Katalog

Radosław Pasławski, 2018-05-18
Chorzów

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego

- n +

Zespół Szkół Salezjańskich
Polana 67
38-709 Polana



PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


Opracował:
Radosław Pasławski



DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2015r.
DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2018r.
PRZEDMIOT NAUCZANIA: JĘZYK ANGIELSKI



Podstawy prawne:

• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli – Dz.U.Nr 70, poz. 825 z późniejszymi zmianami

• Karta Nauczyciela – Dz.U.Nr 179, poz. 1845 z dnia 15.07.2004r.

















Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
( Zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 1 rozporządzenie MEN )

L.P
ZADANIA
FORMA REALIZACJI
SPOSÓB DOKUMENTACJI
TERMIN
1.
Poznanie procedury
awansu zawodowego.
- analiza aktów prawnych,
- opracowanie i złożenie
wniosku o rozpoczęcie stażu
- wniosek o rozpoczęcie stażu,
- plan rozwoju zawodowego
Wrzesień 2015r.
2.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
- gromadzenie dokumentacji, dyplomów, scenariuszy i innych dokumentów
- dyplomy, scenariusze,
inne dokumenty
Cały okres stażu.
3.
Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
- opracowanie zgromadzonej dokumentacji,
- analiza osiągniętych wyników,
-sformułowanie wniosku
- sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego,
- ocena dorobku zawodowego za okres stażu
Maj 2018r.
4.
Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne.
Poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne.
Poprawnie sformułowany wniosek.
Maj 2018r.
5.
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnętrznym i zewnętrznym doskonaleniu.
- analiza dokumentów:
• Statut Szkoły
• Regulaminy,
- udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych;
- udział w konferencjach i warsztatach, szkoleniach, kursach,
- obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli
- dokumentacja placówki,
- dokumentacja z posiedzeń Rady Pedagogicznej, potwierdzenie dyrektora,
- wykaz ukończonych form doskonalenia,
- zaświadczenia,
- scenariusze zajęć, potwierdzenia
W trakcie trwania stażu.
6.
Samodzielne działania pogłębiające własną wiedzę i umiejętności.
- studiowanie fachowej literatury i czasopism dla nauczycieli,
- analiza nowości wydawniczych,
- gromadzenie programów związanych z wykonywaną pracą
- recenzje literatury,
- bibliografia, notatki
Cały okres stażu.
7.






Redagowanie artykułów do gazetki parafialnej „Wśród nas”, miesięcznika„Wiadomości inspektorialne” oraz na stronę internetową mojej szkoły.
Zamieszczanie artykułów w gazetkach i na Internecie.
Wydania gazetek,
strona internetowa szkoły.
Cały okres stażu.
8.

Działania na rzecz zwiększenia aktywności uczniów oraz motywowanie i wspieranie uczniów w rozwoju.
Stosowanie metod aktywizujących w pracy z uczniem na języku angielskim - organizowanie konkursów szkolnych.
Opis w sprawozdaniu.
Podczas stażu.


Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
( zgodnie z § 8 ust.2 pkt 2 rozporządzenie MEN)

L.P
ZADANIA
FORMA REALIZACJI
SPOSÓB DOKUMENTACJI
TERMIN
1.
Pogłębianie wiedzy z wykorzystaniem Internetu w pracy zawodowej.
- wykorzystanie serwisów informacyjnych,
- odwiedzanie stron WWW
Wydruki stron WWW.
W trakcie trwania stażu.
2.
Stosowanie technologii komputerowej do organizowania warsztatu pracy.
- komputerowe opracowanie:
• arkusze obserwacyjne,
• sprawozdania,
• pomoce dydaktyczne,
• informacje dla rodziców,
- kompletowanie biblioteczki i elektronicznych pomocy dydaktycznych
Opracowane materiały.
W trakcie trwania stażu.
3.
Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji związanej z awansem zawodowym.
Opracowanie wszystkich dokumentów, materiałów związanych z awansem zawodowym.
Teczka awansu zawodowego.
Cały okres stażu.
4.
Prowadzenie zajęć przy pomocy programów multimedialnych.
Wykorzystanie programów na zajęciach z dziećmi.
Wykaz programów.
Cały okres stażu.
5.
Redagowanie bloga do nauki języka angielskiego.
- ćwiczenia i gry edukacyjne dla uczniów,
- prace uczniów na blogu,
- pedagogizacja uczniów z wykorzystaniem technologii informacyjnej
Adres bloga.
Cały okres stażu.










Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, a w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
( zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 3 rozporządzenie MEN )

L.P
ZADANIA
FORMA REALIZACJI
SPOSÓB DOKUMENTACJI
TERMIN
1.
Dzielenie się swoją wiedzą
i doświadczeniem.
- aktywny udział w doskonaleniu wewnętrznym szkoły,
- prowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycieli:
• współpraca z innymi nauczycielami starającymi się o awans zawodowy,
• wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych

- materiały z rad szkoleniowych,
- scenariusze zajęć,
- sporządzona notatka, potwierdzenie nauczycieli,
- lista obecności,
- zbiór zgromadzonych materiałów
W trakcie trwania stażu.
2.

Praca na rzecz rady pedagogicznej.

Aktywne uczestnictwo
w posiedzeniach rady pedagogicznej.

Sprawozdanie
W ciągu stażu.
3.

Udostępnienie innym nauczycielom swoich opracowań, scenariuszy, konspektów.

Publikacja scenariuszy
i programów
w Internecie.
Adresy stron internetowych.
W ciągu stażu.
4.

Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Ustrzykach Dolnych.
- analiza sytuacji uczniów, podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych i wychowawczych, realizacja zaleceń pp-p,
- rozmowy w sprawie uczniów mających problemy w nauce
Dokumentacja szkolna,
notatki własne.
W okresie stażu,
na bieżąco.


5.

Współpraca z nauczycielami w zespole samokształceniowym nauczycieli przedmiotów humanistycznych.
- referowanie przygotowanych przez siebie propozycji, materiałów,
- dyskusja,
- opracowanie i udostępnianie do wykorzystania w szkole scenariuszy zajęć, testów, sprawdzianów, itp.,
- dzielenie się wiedzą nabytą w trakcie aktywnego uczestnictwa w formach doskonalenia - przeprowadzenie prezentacji dla nauczycieli,
- opracowanie, przeprowadzenie i analiza wyników testów egzaminacyjnych klas III gimnazjum
Scenariusze zajęć, testy, sprawdziany, analizy egzaminów.

W czasie trwania stażu.

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
( zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 4 lit. a rozporządzenie MEN)

L.P
ZADANIA
FORMA REALIZACJI
SPOSÓB DOKUMENTACJI
TERMIN
1.

Opracowanie programu kółka anglistycznego dla uczniów zainteresowanych poszerzaniem i utrwalaniem swoich wiadomości.

- opracowanie i wdrożenie programu kółka anglistycznego,
- realizacja zamierzonych działań
- potwierdzenie dyrektora szkoły o realizacji programu,
- zapisy w dzienniku kółka,
- karty pracy

W trakcie trwania stażu.
2.

Opracowanie i wdrożenie programu do realizacji godzin wychowawczych dla klas IV-VI zgodnego z Programem Wychowawczym Szkoły.
Opracowanie programu godzin wychowawczych i jego realizacja.

Program z zatwierdzeniem dyrektora szkoły , zapisy w dzienniku lekcyjnym.
W ciągu stażu.


3.
Praca z uczniem posiadającym zalecenia lub orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- dostosowanie wymagań do możliwości ucznia,
- opracowanie i wdrożenie programu wyrównawczego dla uczniów mających kłopoty z przyswojeniem materiału,
- zachęcanie uczniów do udziału w dodatkowych zajęciach mających na celu pokonanie trudności w nauce
Potwierdzenie dyrektora szkoły.
Na bieżąco.



4.
Opracowanie programu integrującego zespół klasowy.
Program imprez klasowych, wycieczek, pomocy koleżeńskiej i jego realizacja, diagnoza, monitoring i ewaluacja.
Sprawozdanie, karty wycieczki, opis uzyskanych efektów.

W ciągu stażu.

Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
( zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 4 lit. C rozporządzenie MEN )

L.P
ZADANIA
FORMA REALIZACJI
SPOSÓB DOKUMENTACJI
TERMIN
1.

Zorganizowanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno – wychowawczych.
Organizowanie na terenie szkoły kiermaszów, konkursów, występów artystycznych dzieci itp.
Potwierdzenie dyrektora.
W trakcie trwania stażu.
2.

Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury.
Organizowanie wycieczek, wyjazdów do kina, teatru itp.
Dokumentacja wycieczki.
W trakcie trwania stażu.
3.

Aktywna realizacja zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.
- prowadzenie zajęć pozalekcyjnych,
- kontakty z nauczycielami

Opis i analiza.
W trakcie trwania stażu.
4.

Podejmowanie działań mających na celu promowanie szkoły w środowisku.

- angażowanie uczniów do udziału w licznych konkursach przedmiotowych,
- przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego przedstawienia teatralnego,
- współpraca z innymi nauczycielami przy organizowaniu uroczystości o charakterze środowiskowym wynikających z kalendarza uroczystości szkolnych
Dyplomy, potwierdzenie dyrektora szkoły,
scenariusze uroczystości.
Cały okres stażu.
5.

Prowadzenie gazetki ściennej.
- prowadzenie gazetki,
- opracowanie tekstów i szaty graficznej
Monitoring gablot.
W trakcie stażu.

6.

Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków i organizowanie pomocy dzieciom z problemami.
- diagnozowanie środowiska dzieci,
- rozmowy z rodzicami,
- współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Ustrzykach Dolnych,
- organizowanie pomocy dzieciom

Notatki, zapisy w dzienniku.
Cały okres stażu.

7.

Pogłębianie wiedzy
i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych uczniów.

- systematyczna lektura czasopism pedagogicznych oraz literatury fachowej,
- wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowach z uczniami
Spis przeczytanej literatury.
W ciągu stażu.

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
( zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 4 lit. e rozporządzenie MEN )

L.P
ZADANIA
FORMA REALIZACJI
SPOSÓB DOKUMENTACJI
TERMIN
1.
Współpraca z rodzicami.
- organizowanie zebrań dla rodziców,
- organizowanie imprez klasowych i szkolnych z rodzicami
Scenariusze spotkań.
W trakcie trwania stażu.
2.

Współpraca z wydawnictwami.
- uczestnictwo w warsztatach organizowanych przez wydawnictwa,
- pozyskiwanie pomocy dydaktycznych


- potwierdzenie udziału w warsztatach,
- podręczniki i wykazy otrzymanych pomocy

Cały okres stażu.
3.

Pozyskiwanie sponsorów.
Pisanie próśb do sponsorów.
Ksero próśb.
W trakcie trwania stażu.
4.

Udział w konkursach organizowanych przez różne osoby i instytucje.
- przygotowanie dzieci do wykonania prac konkursowych,
- rozwijanie umiejętności uczniów szczególnie uzdolnionych, zachęcanie do podejmowania dodatkowych zadań wykraczających poza ramy programowe
Ksero dyplomów.
W trakcie trwania stażu.
5.

Współpraca z różnymi instytucjami, osobami z życia publicznego.
Organizowanie, udział w różnych spotkaniach.
Potwierdzenie, scenariusze zajęć.
W trakcie trwania stażu.

6.

Współpraca z sąsiadującymi szkołami.
Udział w konkursach, zabawach, spotkaniach i lekcjach.

Poświadczenia

Cały okres stażu.

7.

Współpraca z różnymi instytucjami, osobami z życia publicznego w ramach projektów edukacyjnych
Udział w różnych spotkaniach.
Poświadczenia
Cały okres stażu.




Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
( zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 5 rozporządzenie MEN )


L.P
ZADANIA
FORMA REALIZACJI
SPOSÓB DOKUMENTACJI
TERMIN
1.

Opisywanie i analiza przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych.
- zdiagnozowanie wybranych przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych,
- ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych,
- systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu
Cały okres stażu.
Opracowany opis i analiza.
2.

Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych.
- stała współpraca z rodzicami, poznawanie środowisk wychowanków,
- opieka nad uczniem mniej zdolnym, wyrównywanie braków, zachęcanie do korzystania z pomocy koleżeńskiej
Notatki własne.
Cały okres stażu.






Niniejszy plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Zmiany bądź nowości będą wprowadzone za pomocą aneksu.




…………………..
miejscowość; data
.…………………....
zatwierdzam do realizacji
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.