AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Chamela, 2018-05-18
Grudziądz

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Gimnastyka korekcyjna-ćwiczenia równoważne

- n +

Konspekt lekcji gimnastyki.
S- koordynacja
U- ćwiczenia równoważne z zastosowaniem przyboru.
W- znaczenie realizowanych zadań w życiu codziennym.
Warunki prowadzenia lekcji:
Miejsce: mała sala
Klasa: II dziewczęta
Liczba ćwiczących: ok. 10
Czas ćwiczeń: 45’
Przybory i przyrządy: woreczki szt.15, materace szt. 4, ławki gimn. szt. 5, piłki do kosz. szt. 2, skakanki szt.4 +2 (lub linki), kocyki szt.2
Tok Treść Interpretacja treści Uwagi
Cz.I
Moment
ogan.-porząd.

Zabawa ożywiająca




Ćwiczenia kształtujące
Ćw. rr




Ćw. tułowia w płaszczyźnie strzałkowej w przód.


Ćw. mm nóg



Ćw. tułowia w płaszczyźnie czołowej.



Ćw. równoważne




Ćw. mm grzbietu




Ćw. mm brzucha



Ćw. tułowia w płaszczyźnie złożonej.


Ćw. w podporach.
Ćw. w podskokach

Cz. II
Zabawa bieżna







Ćw. zwinnościowo- akrobatyczne







Ćw. równowagi
















Ćw. w zwisach i podporach







Skok




Czas do dyspozycji U.

Cz.III
Zabawa uspokajająca o charakterze korekcyjnym.





Moment organizacyjno- porządkowy.
Zbiórka. Powitanie. Sprawdzenie obecności. Podanie zadań lekcji.

U ustawieni na obwodzie koła, odliczają do siedmiu. Wywołany przez N numer musi zmienić miejsce z innym uczestnikiem, posiadającym ten sam numer, przebiegając przez środek koła. W trakcie zmiany stojący w środku koła U (uprzednio wyznaczony) stara się uprzedzić któregoś z przebiegających U i zająć jego miejsce.

Ćw. z woreczkami. Każdy U z woreczkiem.
P.w. postawa zasadnicza. Woreczek trzymany l. r.
1-podrzut i chwyt woreczka l.r. z równoczesnym krążeniem p.r. w przód. 2- to samo z krążeniem w tył. Po 6 powtórzeniach zmiana ręki krążącej.

P.w. w niewielkim rozkroku, rr w górze trzymają woreczek.
1- skłon tułowia w przód z przeniesieniem woreczka między nogi. 2- pogłębienie skłonu i położenie woreczka jak najdalej w tył za siebie. 3- wytrzymanie 4- powrót do p.w. 5-8 to samo tylko z zebraniem woreczka z podłoża.

P.w. w szerokim rozkroku. Woreczek położony na głowie. 1- przeniesienie ciężaru ciała na p.n. 2- powrót do p.w. 3-4 druga noga.

P.w. klęk prosty. Woreczek położony na prawym barku. 1- rr w bok 2- skłon tułowia w prawo, tak by woreczek ześlizgnął się z barku 3-powrót do pozycji jak w pkt. 1
4- powrót do p.w. 5-8 to samo z zebraniem woreczka z podłoża. 9-16 to samo w lewą stronę.

P.w. postawa zasadnicza. Woreczek położony na głowie.
1-wznos p.n. w górę (noga zgięta w stawie kolanowym) rr w bok 2- przeniesienie p.n. w tył (przejście do wagi), rr w górę w przód w skos. 3- wytrzymanie 4-powrót do p.w.
5-8 to samo drugą nogą.

P.w. leżenie przodem. Dłonie pod brodą. Woreczek w p.r.
1-wznos tułowia w górę. 2- przeniesienie rr łukiem w tył za plecy i przekazanie woreczka do drugiej ręki. 3-przeniesienie rr po łuku w przód i złożenie ich pod brodą.
4- opust tułowia na podłoże

P.w. leżenie tyłem. Woreczek trzymany nogami na wysokości kostek. 1-Wznos nn z woreczkiem do pionu.
2- Przejście do leżenia przewrotnego 3- powrót do pozycji jak w pkt. 1. 4-powrót do p.w

P.w. siad prosty. Woreczek trzymany oburącz, przy kl. piersiowej. 1-skręt tułowia w prawo i położenie woreczka z tyłu za plecami. 2- powrót do p.w. 3- skręt w tułowia w lewo i zabranie woreczka 4- powrót do p.w.

P.w. podpór przodem. Woreczek na głowie.1.Przejście na rr w przód 2. Ugięcie rr. 3.Wyprost rr 4.Przejście na rr w tył.

Dowolne przeskoki nad leżącym woreczkiem.


„Trojak”- U dobierają się w pary i ustawiają się w odstępach na obwodzie koła. N wybiera jedną parę – berka i uciekającego. Dozwolone jest bieganie tylko na zewnątrz koła. U uciekający może się schronić przed złapaniem przez ustawienie się przy jednej z par. Wówczas osoba stojąca na zewnątrz utworzonej trójki musi uciekać przed berkiem.

I. Zastęp.
Na trzech ułożonych wzdłuż materacach uczniowie wykonują serie przewrotów łączonych:
1) w przód w skuleniu
2) w przód o nogach prostych
3) w tył w skuleniu
4) w tył o nogach prostych
5) w przód o nogach prostych, wyskok z półobrotem
i w tył o nogach prostych

II. Zastęp.
Na podłożu równolegle ułożone są dwie linki lub skakanki a w ich przedłużeniu dwie ławki połączone przez trzecią ławkę (całość ma kształt otwartego od strony linek prostokąta). Zadaniem dwóch uczniów jest przejście po lince i ławeczkach po uprzednim 5-cio krotnym obróceniu się wzdłuż osi długiej ciała z pomocą kolegów z zastępu. Przy przejściu przez równolegle ułożone ławki U kozłują piłkę do kosza z prawej strony ławki. Następnie zostawiają piłkę przed ławką ustawioną prostopadle i na niej mijają się, zabierają piłkę pozostawioną przez kolegę, kozłują z lewej strony ławki, zostawiają piłki przed wejściem na linki po których przechodzą z zamkniętymi oczami. Utrudnienie: 1)przejście po linkach z woreczkiem na głowie.2) na ławkach równoległych wymiana piłek przez podania (jeden U kozłem drugi górą).

III. Zastęp
Dwie ławeczki są ustawione skośnie na drabinkach (w odległości ok. 4m). Zadaniem uczniów jest podciągnięcie się w leżeniu przodem na „szczyt” ławeczki z podłożonym pod tułów kocykiem, przejście po szczeblach drabinki i zjazd na drugiej ławeczce w siadzie prostym na kocyku.
Zadanie dodatkowe: w zwisie na drabince wznosy ugiętych w stawach kolanowych nóg.

IV. Zastęp.
Przeskoki przez skakankę w różnych tempach i rytmach, jednonóż, obunóż i na przemian, w przód i w tył, z dwoma obrotami skakanki w czasie jednego podskoku itp. Wg pomysłowości ucznia.

5 min dla ucznia


Uczniowie tworzą dwa okręgi siadając w siadzie skrzyżnym. Nauczyciel wybiera po jednym uczniu z każdego okręgu. Wybrani uczniowie sprawdzają czy wszyscy siedzą prawidłowo w siadzie skrzyżnym z prostymi plecami. Następnie odwracają się tyłem do swoich okręgów, a nauczyciel w każdym nakazuje dwóm uczniom zamienić się miejscami. Na sygnał prowadzącego stojący z boku odwracają się i starają się odgadnąć kto w ich okręgu zmienił miejsce.
Zbiórka. Omówienie zajęć. Pożegnanie
W-znaczenie realizowanych zadań w życiu codziennym






















































Inwencja własna U





















S- koordynacja

U-kształtowanie równowagi.






















S- koordynacja
Inwencja własna ucznia.


Interpretacja własna U.










W- sprawdzenie W przekazanych w I części lekcji.
Szereg


Na obwodzie koła. Wywołać wszystkie numery 2x





U ustawieni w kolumnach ćwiczebnych, twarzą zwróceni do N
6x każdą ręką



8x





6x



6x





6x





8x





8x




8x




6x


30 sek.


U w parach tworzą okrąg.







Podział klasy na 4 zastępy.
Każdy zastęp układa swoje stanowisko ćwiczeń.








Na ławkę U wchodzą synchronicznie.
































Siad skrzyżny na obwodzie koła
Powtórzyć 2-3 razy ze zmianą zgadujących.






Szereg
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.