Katalog Jerzy Sowa, 2018-05-14 Zduńska Wola Muzyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego - muzyka, plastykaPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Powinności nauczyciela w okresie odbywania stażu zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia Formy realizacji Termin realizacji 1. § 7.2.1 Umiejętności organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Współpraca z opiekunem stażu: Przygotowanie planu rozwoju zawodowego; Zawarcie kontraktu z opiekunem stażu; Spotkania z opiekunem stażu; Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacje, opracowywanie konspektów zajęć, analiza; Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej: Coroczna aktualizacja rozkładu nauczania z muzyki i plastyki; Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania oraz zróżnicowanych form pracy z uczniem; Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, pokazy multimedialne, itp; Udział w szkoleniach, 3. Publikacje własnych prac: Publikacja planu rozwoju zawodowego na stronach WEB; 4. Prowadzenie lekcji otwartych z muzyki lub plastyki. 5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych, dziennik wychowawcy. IX 2015 IX 2015 W ciągu całego stażu 2 razy w semestrze W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu każdego roku szkolnego W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu Jeden raz w ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu 2. § 7.2.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Promowanie szkoły poprzez: Przygotowanie uczniów do konkursów z muzyki i plastyki; Organizowanie konkursów z muzyki lub plastyki o zasięgu wewnątrzszkolnym. 2. Prowadzenie zajęć z uczniami objętymi pomocą psychologiczno – pedagogiczną: Prowadzenie zajęć dla uczniów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z muzyki lub plastyki (koła zainteresowań); Objęcie szczególną troską uczniów słabych poprzez rozmowy, organizowanie pomocy koleżeńskich, pomocy na przerwach. 3. Przygotowanie ściennych gazetek klasowych o tematyce muzycznej i plastycznej. Wg potrzeb W ciągu całego stażu Wg harmonogramu szkoły Wg potrzeb W ciągu całego stażu 3. § 7.2.3 Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie komputera i internetu na lekcji muzyki i plastyki. 2. Opracowanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera. 3. Pisanie konspektów, sprawozdań, prac klasowych, testów oraz prowadzenie dokumentacji z wykorzystaniem komputera. 4. Wykorzystanie pomocy dydaktycznych (np. prezentacji multimedialnych). Wg potrzeb Wg potrzeb Wg potrzeb Wg potrzeb 4. § 7.2.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki: Na różnego rodzaju formach doskonalenia; Samokształcenie – zapoznanie się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi z w/w dziedzin. 2. Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów wydanymi przez Powiatową Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną, a w szczególności z zaleceniami pracy z tymi uczniami i uwzględnienie zaleć w procesie dydaktycznym i wychowawczym. 3. Pomoc uczniom w procesie kształtowania charakteru: Stosowanie różnych form w pracy wychowawczej z uczniami. Stosowanie na lekcjach muzyki i plastyki zróżnicowanych form pracy z uczniem. W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu Wg potrzeb W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu 5. § 7.2.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w prawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego. 2. Praca w komisjach i zespołach powoływanych w szkole: Przedmiotowy zespół przedmiotów artystyczno-sportowych Zespół prowadzący ewaluację wewnętrzną, analizujący problem badawczy: Diagnoza postaw etycznych i wybranych wartości, które kierują postępowaniem ucznia. Komisje egzaminacyjne powoływane w szkole; Inne. 3. Współpraca z psychologiem oraz pedagogiem szkolnym. 4. Aktywny udział w zebraniach Rady Pedagogicznej. 5. Współpraca z Radą Rodziców. 6. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego: Karta nauczyciela; Ustawa o systemie Oświaty; Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych; w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Cały okres stażu Cały okres stażu Wg planu pracy komisji Wg potrzeb Wg harmonogramu pracy szkoły Wg harmonogramu pracy szkoły Wg potrzeb Systematycznie w ciągu całego stażu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |