy W trakcie trwania stażu. 2. Opracowanie i wdrożenie programu do realizacji godzin wychowawczych dla klas IV-VI zgodnego z Programem Wychowawczym Szkoły. Opracowanie programu godzin wychowawczych i jego realizacja. Program z zatwierdzeniem dyrektora szkoły , zapisy w dzienniku lekcyjnym. W ciągu stażu. 3. Praca z uczniem posiadającym zalecenia lub orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej. - dostosowanie wymagań do możliwości ucznia, - opracowanie i wdrożenie programu wyrównawczego dla uczniów mających kłopoty z przyswojeniem materiału, - zachęcanie uczniów do udziału w dodatkowych zajęciach mających na celu pokonanie trudności w nauce Potwierdzenie dyrektora szkoły. Na bieżąco. 4. Opracowanie programu integrującego zespół klasowy. Program imprez klasowych, wycieczek, pomocy koleżeńskiej i jego realizacja, diagnoza, monitoring i ewaluacja. Sprawozdanie, karty wycieczki, opis uzyskanych efektów. W ciągu stażu. Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ( zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 4 lit. C rozporządzenie MEN ) L.P ZADANIA FORMA REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI TERMIN 1. Zorganizowanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno – wychowawczych. Organizowanie na terenie szkoły kiermaszów, konkursów, występów artystycznych dzieci itp. Potwierdzenie dyrektora. W trakcie trwania stażu. 2. Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury. Organizowanie wycieczek, wyjazdów do kina, teatru itp. Dokumentacja wycieczki. W trakcie trwania stażu. 3. Aktywna realizacja zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. - prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, - kontakty z nauczycielami Opis i analiza. W trakcie trwania stażu. 4. Podejmowanie działań mających na celu promowanie szkoły w środowisku. - angażowanie uczniów do udziału w licznych konkursach przedmiotowych, - przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego przedstawienia teatralnego, - współpraca z innymi nauczycielami przy organizowaniu uroczystości o charakterze środowiskowym wynikających z kalendarza uroczystości szkolnych Dyplomy, potwierdzenie dyrektora szkoły, scenariusze uroczystości. Cały okres stażu. 5. Prowadzenie gazetki ściennej. - prowadzenie gazetki, - opracowanie tekstów i szaty graficznej Monitoring gablot. W trakcie stażu. 6. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków i organizowanie pomocy dzieciom z problemami. - diagnozowanie środowiska dzieci, - rozmowy z rodzicami, - współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Ustrzykach Dolnych, - organizowanie pomocy dzieciom Notatki, zapisy w dzienniku. Cały okres stażu. 7. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych uczniów. - systematyczna lektura czasopism pedagogicznych oraz literatury fachowej, - wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowach z uczniami Spis przeczytanej literatury. W ciągu stażu. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ( zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 4 lit. e rozporządzenie MEN ) L.P ZADANIA FORMA REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI TERMIN 1. Współpraca z rodzicami. - organizowanie zebrań dla rodziców, - organizowanie imprez klasowych i szkolnych z rodzicami Scenariusze spotkań. W trakcie trwania stażu. 2. Współpraca z wydawnictwami. - uczestnictwo w warsztatach organizowanych przez wydawnictwa, - pozyskiwanie pomocy dydaktycznych - potwierdzenie udziału w warsztatach, - podręczniki i wykazy otrzymanych pomocy Cały okres stażu. 3. Pozyskiwanie sponsorów. Pisanie próśb do sponsorów. Ksero próśb. W trakcie trwania stażu. 4. Udział w konkursach organizowanych przez różne osoby i instytucje. - przygotowanie dzieci do wykonania prac konkursowych, - rozwijanie umiejętności uczniów szczególnie uzdolnionych, zachęcanie do podejmowania dodatkowych zadań wykraczających poza ramy programowe Ksero dyplomów. W trakcie trwania stażu. 5. Współpraca z różnymi instytucjami, osobami z życia publicznego. Organizowanie, udział w różnych spotkaniach. Potwierdzenie, scenariusze zajęć. W trakcie trwania stażu. 6. Współpraca z sąsiadującymi szkołami. Udział w konkursach, zabawach, spotkaniach i lekcjach. Poświadczenia Cały okres stażu. 7. Współpraca z różnymi instytucjami, osobami z życia publicznego w ramach projektów edukacyjnych Udział w różnych spotkaniach. Poświadczenia Cały okres stażu. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ( zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 5 rozporządzenie MEN ) L.P ZADANIA FORMA REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI TERMIN 1. Opisywanie i analiza przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych. - zdiagnozowanie wybranych przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych, - ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych, - systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu Cały okres stażu. Opracowany opis i analiza. 2. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych. - stała współpraca z rodzicami, poznawanie środowisk wychowanków, - opieka nad uczniem mniej zdolnym, wyrównywanie braków, zachęcanie do korzystania z pomocy koleżeńskiej Notatki własne. Cały okres stażu. Niniejszy plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Zmiany bądź nowości będą wprowadzone za pomocą aneksu. ………………….. miejscowość; data .………………….... zatwierdzam do realizacji Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |